شماره : 56633
5 / 2 / 1403 - 1:45

کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان به عنوان کانون برتر در استان خوزستان معرفی شد

از کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان با مسئولیت محمدمهدی عبیداوی به عنوان کانون برتر تجلیل شد. گفتنی است ایشان نیز خبرنگار شبکه خبری خوزستان، پایگاه خبری جنوب فردا و خبرگزاری بسیج دشت آزادگان می‌باشد.؛

به گزارش شبکه خبری خوزستان، صبح روز سه شنبه با حضور دکتر سجاد بهمئی مدیر سازمان بسیج رسانه استان خوزستان و مدیران و اعضای شورا کانون های شهرستان های استان در اولین نشست فصلی در سال ۱۴۰۳ از کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان با مسئولیت محمدمهدی عبیداوی به عنوان کانون برتر تجلیل شد.

متن این لوح به شرح زیر است:

برادر گرامی محمد مهدی عبیداوی

مسئول محترم کانون بسیج رسانه ناحیه سپاه شهرستان دشت آزادگان

در راستای تحقق تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد کانون های تابعه در عرصه فضای مجازی، روابط عمومی و رسانه، کانون بسیج رسانه ناحیه دشت آزادگان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ به عنوان کانون برتر در زمینه شبکه سازی و انتشار معرفی می‌گردد.

بی‌شک این موفقیت مرهون تلاش ها و نقش موثر مدیریت حضرتعالی و همکاران آن کانون می‌باشد. إن شاءالله با اتکال به خداوند سبحان و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و پیروی از رهنمودهای حکیمانه نایب بر حقش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خدمت صادقانه به اسلام و انقلاب و توسعه تفکر بسیجی موفق و مؤید باشید.

دکتر سجاد بهمنی

مدیر سازمان بسیج رسانه استان خوزستان

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56633 توسط داوود عبیداوی و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 01:45:14
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56602
4 / 2 / 1403 - 10:44

اطلاعیه

سازمان امور اراضی کشور جهت یگان های حفاظت امور اراضی استان از  متقاضیان سربازان امریه دعوت بعمل آورد.

 

اطلاعیه

سازمان امور اراضی کشور جهت یگان های حفاظت امور اراضی استان از  متقاضیان سربازان امریه دعوت بعمل آورد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان: فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور  اعلام کرد: مشمولین وظیفه که تاریخ اعزام به خدمت آنها ۰۱/۰۴/۱۴۰۳ بوده و متقاضی جذب به عنوان سرباز امریه ای جهت بکارگیری در یگان های حفاظت امور اراضی استان ها هستند با مراجعه به وبگاه سازمان امور اراضی کشور به آدرس https://msr.laoi.ir نسبت به مشاهده شرایط لازم و بارگذاری مدارک مربوطه تا تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ اقدام کنند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56602 توسط رسول حسین پور و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:44:30
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56530
3 / 2 / 1403 - 11:47

اطلاعیه | قابل توجه معرفی شدگان به مرحله ارزیابی تکمیلی یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور

ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای کلیه داوطلبان، بدینوسیله به اطلاع می رساند؛ بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، مرحله ارزیابی تکمیلی برای معرفی شدگان از روز شنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ (طی ۴۵ روز کاری) به ترتیب رشته شغلی آغاز خواهد شد.این سازمان از طریق برقراری تماس تلفنی جهت انجام مرحله ارزیابی تکمیلی از معرفی

ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای کلیه داوطلبان، بدینوسیله به اطلاع می رساند؛

بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، مرحله ارزیابی تکمیلی برای معرفی شدگان از روز شنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ (طی ۴۵ روز کاری) به ترتیب رشته شغلی آغاز خواهد شد.
این سازمان از طریق برقراری تماس تلفنی جهت انجام مرحله ارزیابی تکمیلی از معرفی شدگان چند برابر ظرفیت که در کارنامه صادره از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی معرفی گردیده اند، دعوت به عمل خواهد آورد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56530 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:47:02
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56527
3 / 2 / 1403 - 11:45

برگزاری نخستین کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان

صبح امروز دوم اردیبهشت ماه نخستین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان در سال جاری، با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و نمایندگان ۱۷ دستگاه همکار در طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق به دبیری و میزبانی اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد. به گزارش روابط

صبح امروز دوم اردیبهشت ماه نخستین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان در سال جاری، با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و نمایندگان ۱۷ دستگاه همکار در طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق به دبیری و میزبانی اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان، مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اهمیت خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی و زیربنای تامین نیازهای عاطفی و معنوی انسان گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در جامعه، همواره در افزایش توانمندی زوجین و پیشگیری از بروز آسیب طلاق از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری جلسات مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، تربیت مشاورین ویژه خانواده و ازدواج، برگزاری کمپین های آگاهسازی و… پرداخته است.

وی با بیان اینکه آموزش و کسب مهارت برای زوجین در زندگی مشترک می تواند در ثبات زندگی ایشان بسیار اثرگذار باشد افزود: بهزیستی با حمایت های آموزشی و مشاوره ای خود از زنان مطلقه و فرزندان طلاق به منظور بازتوانی ایشان و کاهش آسیب طلاق و نیز زوجین منصرف شده از پیگیری دعاوی خانوادگی تا تثبیت خانواده، همواره در تلاش است تا با فراهم آوردن زمینه توانمند سازی زوجین از مشکلات پیش روی آنها در زندگی مشترک جلوگیری نماید.

کریمیان همچنین  بیان داشت: نصب بنر و بیلبورد در سطح استان به منظور آگاهسازی درباره طلاق و پیامدهای آن، برگزاری ۸ هزار و ۴۹۷ جلسه آموزش زندگی و خانواده، برگزاری بیش از ۳۴ هزار جلسه آموزش مهارتهای زندگی و آموزشهای پیش و حین ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان در مناطق حاشیه شهرها و مناطق آسیب زا و اعطای کمک هزینه ازدواج به ۱۵۴ زوج تحت پوشش بهزیستی خوزستان، از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به پذیرش ۸ هزار و۷۵۹ فرد متقاضی طلاق در سامانه مشاوره پیش از طلاق (تصمیم) در سال گذشته عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۸۴  زوج پس از دریافت خدمات مشاوره، سازش و از طلاق منصرف شده اند.

کریمیان عدم داشتن مهارتهای زندگی(کنترل خشم، حل مساله و…)، عدم استقلال فکری زوجین و دخالت اطرافیان، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، عدم بلوغ فکری، اختلافات طبقاتی و فرهنگی، عدم داشتن مسکن مستقل، مشکلات خلقی و طلاق عاطفی را از مهم ترین علل طلاق در استان بر طبق داده های سامانه مشاوره پیش از طلاق(تصمیم) برشمرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به روند رو به افزایش آسیب طلاق در استان و تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های متولی امر طلاق اظهار کرد: طلاق همچون سایر آسیب های اجتماعی یک آسیب فرآیندی است و رفع این بحران نیازمند همسویی و به کارگیری پتانسیل کلیه دستگاه ها و نهادهای متولی دارد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان دستگاه های عضو کمیته، به بررسی برنامه ها، ظرفیت ها و اقدامات خود پرداخته و مقرر شد در جلسه آتی، کلیه اعضای کمیته به تشریح برنامه های عملیاتی خود در زمینه کنترل و کاهش آسیب طلاق در استان خوزستان اقدام کنند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56527 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:45:47
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56524
3 / 2 / 1403 - 11:44

جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در مرکز شوق زندگی دادگستری خوزستان برگزار شد

امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه،جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی با حضور سرپرست دایره سرپرستی و نماینده دادستان در دادگستری و سرپرست معاونت امور اجتماعی و کارشناسان مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی خوزستان و مدیر بهزیستی شهرستان اهواز در مرکز شوق زندگی دادگستری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،در

امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه،جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی با حضور سرپرست دایره سرپرستی و نماینده دادستان در دادگستری و سرپرست معاونت امور اجتماعی و کارشناسان مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی خوزستان و مدیر بهزیستی شهرستان اهواز در مرکز شوق زندگی دادگستری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،در این نشست چالش های پیش رو در بحث شناسایی، حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی و بهبود روند خدمت رسانی به آنها بررسی شد.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56524 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:44:25
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56522
3 / 2 / 1403 - 10:48

حاصلخیزی و بهره وری خاک در مزارع کارون با حفظ بقایای گیاهی

دوره های حفظ بقایای گیاهی پس از برداشت ، در شهرستان کارون در حال برگزاری است.

 

حاصلخیزی و بهره وری خاک در مزارع کارون با حفظ بقایای گیاهی 

دوره های حفظ بقایای گیاهی پس از برداشت ، در شهرستان کارون در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان:  جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون  با اشاره به نقش بقایای گیاهی در حاصلخیزی خاک اظهار داشت: تمام مواد گیاهی و جانوری مرده و موجود در خاک مانند بقایای گیاهی، کودهای حیوانی، اجساد مرده جانوران، میکروارگانیسم‌ها و… مواد آلی خاک را تشکیل می‌دهند و در بین این عوامل، بقایای گیاهی مهم‌ترین و بیشترین نقش را در حاصلخیزی و بهره‌وری خاک‌ها بر عهده دارند.

 

 وی اظهار داشت: با توجه به اینکه  تمام موادآلی موجود در خاک سرانجام در اثر معدنی شدن تجزیه، شکسته و تبدیل به مواد معدنی ساده و قابل استفاده برای گیاهان می‌شوند و  ۷۰ درصد مواد آلی خاک‌ها از بقایای گیاهی تشکیل   می‌شود حفظ بقایای گیاهی بسیار مهم است و به همین منظور بطور مستمر کلاس های آموزشی در روستاهای مختلف شهرستان , توسط کلیه کارشناسان پهنه و سایر مسئولین مرتبط ستادی در حال اجراست.

حمادی تصریح کرد: در همین راستا دوره ای با حضور ۱۰ نفر از کشاورزان در روستای اسماعیلیه برگزار شد.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56522 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:48:09
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56520
3 / 2 / 1403 - 10:46

ارتقاء سطح توانمندی باغداران بهبهان

دوره ی آموزشی ترویجی با موضوع جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه خرما در شهرستان بهبهان برگزار شد.

 

ارتقاء سطح توانمندی باغداران بهبهان

دوره ی آموزشی ترویجی با موضوع جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه خرما در شهرستان بهبهان برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان: لاله نیرومند سرپرست جهاد کشاورزی بهبهان گفت : در راستای تحقق اهداف سازمانی و ارتقای سطح توانمندی بهره برداران بخش کشاورزی دوره ی آموزشی ترویجی با موضوع جلوگیری از عارضه خشکیدگی خوشه خرما در این شهرستان برگزار شد.

 

 وی از اهداف برگزاری این دوره را  آشنایی هر چه بیشتر باغداران با عارضه ی خشکیدگی درخت خرما و همچنین بیماری های آن و روش های کود دهی عنوان کرد.

 

نیرومند تصریح کرد: این کارگاه آموزشی با همکاری کارشناسان موسسه خرما و میوه های گرمسیری استان و مسئولین و کارشناسان محترم حفظ نباتات ، باغبانی و مرکز خدمات کشاورزی دودانگه و باحضور بیش از ۳۰ نفر از باغداران برگزار شد.

 

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56520 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:46:58
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56518
3 / 2 / 1403 - 10:45

آغاز برداشت گندم از مزارع دزفول

مدیر جهاد کشاروزی دزفول گفت: پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان دزفول برداشت شود.

 

آغاز برداشت گندم از مزارع  دزفول

مدیر جهاد کشاروزی دزفول گفت: پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان دزفول برداشت شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان:  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت گندم از مزارع شهرستان دزفول آغاز شده و پیش بینی می شود  حدود ۱۲۰ هزار تن محصول تولید شود.

بهروز قمرزاده افزود: جهت انجام برداشت محصول گندم تعداد ۱۹۲ دستگاه کمباین بومی و مهاجر فعالیت خواهند کرد و محصول تولیدی کشاورزان با همکاری تعاون روستایی و غله بازرگانی و بخش خصوصی توسط ۸ سیلو و مرکز خرید، خریداری می‏شود.

وی اظهار داشت: به منظور کنترل افت و ریزش و نظارت فنی بر عملیات برداشت تعداد ۱۱ گروه عملیاتی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت تمام وقت کار نظارت بر برداشت مزارع و مراکز خرید را انجام می دهند.

قمرزاده ظرفیت مراکز خرید و سیلوهای غلات در شهرستان دزفول را بیش از ۱۸۰ هزار تن عنوان کرد.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56518 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:45:49
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56516
3 / 2 / 1403 - 10:44

برگزاری کارگروه رفع تداخلات شهرستان ماهشهر

جلسه رفع تداخلات اراضی ملی دولتی و مستثنیات در شهرستان ماهشهر تشکیل شد

 

برگزاری کارگروه رفع تداخلات شهرستان ماهشهر

جلسه رفع تداخلات اراضی ملی دولتی و مستثنیات در شهرستان ماهشهر تشکیل شد

به گزارش  شبکه خبری خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهشهر گفت: جلسه رفع تداخلات اراضی ملی دولتی و مستثنیات در این شهرستان تشکیل شد.

احمدرضا شفیعی اظهار داشت: جلسه مذکور جهت بررسی پرونده های پلاکهای مشمول رفع تداخلات اراضی و تسریع در رسیدگی به آنها تشکیل  شد.

وی افزود: در سال جدید تاکنون ۶ پرونده آماده طرح در کمیسیون استانی به مدیریت امور اراضی ارسال شده و در چند روز آینده ۶ پلاک دیگر نیز جهت اخذ رای به کمیسیون استانی ارسال خواهد شد.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56516 توسط رسول حسین پور و در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:44:39
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56497
2 / 2 / 1403 - 11:45

جلسه توجیهی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در بهزیستی خوزستان برگزار شد

 صبح امروز جلسه توجیهی با موضوع اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار “۲۰۲۰ محله کشور” با حضور مدیرکل، سرپرست معاونت امور اجتماعی، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری و روسای بهزیستی ۶ شهرستان در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیرکل  بهزیستی خوزستان

 صبح امروز جلسه توجیهی با موضوع اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار “۲۰۲۰ محله کشور” با حضور مدیرکل، سرپرست معاونت امور اجتماعی، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری و روسای بهزیستی ۶ شهرستان در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیرکل  بهزیستی خوزستان گفت: این طرح در راستای فرمان موکد مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و توسعه همزمان محلات کشور، پیگیری و اجرا می شود.

 کریمیان با اشاره به شناسایی ۲۰۲۰ محله در کشور افزود: ۶ محله در شهرستانهای اهواز ، آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان، اندیمشک و دزفول به عنوان سهم استان خوزستان در جهت اجرای طرح  مشخص شده است.

وی یاد آور شد:این طرح با استفاده از ظرفیت های مردمی در محلات و به عبارتی ” از طریق مردم و برای مردم” اجراء می شود.  

گفتنی است در این نشست که معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به صورت مجازی و از طریق فضای اسکای روم حضور داشت ؛ توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای طرح توسط تسهیلگران مراکز مثبت زندگی ارائه  و مقرر شد شهرستان ها از طریق فراخوان نسبت به شناسایی و جذب تسهیلگران اقدام نمایند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56497 توسط رسول حسین پور و در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:45:26
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر