کد خبر : 7704
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 - 0:07
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آیا حق فرزندان بومی ما این است که امنیت شغلی نداشته باشند؟ / با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آیا حق فرزندان بومی ما این است که امنیت شغلی نداشته باشند؟ / با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۲۴ آبان ماه ۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آیا حق فرزندان بومی ما این است که امنیت شغلی نداشته باشند؟ / با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟ امام جمعه شهرک طالقانی گفت: زندگی بسیاری از مردم از طریق

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۲۴ آبان ماه ۹۸

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: آیا حق فرزندان بومی ما این است که امنیت شغلی نداشته باشند؟ / با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: زندگی بسیاری از مردم از طریق همین وسایل نقلیه تامین می شود،آیا با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟ آیا با گران کردن بنزین یارانه اقشار ضعیف و بی بضاعت اضافه خواهد شد؟ اینها مطالبه مردم است،پاسخگوی این مطالبات باشید

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه امروز شهرک طالقانی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص)؛اظهار کرد: ولادت با سعادت پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین فرزند برومندشان ششمین امام تابناک امامت ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع)را به ساحت مقدس قطب عالم امکان، مقام معظم رهبری و تمامی نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

وی افزود: یکی از ویژگیهای رسول گرامی اسلام، رحمت عام و فراگیر آن گرامی نسبت به تمام اهل عالم است. ولادت پیامبر (ص) درخشش نور رحمت و محبّت بر سر تا سر گیتی بود. خدای عالمیان در مورد پیامبرش فرمود: «وَما أرْسَلْناکَ إلاّ رَحْمَهً لِلْعالَمینَ»؛ «و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.» و پیامبر اکرم (ص) فرمود: «إنَّما بُعِثْتُ رَحْمَهً؛ من برای رحمت مبعوث شده ام.»به راستی که پیامبر اکرم (ص) جلوه بارز زیباترین صفات الهی از جمله رحمت، محبت، شفقت، مودّت، رأفت و عطوفت است، همچنین آن حضرت در مذمت سختگیری بر خانواده می فرماید: “بدترین مردم، مرد سختگیر بر خانواده است”برکت وجود رسول اکرم برکتی است که در سرتاسر عالم، از اول خلق تا آخر، یک همچون موجود با برکت نیامده است و نخواهد آمد. اشرف موجودات و اکمل انسان‌ها و بزرگترین مربی بشر این وجود مبارک است.

هاشمی ادامه داد: در عرف جهانى امروز «سیاست‏» را به معناى نیرنگ و دروغ براى‏کسب قدرت و سلطه بر مردم تعریف مى‏کنند، اما «سیاست‏» در لغت،به معناى «اداره کردن امور مملکت و حکومت کردن است‏». خداوندمتعال پیامبر خاتم(ص) جانشینان بر حق او، ائمه معصومین را ازبهترین سیاستمداران شمرده است در زیارت جامعه، در وصف ائمه(‏علیهم السلام) که پرورش یافتگان مکتب نبوتند، آمده است: «وساسه‏العباد».

امام جمعه شهرک طالقانی ، سیر کلى حرکت انبیاء(ع) از منظر امام خامنه‏اى‏ را یک روایت شاخص براى شناخت جامعه‏ى توحیدى‏ دانست و گفت: نفى طبقات اجتماعى از اصول رستاخیز اجتماعى انبیاء(ع) است و یکى از شاخص ‏هاى نفى طبقات اجتماعى و وجود تشکیلات توحیدى، استیفاء و احقاق حق همه ‏ى افراد جامعه است.در حکومت اسلامى چنین نیست که یک نفر، بخاطر ضعیف بودن و نداشتن قدرت، نتواند حق مشروع خود را بگیرد.امیرالمؤمنین(ع) در نامه‏ى خود به مالک اشتر نوشتند: «لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّهٌ لَا یُؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَتَعْتِع» یعنى اگر در جامعه‏اى دیدید انسانى که داراى موقعیت اجتماعى و قدرت سیاسى نیست، یک انسان معمولى، نمی‏تواند حق خود را بدون لُکنت زبان بگیرد، این جامعه رستگار و موفق و پیروز نیست.

وی بیان کرد: تعلیمات فقهی امام صادق (ص) که به فقه جعفری مشهور است، همان فقه اصیل اسلامی است که از مبدأ وحی و از جانب پیغمبر اکرم(ص) برای هدایت بشر نازل شده است. امام(ص) با استفاده از فرصتی که به دست آمده بود بدعت ها و خرافاتی را که به تدریج، بر اثر هوی و هوس حاصل شده بود، از ساحت مقدس شریعت مصطفوی دور ساخت و حقایق احکام را تشریح و آیات قرآن را توضیح و تفسیر فرمود.
حجت الاسلام هاشمی متذکر شد: آیاحق فرزندان بومی ما این است که امنیت شغلی نداشته باشند؟ حفظ اشتغال موجود، حمایت از تولید داخلی در قالب تولید ملی، بیمه تامین اجتماعی، رسیدگی به معیشت کارگران و مسکن کارگران بزرگترین دغدغه و درخواست جامعه کارگری است، هم اکنون جامعه کار کشور با نبود امنیت شغلی مواجه است. در تعداد زیادی از واحدهای تولیدی بسیاری از کارگران باسابقه همچنان با قراردادهای موقت و سست مشغول به کار هستند که هر زمان امکان اخراج آنها وجود دارد.

وی افزود: نمونه آن اخراج پنج نفر از جوانان با سابقه چندین ساله در یکی از زیر مجموعه های پتروشیمی کارون بنام تلاش گران بندر که یکی از اخراج شوندگان برادر شهید است و بعضی از آنها را هم تهدید به اخراج کردند. به جای اینکه از بیکاری جوانان کم کنید و این زخم بیکاری را مداوا کنید، نمک روی زخم های این جوانان می پاشید!! مسوولین مربوطه این پتروشیمی باید هرچه سریعتر در این قضیه ورود و این معضل را حل کنند تا این جوانان بر سرکار خود بازگردند، اگر ظرف یک هفته مشکل این بندگان خدا حل نشود و پیمانکار فعلی تغییر نکند اسراری از این پیمانکار موجود است که به ناچار از این تریبون فاش خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: کرامت کارگر باید با پرداخت دستمزد کافی برای زندگی، بالا بردن قدرت خرید و تامین حال و آینده او تأمین شود، بی کرامت شدن از نیازمندی آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: ۲۵ نفر از بچه های شناور شرکت پخش فرآورده های نفتی بندر ماهشهر با سابقه ۵ یا ۶ ساله تا به امروز با کمترین حقوق و به صورت روزمزد کار می کنند و تا کنون امنیت شغلی ندارند. جوانی که امنیت شغلی ندارد،نمی تواند برای آینده برنامه ریزی صحیحی داشته باشد، از مسوولان شرکت های مربوطه خواستاریم با جدیت پیگیر رسیدگی به این امور باشند.

هاشمی افزود: همچنین به وضعیت کارگران و زحمتکشان شهرداری چه در فضای سبز و چه خدمات، رسیدگی جدی شود تا قدرت خرید آنها بالا برود چرا که در صورت عدم تحقق آن باعث آسیب های اجتماعی، از جمله استرس و اضطراب در محل کار و زندگی کارگران خواهد بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به نقش قوه قضائیه در تحقق اقتصاد مقاومتى و اجراى عدالت اقتصادى‏؛خاطر نشان کرد: ضمن تشکر و تقدیر از برنامه ها و اقدامات انقلابی قوه قضائیه و رییس محترم این قوه آیت الله رئیسی،امیدواریم با قوت و قاطعیت و صلابت بیشتر و بدون توجه به دو قطبی سازی های کاذب،با مبارزه بی امان و مستمر برای ریشه کنی فساد در هرسطح و جایگاه، شرایط بهتری را برای تحقق عدالت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فراهم و موجبات اعتمادآفرینی بیشتر مردم انقلابی وصبور ایران اسلامی رافراهم آورند.

وی گفت: عملیات هوشمندانه و پیچیده پاسداران گمنام امام زمان(عج)، شامل بازگرداندن و دستگیری مفسد بزرگ اقتصادی، پس از مفسد بزرگ سیاسی”زم” و ایجاد امیدواری نسبت به برخورد با اخلالگران بزرگ فرهنگی، اخبار امید بخش و نشاط آفرین این روزها برای مردم و نخبگان هستند. لذا علاوه بر قدر شناسی از فرزندان انقلابی ملت در سازمان مقتدر و قدرتمند اطلاعات سپاه، از قوه قضاییه که با غیرت و مدبرانه وارد میدان این مبارزه مقدس شده، با تمام وجود حمایت کرده و محاکمه فوری و بدون ملاحظه این مفسدان را به عنوان مطالبه به حق ملت عزیزمان، خواستاریم.

سید سلمان هاشمی با اشاره به حادثه مرگ پسربچه ۵ ساله در کانال های روباز شهرک طالقانی بندرماهشهر؛ عنوان کرد: در چند روز گذشته متاسفانه برای سومین بار شاهد غرق شدن کودک ۵ ساله ای در یکی از کانال های روباز اطراف شهرک طالقانی بودیم، ضمن عرض تسلیت به این خانواده داغدار ، دادستان محترم شهرستان قول برخورد با مقصرین حادثه فوت این کودک ۵ را دادند و طی جلسه ای چندساعته در روز چهارشنبه با شورای تامین شهرستان بندرماهشهر، مصوب شد که شهرداری بندر ماهشهر در سال جاری، مبلغ ۵ میلیارد ریال و فرمانداری مبلغ ده میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای کانال دفع آبهای سطحی شهرک طالقانی هزینه نماید تا ان شاءالله دیگر شاهد حوادثی ناگوار نباشیم.

وی افزود: همچنین اختصاص یک دستگاه بیل مکانیکی و تامین اصلاح و خرید ملزومات مورد نیاز روشنایی شهرک طالقانی به مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی اختصاص داده شد.

امام جمعه شهرک طالقانی با گرامبداشت ۲۴ آبان ماه،روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار ؛بیان کرد: اهمیت نقش دولت و حاکمیت دراحیای کتبی که میراث فرهنگی جامعه اند و نیز تولید، توزیع و نشر به روزِ کتاب و فرهنگ سازی برای تبدیل کتابخوانی به عنوان یک سنت حسنه ضروری است. لزوم ایفای نقش حاکمیت و مسئولان فرهنگی در نشر کتابهای سالم و فاخر و نظارت درست و مطلوب و مراقبت از نشر کتابهای ناسالم که به فرموده رهبری؛ مانند مواد مخدر،برای سلامت جامعه مُضّرند.

وی افزود: انتظار می رود مسوولین مربوطه نسبت به تبلیغ سنت حسنه کتاب و کتابخوانی همت بورزند و کتابخانه شهرک طالقانی را لحاظ کتاب های مرجع و منابع مورد نیاز غنی سازند، ایجاد یک نمایشگاه دائمی کتاب در مرکز شهر مانند دیگر شهرها با قیمت مناسب و منابع مفید بسیار ضروری است.

سید سلمان هاشمی با اشاره به امنیت اجتماعی در شهرستان؛بیان داشت: اگرچه اقدامات خوبی در جهت رفع این معضلات در شهرستان انجام شده اما مردم رضایت کامل ندارند، تیراندازی معضل بسیار بزرگی است که جان مردم بی گناه را به خطر انداخته است، هرازچندگاهی اخباری مبنی بر کشته و مجروح شدن افراد بی گناه در اثر همین تیر اندازی ها به گوش می رسد که بسیار اسفناک است، ان شاءالله که با همت مضاعف مسوولین مربوطه این آمار به حداقل برسد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به افزایش نرخ بنزین یادآور شد: مردم از این وضع ناراضی اند ،زندگی بسیاری از مردم از طریق همین وسایل نقلیه تامین می شود،آیا با افزایش نرخ بنزین تضمینی وجود دارد که سایر کالاهای اساسی گران نشود؟ آیا با گران کردن بنزین یارانه اقشار ضعیف و بی بضاعت اضافه خواهد شد؟ اینها مطالبه ی مردم است،پاسخگوی این مطالبات باشید.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان (نگین السادات)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.