کد خبر : 20312
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 10:00
-

تغییرات بی رویه از دلایل تزلزل ثبات تیم های نفتی خوزستان

تغییرات بی رویه از دلایل تزلزل ثبات تیم های نفتی خوزستان

یک دکترای مدیریت ورزش، تغییرات بی‌رویه و غیرورزشی در تیم‌های نفتی خوزستان را از دلایل تزلزل در ثبات تیم‌های فوتبال نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان دانست.

جواد زرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان، با اشاره به عملکرد تیم‌های لیگ برتری خوزستان در فوتبال کشور، اظهارکرد: تیم‌های خوزستانی در فصل گذشته لیگ برتر با بازی‌های خوبی که از خود ارائه دادند همه فوتبال‌دوستان را امیدوار کردند و در حال حاضر نیز فولاد تنها باشگاه خوزستانی است که یک ساختار حرفه‌ای در فوتبال کشور دارد و از لحاظ مدیریتی و کار در رده‌های پایه، دارای ثبات و برنامه است و این باشگاه می‌تواند به تنهایی پیش آهنگ حرکت رو به جلو فوتبال خوزستان است.

 

وی درباره تغییرات هر ساله در باشگاه‌های نفتی خوزستان نیز گفت:‌ تغییرات بی‌رویه و غیر ورزشی سبب شده که ثبات تیمی در نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان متزلزل شود. همه کارشناسان نیز در این زمینه اتفاق نظر دارند که این دو باشگاه پرطرفدار در سال‌های اخیر آسیب‌های زیادی از بُعد مدیریتی و حضور افراد غیرمتخصص دیده‌اند.

 

این دکترای مدیریت ورزش افزود:‌ به طور حتم ثبات و تفکرات سازمانی یک باشگاه می‌تواند پایه‌گذار موفقیت باشد ولی در تیم‌های نفتی استان خبری از این رویکرد دیده نمی‌شود و تغییرات زیاد باعث هدر رفت سرمایه‌های مالی و نیروی انسانی این مجموعه‌ها و در نتیجه باعث تضعیف ساختار این تیم‌ها شده که به مرور زمان نیز باعث افول سطح فوتبال استان می‌شود.

 

وی با اشاره به نیاز مدیریت و باشگاه‌داری به برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه مدت، عنوان کرد: یکی از اصول حرفه‌ای، ثبات مدیریتی است اما در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی در مدیریت باشگاه و مربیان تیم‌های لیگ برتری خوزستان بوده‌ایم. در حال حاضر نمی‌توان درباره عملکرد مدیران باشگاه‌های خوزستانی به صورت کامل اظهارنظر کرد زیرا مدیریت باشگاه فولاد خوزستان در فصل قبل عملکرد مطلوبی داشت و امید می‌رود امسال نیز عملکرد سال قبل را ادامه و البته بهبود دهد.

 

زرگانی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نامشخص تیم صنعت نفت آبادان گفت: این تیم در لیگ نوزدهم با مشکل مالی مواجه بود و همین نیز باعث شد با پایان یافتن لیگ، هیات مدیره به صورت دست جمعی استعفا دهند و در حال حاضر نیز تکلیف این تیم ریشه‌دار معلوم نیست و نمی‌توان چشم‌انداز روشنی از آینده این تیم داشت.

 

وی افزود: در راس مدیریت باشگاه نفت‌مسجدسلیمان نیز با پایان لیگ برتر شاهد تغییر بودیم. البته کار به یکی از ورزشی‌ها و پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان سپرده شده است و این امید می‌رود که با استفاده از تجربه و سابقه درخشان خود بتواند روزهای خوبی را برای فوتبال مسجدسلیمان رقم بزند.

این مربی فوتبال درباره فعالیت باشگاه‌های خوزستان در نقل و انتقالات تابستانه نیز گفت:‌ تیم فولاد در قدم اول سعی در حفظ شاکله تیم موفق خود داشت و با بازیکن‌های خوبش تمدید کرد و در حال حاضر یک مهاجم از لیگ یک جذب کرده است. امیدوارم این باشگاه نگاه دقیقی به بازیکن‌های مستعد رده‌های پایه خود داشته باشد و از داشته‌های خود نیز به نحو احسن استفاده کند.

 

وی بیان کرد:‌ تیم صنعت نفت آبادان نیز در حال حاضر بلاتکلیف است و بازیکن‌های خوب این تیم در حال جدایی هستند و تا این لحظه شش خروجی داشته که همگی مهره‌های موثر این تیم در فصل قبل بوده‌اند. نفت‌مسجدسلیمان هم با وجود مشخص شدن تکلیف مدیریت و کادر فنی‌اش، هنوز وارد بازار نقل و انتقالات نشده و همچون همتای آبادانی خود در حال از دست دادن بازیکن‌های با کیفیت خود است. باتوجه به این موضوع نیز وضعیت دو تیم نفتی خوزستان نگران‌کننده است. در لیگ نوزدهم پس از سال‌های زیاد شاهد نتایج قابل قبول از نمایندگان استان در لیگ برتر بودیم ولی اخباری که اکنون پیرامون این تیم‌ها شنیده می‌شود، خوشایند هواداران خوزستانی نیست.

 

زرگانی گفت:‌ تغییرات پی‌درپی و گاها غیرضروری کادر فنی و مدیریتی تیم‌های نفتی نشانه عدم برنامه‌ریزی و رغبت وزارت نفت برای تیم‌داری در لیگ برتر است. به هر حال امیدواریم تا دیر نشده سیاست‌های وزارت نفت در حمایت از تیم‌های نفتی تغییر کند تا دوباره شاهد شکوفایی فرزندان این مناطق محروم و بازگشت شور و نشاط به دل هواداران این تیم‌ها باشیم. اگر این روند ادامه پیدا کند، به نظرم تیم‌های نفتی امسال باید برای سقوط نکردن بجنگند زیرا با توجه به هزینه‌های میلیاردی دیگر تیم‌ها در لیگ بیستم، کار بسیار سختی خواهند داشت و تنها امید و نگاه فوتبال دوستان خوزستانی به تیم فولاد خوزستان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.