کد خبر : 993
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 15:12
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی،حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته

خطیب جمعه شهرک طالقانی

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است
حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مقاومت؛گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی،حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام‏؛اظهار کرد: مذاکره با آمریکا به دلیل بی ‏ثمر بودن براى ملت ایران‏ سّم است؟ یک نمونه عینى و بارز مذاکره همین مذاکرات هسته‏اى و برجام است. این توافق چه دستاوردى براى ایران داشت و کدام یک از مشکلات کشور و معیشت مردم را حل کرد؟ جز آن بود که آمریکا را در اعمال فشار و باج‏خواهى جرى‏تر و امتیازات و کارت‏هاى هسته‏اى ایران را از دست آن درآورد؟

وی افزود: آمریکایى‏ها در شروط ۱۲ گانه خود براى مذاکره، به‏صراحت روى نقاط قوت ایران مانند توان موشکى و نفوذ منطقه‏اى دست گذاشته و خواهان گرفتن آن از کشور هستند. کدام انسان عاقلى بر سر نقاط قوتى که تضمین امنیت و حتى حیات آن است، دست به معامله مى‏زند؟مقاومت؛ گزینه قطعى ملت ایران در مواجهه با دشمن‏ است.

هاشمی با برشمردن وظایف دولت براى مقابله با آمریکا؛ادامه داد: در شرایط فعلى براى ایستادن در برابر آمریکا راهکارهاى عملى زیادى وجود دارد که اگر دولت، قواى سه گانه و مردم به وظایف خود عمل کنند، شکست آمریکا قطعى است و باید گفت که جنگی صورت نخواهد گرفت و این یکی از حربه های آمریکا در مواجه با بنیه دفاعی کشور است که میخواهد درباره آن مذاکره و معامله و ما را خلع سلاح کند تا همانگونه که به عراق حمله کرد به کشور ما نیز حمله کند که این آرزو را به گور خواهد برد.

وی یکی از راهکارهای مقابله با آمریکا را لزوم جدى‏تر شدن مدیریت‏ها و برنامه‏ریزى‏ها جهت مقابله با مشکلات اقتصادى‏ دانست و گفت: مهم‏ترین مسأله‏ى کشور در شرایط کنونى از نگاه رهبر معظم انقلاب «مسأله‏ى اقتصاد و مشکلات معیشتى و فشار بر مردم به‏ویژه طبقات ضعیف و متوسط»است ،مشکلات اقتصادى و نداشتن برنامه‏ى اقتصادى علاوه بر این‏که به اعتبار هر کشورى لطمه وارد مى‏کند، مردم و طبقات ضعیف تحت فشار قرار مى‏گیرندو زمینه‏ساز طمع دشمن نیز مى‏شود.

امام جمعه شهرک طالقانی افزود: ازجمله غفلت‏هاى چند سال اخیر، بى‏توجهى به موضوع مسکن‏سازى بوده است. باید از فرصت ترمیم یا ساخت مسکن براى هم‏وطنان سیل‏زده استفاده کرد و با کمک دستگاه‏هاى مختلف و بخش خصوصى، حرکت عظیم اشتغال‏زا و تولیدآفرین در بخش مسکن را به‏وجود آورد.

وی بااشاره به پروژه زمین های شصت هکتاری در شهرک طالقانی؛یادآور شد:برای آماده سازی زمین های شصت هکتاری مبلغی در حدود سیصد میلیارد ریال مورد نیاز است که انتظار می رود مسوولان استانی تصمیمی اتخاذ کنند و مردم را از بلاتکلیفی خارج کنند، مدت زیادی است که در انتظار تحقق وعده های مسوولان استانی و شهرستانی هستیم،با اجرای این پروژه حجم عظیمی از بیکاری حل خواهد شد، اما کسانی که به مردم نجیب شهرک طالقانی وعده داده اند ،تا به امروز متاسفانه وعده های خود را عملی نکردند .

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها بااشاره به فرارسیدن هفته کمک به محرومان و مستضعفان؛خاطر نشان کرد: از مشخصه‏هاى خط امام، عدالت اجتماعى و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام آن‏ها را صاحب انقلاب و صاحب کشور مى‏دانست. امام، پابرهنگان را مهم‏ترین عنصر در پیروزى‏هاى این ملت مى‏دانست،در تمام مدت پیروزى انقلاب تا امروز و قبل از آن، کسانى‏که بیش از همه سینه سپر کردند، از نظام دفاع کردند، سختى هاى نظام را به جان خریدند و در مقابل دشمنان ایستادند، طبقات محروم و پابرهنه و مستضعفان جامعه بوده‏اند.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی و اقلام مصرفی مردم؛متذکر شد: توزیع اقلام مصرفی به اینگونه که امروز مشاهده می کنیم و صف های طولانی مردم غیر قابل قبول است،ضروریست مسوولین استان تصمیمات دقیقی اتخاذ کنند و توزیع این کالاها بر اساس ارائه کارت ملی باشد تا همه بتوانند بطور عادلانه بهره مند شوند.

هاشمی با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد:امام حسن(ع) اولین ثمره ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود،در سن ۱۸ سالگی مهمانسرایی در شهر مدینه برای فقرا راه اندازی کرده بود و با روی باز میزبان نیازمندان و مستمندان بود.امام حسن مجتبی(ع) بسیار بخشنده و برای آسایش خانواده های مستمند تلاش بسیاری میکرد و حتی به افرادی که ارادت خاصی به اهل بیت(ع) نداشتند نیز رسیدگی میکرد.

امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: ضمن تشکر از فرماندار شهرستان بابت برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از منابع شورای راهبردی در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم،ضروری است در سال جاری چند کار اساسی از جمله ساخت نماز خانه و سالن اجتماعات در مدارس فاطمه زهرا(س) و شهید مطهری و آسفالت این مدارس،ساخت کمپ ترک اعتیاد و برگزاری جلسات بهبودی در فضای مناسب ،در شهرک طالقانی رخ دهد.

وی تاکید کرد: در ساخت دو هنرستان شهرک طالقانی که چند ماه از کلنگ زنی آن می گذرد و در مراحل ساخت قرار دارند، بنابر تاکیدات مکرر و همجنین استاندار،استفاده از ظرفیت نیروهای بومی شهرک طالقانی حداقل در بحث کارگری است.

سید سلمان هاشمی در پایان با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم جمع خوانی قرآن کریم؛خاطر نشان کرد: استقبال بسیار خوب و حضور پرشور مردم در این مراسم بسیار ستودنی بود،تلاوت قاریان بومی شهرک طالقانی که پرورش یافته همین مساجد هستند و امیداورایم در آینده نیز مساجد قاریان ممتازی در سطح کشور و بالاتر پرورش دهد.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان (نگین السادات)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.