کد خبر : 4299
تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 16:58
-

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: ثبات قدم صادقانه، آخرین آرزوی زیارت عاشورا است /سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: ثبات قدم صادقانه، آخرین آرزوی زیارت عاشورا است /سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی _ ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: ثبات قدم صادقانه، آخرین آرزوی زیارت عاشورا است /سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است امام جمعه شهرک طالقانی گفت: سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی _ ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: ثبات قدم صادقانه، آخرین آرزوی زیارت عاشورا است /سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: سربلندی دنیا و آخرت مومنان، مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است.امروزه همه پیروان قیام عاشورا وظیفه داریم که در مقابل استکبار خارجی و استبداد داخلی با تاسی از فرهنگ عاشورایی مبارزه ،استقامت و ایستادگی کنیم.
به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سیدسلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی باتسلیت ایام سوگورای اباعبدالله الحسین(ع)؛عنوان کرد: عزاداری ها باید ایمان و معرفت ما را در باره قیام اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش آنگونه که بوده ارتقا دهد، درس زندگی، صبر و استقامت، شجاعت و وفاداری را آموخته و سیره و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به‌عنوان نقشه راه، الگو و اسوه خود در راستای اعتلای اسلام قرار دهیم.
وی افزود: ثبات قدم صادقانه، آخرین آرزوی زیارت عاشورا است،همان‌طور که در بین حضرات معصومین علیهم‌السلام، زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) دارای بیشترین اهمیت است، زیارت‌نامه‌های مربوط به آن حضرت نیز دارای تکثر و تنوع به مراتب بیشتری از سایر زیارت‌نامه‌های معصومین علیهم‌السلام است. اما در میان زیارت‌نامه‌های امام حسین(ع)، زیارت عاشورا از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است.
هاشمی ادامه داد: امام باقر علیه‌السلام بعد از آموزش متن زیارت عاشورا،فرمودند: «إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَهُ کُلَّ یَوْمٍ بِهَذِهِ اَلزِّیَارَهِ مِنْ دَارِکَ فَافْعَلْ» و یکی از دلائل این تأکید، وجود آموزه‌های فوق‌العاده مهم در محتوای این زیارت‌نامه است تا آنجا که از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام تاکنون از برنامه عبادی هیچ‌یک از ائمه و یارانشان و نیز علمای راستین اسلام حذف نشده است.
امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: آخرین فراز این زیارت که می‌بایست در سجده یعنی نزدیک‌ترین حالت یک بنده به خدای متعال است، حاوی یک دعا و یک آرزوی بلند است. آنجا که می گوییم: «خدایا مرا در نزد خودت‏، همراه حسین (ع) و یارانش که در راه حسین (ع) بذل‌جان کردند با گام‌هایی استوار ثابت‌قدم بدار!» این دعا یعنی آرزوی معیت راستین و ثابت‌قدمانه با سیدالشهداء علیه‌السلام به‌عنوان عصاره‌ی آموزه‌های متعالی زیارت عاشورا، در حقیقت معنابخش هدف آفرینش انسان و تعیین‌ سیر استکمالی انسان در مسیر لقاء‌الله است.
وی ثبات قدم در مسیر حق را از برجسته‌ترین الطاف الهی دانست و گفت: اینکه قرآن می‌فرماید «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»(محمد/ ۷) و پاداش نصرت الهى را ثبات قدم معرفی می‌نماید، نشان‌دهنده‌ی این است که در میان الطاف الهى، ثبات قدم در مسیر حق از برجسته‌ترین مواهب است. به همین دلیل، مسئله ثبات قدم و استقامت در مسیر حق، از مهم‌ترین وصایای حضرات ائمه اطهار علیهم‌السلام به اوصیاءشان است.
هاشمی همچنین ثبات قدم راستین را یکی از ویژگیهای مهم اصحاب‌ امام حسین(ع)دانست و خاطر نشان کرد: این فراز از زیارت عاشورا ما را به نکته‌ی دیگری سوق می دهد، این‌که ثبات‌ قدم راستین در همراهی سیدالشهداء علیه‌السلام اصلی‌ترین ویژگی و بارزترین خصوصیت اصحاب‌الحسین علیه و علیهم‌السلام است. مثلا در شب عاشورا «سعید بن عبدالله حنفی» به حضرت عرض می‌کند: «یا اباعبدالله! اگر هفتاد بار کشته شوم سپس زنده شده و سوزانده شوم و پس از آن متلاشی شده و در هوا پراکنده شوم، از تو جدا نمی‌شوم»
خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به پیام های عاشورا برای مقاومت امروز؛بیان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد. انقلاب اسلامی که ملهم از قیام عاشورا صورت گرفته و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، بدون تردید حیات ۴۰ ساله انقلاب خود را مرهون اهل بیت(ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیات و دستجات مذهبی می باشد و امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیرممکن است.
وی با تاکید بر پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران در برابر دشمنان ؛متذکر شد:سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد، در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم.امام حسین (ع) الگویی ابدی برای انسان‌های آزاده و ظلم‌ستیز است تا در مقابل زورگویی‌های حاکمان و ظالمان جامعه بایستند و در این راه از جان و مال خود نیز بگذرند همانطور که امام حسین حتی از جان فرزند ۶ ماهه خود نیز در مبارزه با ستم چشم پوشید.

هاشمی ادامه داد: مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد، مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم ها و از روی نیاز نبود. کاری که مولا انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود، سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است.امروزه همه پیروان قیام عاشورا وظیفه داریم که در مقابل استکبار خارجی و استبداد داخلی با تاسی از فرهنگ عاشورایی مبارزه ،استقامت و ایستادگی کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: امسال هم مانند سال های گذشته با حضور کلیه مردم ولایتمدار و حسینی و حضور چشمگیر هیات های مذهبی شهرک طالقانی در تجمع بزرگ عاشورائیان محرم الحرام ۱۴۴۱ خاری در چشمان دشمن دین خواهیم بود.
خبرنگار استان خوزستان :سیده نگین دیده بان( نگین السادات )

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.