کد خبر : 12899
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 12:04
-

تذکر دبیر شورای تامین خوزستان به برخی مدیران شهری درباره حفظ آرامش مردم؛ لغو سفرهای نوروزی در دستور کار شورای تامین است

تذکر دبیر شورای تامین خوزستان به برخی مدیران شهری درباره حفظ آرامش مردم؛ لغو سفرهای نوروزی در دستور کار شورای تامین است

دبیر شورای تامین استان در تذکر به برخی مدیران شهری گفت: مدیران شهری با پرهیز از اظهارات احساسی و غیرمسئولانه درباره اقدامات کنترلی مبارزه با کرونا در استان، آرامش روانی جامعه را برهم نزنند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم حبیب‌الله آصفی دیروز در جمع خبرنگاران پیرامون نامه یکی از مدیران

دبیر شورای تامین استان در تذکر به برخی مدیران شهری گفت: مدیران شهری با پرهیز از اظهارات احساسی و غیرمسئولانه درباره اقدامات کنترلی مبارزه با کرونا در استان، آرامش روانی جامعه را برهم نزنند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم حبیب‌الله آصفی دیروز در جمع خبرنگاران پیرامون نامه یکی از مدیران شهری اهواز در مورد ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز اظهار داشت: مدیران شهری و شهرستانی با توجه به حوزه مسئولیت‌ها و اختیارات خویش اظهار نظر کنند. این مدیران در مواردی که مربوط به نهادهای تصمیم‌گیر استانی است اظهارنظر نکنند.

وی افزود: مدیران شهری به‌جای اظهارنظرهای غیرمسئولانه به مسائل و موضوعات بر زمین مانده در حوزه خدمات شهری بپردازند و سلامت روانی جامعه را فدای بودن خودشان نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: این گونه اظهارات دردی از مشکلات جامعه را برطرف نمی‌کند. این مدیران شهری بیشتر برای پوشش مشکلات مدیریتی خود این گونه اظهارات را بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر پرهیز مدیران شهری از اظهارنظرهای احساسی و صرفا رسانه‌ای هشدار داد: هر گونه تصمیم در این سطح در حوزه اختیارات شورای تامین استان است. این نهاد عالی‌ترین نهاد حاکمیتی بوده که برپایه نظرات کارشناسان و متخصصان و رجوع به نظرات مردمی عاقلانه ترین تصمیم را اتخاذ می‌کند.
آصفی با اشاره به روند کنترلی بیماری کرونا در استان ادامه داد: اگر شاهد توفیقاتی در کنترل کرونا در استان هستیم به سبب هم‌افرایی، هم‌اندیشی علمی و تخصصی با متولیان امر بوده است.

دبیر شورای تامین استان خوزستان درباره تصمیمات گرفته شده در کنترل کرونا افزود: از ابتدای مشاهده موارد مشکوک در استان خوزستان، با مسئولیت مستقیم ریاست شورای تامین استان تصمیمات مهمی اتخاذ شد. بسیاری از این تصمیمات استانی قبل از آن که از تهران و کشوری ابلاغ شود در شورای تامین تدبیر شده بود.

وی ادامه داد: تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، کاهش ساعات کاری ادارات، تقسیم‌بندی پنجاه درصدی پرسنل ادارات، اعطای مرخصی به پرسنل دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مرخصی زنان باردار و مادران شیرده، لغو اردوهای راهیان نور، تعطیلی مراکز ورزشی عمومی، سینماها و کنسرت ها، تالارهای عروسی، نماز جمعه در استان اتخاذ شده است. حتی شورای تامین استان به‌طور ویژه ممنوعیت زیارت اهل قبور در روز پنجشنبه در استان را اعلام کرد.

آصفی ادامه داد: مهمترین معیار و شاخص برای مجموعه مدیریت استان حفظ سلامت مردم و در کنار آن پویایی معیشت و اقتصاد جامعه است. تصمیمات اتخاذ شده تابع متغیرهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان است.

دبیر شورای تامین استان با اشاره به مصوبات جلسه ستاد تسهیلات سفر مبنی برعدم ایجاد تسهیلات برای سفرهای نوروزی توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: به همه دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی تاکید شد با حفظ آمادگی هیچ اقدام عملی انجام ندهند تا با توجه به شرایط و نظر کارشناسان امر تصمیم نهایی اتخاذ شود و هیچ مصوبه‌ای برای سفرهای نوروزی نداشتیم که حالا درخواست لغو یا ممنوعیت سفرهای نوروزی را داشته باشیم.

وی درباره سفرهای نوروزی افزود: در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با دعوت از کارشناسان این موضوع و مدیران مرتبط با حوزه سفرهای نوروزی سناریوهای مختلف مطرح و مقرر شد نظرات کارشناسی در عالی‌ترین نهاد حاکمیتی استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی اتخاذ شود که متضمن سلامت و معیشت مردم باشد.

آصفی گفت: موضوع ممنوعیت سفرهای نوروزی در دستور کار جلسه بوده و برای بررسی بیشتر و کار کارشناسی به جلسه شورای تامین موکول شد. اکنون طرح این مسئله از سوی مدیران شهری اهواز به نوعی پیشدستی و بهره‌برداری رسانه‌ای است و رفتاری شایسته نیست.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به انسجام و هماهنگی بین بخشی مطلوب در حوزه مقابله با ویروس کرونا در استان و نتایج مطلوب این هم‌افزایی اظهار داشت: تاکنون در ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین استان به اقتضای موارد و پیشامدهای مختلف تصمیماتی اتخاذ شد که نتیجه آن کنترل نسبی ویروس بوده است. مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی و بهداشتی و مردم شریف خوزستان در این موفقیت موثر بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به نقش و جایگاه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف و هم‌افزایی آنها هر چه زودتر شاهد ریشه‌کنی ویروس کرونا از استان و کشور باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.