کد خبر : 8463
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 0:32
-

جنگل داری شهری در جهان و کاشت کنوکارپوس در اهواز

جنگل داری شهری در جهان و کاشت کنوکارپوس در اهواز

در حالی بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی شهری به نام پروژه‌ی ادن (Eden) در انگلستان بازگشایی شد که شهرداران مناطق اهواز در عین دو و کیانشهری که قیمت زمین های آن شاید با زمین های شهر پاریس برابری می کند نهال کنوکارپوس معروف به مُردکاشته می شود. و شهر کارون که تا همین دو سه دهه پیش

در حالی بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی شهری به نام پروژه‌ی ادن (Eden) در انگلستان بازگشایی شد که شهرداران مناطق اهواز در عین دو و کیانشهری که قیمت زمین های آن شاید با زمین های شهر پاریس برابری می کند نهال کنوکارپوس معروف به مُردکاشته می شود.

و شهر کارون که تا همین دو سه دهه پیش باغهای سیب اهوازی و تاکستان در نخلستان آن در منطقه معروف و مشهور بود را پر از کنوکارپوس کردند و شهرداری که کمک هزار نهال زینتی گل کاغذی را در مقابل کاشت نخل را پس زد تا کوت عبدالله همچنان بر کورس کنوکارپوس بتازد و مردمانی که محکوم و محروم از تنوع و غنای درختان بومی مثمر و زینتی هستند.

دو هفته پیش جوانان منطقه عین دو در پی کاشت این درخت مزاحم در خیابان ها منطقه خواستار کمک شدند
مشکل از شورای شهر پیگیری و مسئول منطقه مقرر کرد که جهت آبادانی منطقه عین دو و رهایی مردم از یکنواختی درختان استفاده از تنوع ،غنا وانواع گونه های درختان مثمر و زینتی را در دستور کار خود قرار دهند اما این مشکل تا امروز گره گشایی نشد.

فضاهای سبز از موارد جداناپذیر هر شهری هستند و امروزه ضرورت حفظ و توسعه آنها به منظور حفظ کیفیت زندگی و پایداری شهرها بیش از پیش احساس میشود. با این حال، فضاهای سبز برای ایفای نقش مهم خود باید دارای ویژگیهای خاصی از جمله تنوع گونه ای، وسعت، پراکنش و موقعیت مناسب باشند.

درختان و فضای سبز شهری به ویژه جنگلهای شهری در ارایه عملکردهای مختلف محیط زیستی مانند: تولید اکسیژن و جذب دی اکسیدکربن و سایر گازهای آلاینده هوا کاهش اثر گازهای گلخانهای و جزایر گرمایی ،محلی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و ایجاد زیستگاهی برای پرندگان و سایر زیستمندان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما در اهواز با وجود بودجه های کلان ، درآمد عظیم و حق الایندگی که ماهیانه به حساب شهرداری واریز می شود با آن هنوز کنوکارپوس خریداری می شود تا فاصله زیست مردم اهواز در وسط کنوکارپوس و کهور پاکستانی تا شهرهای لندن و چین و جنگل های بارانی شهری به یک رؤیا و آرزو تبدیل شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.