کد خبر : 18640
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 3:57
-

حرم علی بن مهزیار اهوازی تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرد

حرم علی بن مهزیار اهوازی تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اقدامات عمرانی در حرم علی بن مهزیار اهوازی در حال انجام است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه استان تا ۱۴۰۰ به طور کامل به بهره برداری برسد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در حرم علی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اقدامات عمرانی در حرم علی بن مهزیار اهوازی در حال انجام است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه استان تا ۱۴۰۰ به طور کامل به بهره برداری برسد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در حرم علی بن مهزیار اظهار داشت: اوقاف نهادی صدرصد مردمی است و تمامی نذورات و موقوفات برای مردم است و هیچ نهادی حق دخل و تصرف در آن ندارد.

وی با اشاره به احیای موقوفات توکل در خوزستان افزود: این موقوفات سال‌های سال بلا استفاده مانده بود که با طرح کارشناسی این زمین‌های مورد بهره برداری کشاورزی قرار گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به راه اندازی مقر افق در این نهاد اظهار داشت: در این افق، به مسایل اجتماعی مردم ، فرهنگی و قرانی پرداخته می‌شود. ارتقا بهره وری و درآمدزایی از موقوفات در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات اوقاف بازگردان و احیا موقوفات است و در این مدت با همکاری معاونت حقوقی ۴۱۸ رأی به نفع موقوفات استان از سوی دستگاه قضایی صادر شده است.

حجت‌الاسلام خاکباز درباره شهرهای ماهشهر و رامشیر که ۳ دانگ آنها وقف است،گفت: موقوفه نظام‌ مافی با ۲۲۷ هزار هکتار وسعت بزرگترین‌ موقوفه جهان اسلام بعد از ربع رشیدی را دارا است. از کسانی که موقوفات را در اختیار دارند انتظار داریم قراردادهای خود را تمدید کنند.

وی تصریح کرد: تمامی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی مستقر در ماهشهر و رامشیر ۳ دانگ متعلق به موقوفات است و باید حق السهم موقوفات را پرداخت کنند تا در محل مورد نظر واقف هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به درآمدزایی و سرمایه‌گذاری اوقاف گفت: اوقاف در شهرهای دزفول، رامهرمز، رامشیر، شوشتر و آبادان پروژه های سرمایه گذاری انجام داده و طوری برنامه ریزی کردیم هر پروژه کمتر از یک سال به سرانجام برسد. به زودی در اهواز هم اقدامات سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: ۱۲ بقعه شاخص در استان داریم که از لحاظ میزان زیارت و بازدید در سطح کشوری هستند. این بقاع در سیل ۹۸ و بیماری کرونا برای کمک به مردم فعال بودند.به طوری که در مسایل کرونا به طور شبانه ورزی در بقعه علی بن مهزیار ماسک تهیه می‌شد.همچنین تا ۱۴۰۰ کار عمرانی در حرم علی بن مهزیار اهوازی به پایان می رسد.

حجت‌الاسلام خاکباز درباره مراسم محرم اظهار داشت: مراسم محرم تعطیل بردار نیست و در همه بقاع با رعایت ضوابط بهداشتی مراسم برگزار می شود. صحن بقاع میزبان مراسم‌های عزاداری است. برای تامین نیات واقفین در زمینه کمک به عزاداران حسینی بسته‌های معیشتی توزیع می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره اینکه چرا اقدامات موثر فرهنگی برای تبدیل حرم علی بن مهزیار به قطب فرهنگی صورت نگرفته است، گفت: اقدامات مهمی در بخش فرهنگی حرم علی بن مهزیار صورت گرفته است ولی هنوز با تبدیل شدن به قطب فرهنگی فاصله داریم.

اوقاف خوزستان دارای ۴۱۷ امامزاده و حرم یک پیغمبر است. ۵۵۰ موقوفه منفعتی، ۱۵ هزار رقبه انتفاعی و منفعتی، با حدود ۱۳ نیت شامل کمک به ایتام، دانش‌آموزان بی‌بضاعت، خرید آب، عزاداری امام حسین(ع)، ساخت پل و … در خوزستان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.