کد خبر : 4092
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 8:09
-

خوزستان| آئین بزرگداشت سالگرد شهید سعید زارع برگزار می‌شود

خوزستان| آئین بزرگداشت سالگرد شهید سعید زارع برگزار می‌شود

خوزستان| آئین بزرگداشت سالگرد شهید سعید زارع برگزار می‌شود با حضور اقشار مختلف مردم آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید سعید زارع از شهدای مظلوم عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در شهر امام استان خوزستان برگزار می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده

خوزستان| آئین بزرگداشت سالگرد شهید سعید زارع برگزار می‌شود
با حضور اقشار مختلف مردم آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید سعید زارع از شهدای مظلوم عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در شهر امام استان خوزستان برگزار می‌شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید سعید زارع از مدافعان حرم و یکی از شهدای مظلوم عملیات تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در شهر امام برگزار می‌شود.

در همین ارتباط رضا زارع برادر شهید سعید زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: با حضور اقشار مختلف مردم، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت غریبانه شهید سعید زارع از مدافعان حرم و یکی از شهدای مظلوم عملیات تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در شهر امام استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود که خانواده معظم شاهد و ایثارگر، دوستان، آشنایان، فامیل، بستگان و همشهریان عزیز در آن حضور می‌یابند و یاد و خاطره جوان شهید سعید زارع را گرامی می‌دارند.

زارع بیان کرد: آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید سعید زارع در کنار تربت پاکش در گلزار شهدای امامزاده اسحاق ابراهیم(ع) شهرک انقلاب واقع در شهر امام استان خوزستان برگزار می‌شود که حاضران به این جوان رشید ادای احترام می‌کنند.

پاسدار شهید سعید زارع فرزند غلامرضا در تاریخ یکم مهر ماه سال ۱۳۶۷ به عنوان ششمین فرزند در شهر میانرود خوزستان دیده به جهان گشود و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آن آورد.

وی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در سپاه پاسداران استخدام شد، حضور در سپاه را برای خودش افتخار می‌دانست و دوست داشت با لباس پاسداری شهید شود که به آرزویش رسید.

شهید سعید زارع در لشکر ۷ ولیعصر(عج) و در گردان رزم خدمت می‌کرد، خیلی به سپاه و شغل پاسداری علاقه داشت که بارها این موضوع را برای اطرافیان بیان کرد.

در اسفندماه سال ۱۳۹۰ عقد کرد و با برگزاری یک مراسم ساده در سال ۱۳۹۱ زندگی مشترک‌ خود را با همسرش زیر یک سقف آغاز کرد.

در زمان هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی ۲ بار به سوریه رفت تا از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) دفاع کند که در این راه برخی از دوستانش از جمله شهید جاویدالاثر مهدی نظری و شهید محمد کیهانی به شهادت رسیدند.

بار نخست در سال ۱۳۹۳ به سوریه اعزام شد که نزدیک به ۴۰ روز ماند و سال ۱۳۹۴ نیز نزدیک به ۵۶ به نبرد با دشمنان پرداخت. زمانی که خواست برای بار سوم به سوریه برود التماس می‌کرد که او را ببرند.

شهید زارع تنها یک روز قبل از تولدش، در صبح روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بلوار قدس برگزار شد، حضور داشت که هدف تیر تروریست‌ها قرار گرفت و به همراه ۲۲ نفر دیگر از جمله سرباز شهید سید خلیل هاشمی‌فر، سردار شهید علی لویمی‌باقری، سردار شهید حسین منجزی، شهید امید فرجی‌زنگنه، روحانی شهید محمد افچنگی، شهید هادی الماسیان، سرباز شهید مهران زرافشان، سرباز شهید سعید کریمی، سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید علی سلمانوند، سرباز شهید امید نریمیسایی و کودک خردسال شهید محمدطاها اقدامی به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید سعید زارع از شهدای عملیات تروریستی ۳۱ شهریور پس از تشییع باشکوه و کم نظیر در اهواز به همراه پیکر پاک شهید حسین ولایتی‌فر به دزفول منتقل شد تا در دیار سردار شهید سید جمشید صفویان آرام بگیرد.

پیکر پاک پاسدار شهید سعید زارع به همراه پاسدار شهید حسین ولایتی‌فر در دزفول تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای امامزاده اسحاق ابراهیم(ع) شهرک انقلاب واقع در شهر امام در همسایگی عموی شهیدش یعنی شهید عظیم زارع آرام گرفت.
در عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز چند تروریست به رژه نیروهای مسلح حمله کردند ۲۳ نفر به نام شهید سید حسن سواری، سردار شهید علی لویمی‌باقری، شهید محمد عذاری، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید رضا شعیبی، شهید سینا آقاجری، شهید امید حسینی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید سید خلیل هاشمی‌فر، شهید هادی الماسیان، شهید سعید زارع، شهید مهران زرافشان، شهید سعید کریمی، شهید نبی دریس، روحانی شهید محمد افچنگی، شهید محمدطاها اقدامی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، سردار شهید حسین منجزی، شهید امید نریمیسایی، شهید علی سلمانوند، شهید حسین ولایتی‌فر، شهید علی کمایی و شهید یونس پورجلو به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.