کد خبر : 7507
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1398 - 18:52
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی:کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی:کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد.

خطیب جمعه شهرک طالقانی [/ ]خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۱۷ آبان ماه ۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی:کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد. امام جمعه شهرک طالقانی گفت: کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان،

خطیب جمعه شهرک طالقانی
[/
]خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۱۷ آبان ماه ۹۸
حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی:کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد،یکی از مطالبات اساسی همه ما جلوگیری از استخدام غیر بومی ها است،مسئولین استخدام غیر بومی ها را متوقف کنند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی،سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت؛اظهار کرد: مراد از وحدت این نیست که ما تلاش کنیم سنی را شیعه کنیم یا اینکه شیعه سنی شود، مراد از وحدت این نیست که ما از بخشی اصولمان دست برداریم یا از اهل سنت بخواهیم که از اصولشان دست برداند.

وی افزود:روایت معروفی در اصول کافی هست که می فرماید اسلام بر ۵ اصل بنا شده است که مهمترین آن امامت است. چون مردم به وسیله امامت به سایر احکام آشنایی پیدا می کنند. بعد می فرمایند اما کسانی که اعمال شان بدون ولایت باشد دو دسته هستند: کسانی که ظالم هستند و کسانی که محسن هستند. محسنین به فضل خدا به بهشت وارد می شوند،منتها هیچ کس قسمت آخر این روایت را نمی خواند! پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) هیچ دینی جز اسلام نداشتند متأسفانه ما به جای اینکه خودمان را با پیامبر(ص) و ائمه(ع) تطبیق بدهیم، ائمه(ع) را با خودمان تطبیق می دهیم!

هاشمی ادامه داد: تعبیر «شهید مطهری» این بود که هدف نهایی از وحدت این است که ما با اجتناب از اهانت به مقدسات و توهین به عقاید یکدیگر، زمینه تفاهمی فراهم کنیم که بتوانیم فرهنگ نورانی اهلبیت را به عنوان بهترین و زیباترین کالای نورانی فرهنگی در جوامع اهل سنت مطرح کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوعات و مطالبات عمومی مقام معظم رهبری؛خاطرنشان کرد: مردم گله مندند مردم با تبعیض میانه ای ندارند.بنا به گفته شهید رجایی:مردم از کمبودها و کسری ها گله ندارند، تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال گله مندند، ما بر حسب وظیفه ای که داریم تمام مشکلات و معضلات را رصد و برای مرتفع نمودن آنها اقدام میکنیم و اگر کاری صورت نگرفت فریاد خواهیم زد . ما نمی خواهیم امید جوانان را به نا امیدی تبدیل کنیم . الحمد لله شهرک طالقانی ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده و دارای مساجد، حسینیه ها و مردم انقلابی ، مومن و متدین و هیئت های فراوانی است و همیشه در زمینه های بسیاری حرفهایی برای گفتن داشته و دارد اما متاسفانه رسیدگی مسئولین به مناطق محروم بسیار ضعیف است .
وی افزود: سنگ بنای حمایت از تولید ملی، مهار واردات بی رویه است،رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان، درباره ضرورت تسطیح مسیر رونق تولید داخلی و مبارزه با واردات بی رویه فرمود: یکی از راه‏های رونق تولید جلوگیری از واردات کالاهای تولید داخل است. چرا جلوگیری نمیکنند؟ من سؤال جدّی دارم از مسئولین محترم؛ نگذارید. کسانی هستند که با واردات تنفّس میکنند، حیاتشان، ثروت بادآورده‏ شان، امکاناتشان بستگی دارد به واردات؛ [لذا] نمیگذارند جلوی واردات زائد و بی‏ رویه گرفته بشود؛ اینها مقّدمند یا آن جوان بیکار مقدّم است؟ جوان بیکار کشور با واردات بی‏رویّه که تولید داخلی را به شکست میکشانَد، بیکار میمانَد.
هاشمی در ادامه گفت: کسانی هستند که حیاتشان،ثروت بادآورده شان، امکاناتشان به واردات بی رویه،دلال بازی، لابی گری، استخدام های غیر بومی، خویشاوند گزینی بستگی دارد،یکی از مطالبات اساسی همه ما جلوگیری از استخدام غیر بومی ها است،مسئولین استخدام غیر بومی ها را متوقف کنند.تمامی دستگاه ها ، خصوصا خانواده م -ن از خویشاوندگزینی به شدت اجتناب کند. ما هم بر حسب وظیفه ای که بر ما محول شده با تمام مشکلات، کاستی ها و کمبودها در مقابل مفسدان خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت آب خوش از گلوی رانت خواران پایین رود .

وی یادآور شد: یکی از مطالبات کارگران شهرداری بندر ماهشهر این است که چه فرقی با کارگران دیگر شهرها از جمله شهر چمران دارند که تامین نیرو نمی شوند؟طبقه بندی مشاغل صورت نگرفته و حق و حقوقشان نسبت به جاهای دیگر بسیار کم است؟
خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به مشکلات و معضلات مدارس شهرک طالقانی؛بیان کرد: نداشتن سرایدار مستقر در مدرسه،مشکلات عدیده ای از جمله پشت در ماندن دانش آموزان و معلمان، عدم نظافت بهداشت مدرسه و حراست از آن بوجود آورده است.

وی افزود: آبگرفتگی بعضی از مدارس شهرک طالقانی و عایق نبودن سقف و چکه کردن سقف کلاس ها در هنگام بارندگی، مشکل کابل برق و کمبود معلم تبدیل به یک معضل و مطالبه عمومی شده که انتظار میرود مسئولین هرچه سریعتر نسبت به حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

سید سلمان هاشمی با قدردانی از شهردار سابق منطقه سه و تبریک انتصاب شهردار جدید؛ عنوان کرد: امیدواریم که با روی کار آمدن مدیریت جدید شاهد تحولی در سیستم شهرداری شهرک طالقانی باشیم و مسئولین شهرداری و شورای شهر نیز امکانات لازم را در اختیار شهردار جدید قرار بدهند و از مردم نیز میخواهیم تا در رعایت بهداشت،سلامت و نظافت محیط زندگی خود،همکاری و همیاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا شهری تمیز داشته باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به مساله گرانی آب شرب؛گفت: طی جلسه ای که با مسئولین مربوطه داشتیم،مقرر شد در مناطق کم برخوردار مانند شهرک طالقانی، رجایی و مدنی قیمت مخزن ۲۰ لیتری کمافی السابق ۱۰۰۰ تومان و درب منزل ۱۲۰۰ باشد.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان (نگین السادات )

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.