کد خبر : 4775
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398 - 15:36
-

تخصص، تجربه و انتخاب صحیح ناجی دشت آزادگان

تخصص، تجربه و انتخاب صحیح ناجی دشت آزادگان

تحقیقات نشان داده در قرن ۲۱ هر شهری که بخواهد مبلمان شهری پیشرفته و مدرن داشته باشد، نیازمند داشتن شرایط خاص است. شرایطی همچون وجود مراکز اقتصادی، چه تجاری نظیر بنادر آزاد، بازارهای بزرگ و بین المللی یا کشوری و یا شرکتهای خاص صنعتی و یا چه شرکتهای عظیم همچون؛ نفت، گاز و منابع خدادادی منطقه

تحقیقات نشان داده در قرن ۲۱ هر شهری که بخواهد مبلمان شهری پیشرفته و مدرن داشته باشد، نیازمند داشتن شرایط خاص است. شرایطی همچون وجود مراکز اقتصادی، چه تجاری نظیر بنادر آزاد، بازارهای بزرگ و بین المللی یا کشوری و یا شرکتهای خاص صنعتی و یا چه شرکتهای عظیم همچون؛ نفت، گاز و منابع خدادادی منطقه و زمینهای کشاورزی، صید و یا حاکمانی خوش فکر،  با تجربه و خلوق می باشد.

اکنون یک نگاه به سهل میسان یا دشت  آزادگان (خفاجیه بستان و حویزه) که سالیان سال است  دچار بیماری خاص گشته اند و بعد از جنگ تحمیلی  ۸ساله  در این منطقه نه تنها هیچ پیشرفتی در این نقطه از قطعه طلایی از وطن اسلامیمان مشاهده نشده بلکه بعضاً شاهد پسرفت و افزایش روز افزون آسیب های اجتماعی نظیر؛ فقر، بیکاری و اعتیاد خانمانسوز که نتیجه بی تدبیری برخی مسئولینی است که فاقد برنامه مدون و نوشته شده ای  برای رفع این معضلات هستیم.

اگر بخواهیم امتیازات یک شهر مدرن که در ابتدای مقاله  ذکر کردم  را برای این شهر مورد بحث قرار دهیم این منطقه جغرافیایی از غنی ترین مناطق جهانی است حتی در قیاس با شهرهای بزرگ جهانی نیز برابری میکند منطقه ای که خاکش طلاست چه از نظر کشاورزی و دامپروری و صید ماهی و منابع آبی وسیع و چه از نظر منابع طبیعی نفت سیاه و سبز و گاز و یا چه از نظر بازارچه های بزرگ مرزی و همجواری با کشوری که در حال پیشرفت جهانی است و نیازمند واردات از کشور ماست و یا نقطه سهل و آسان و نادشوار همچون مرز چذابه  و یا هور عظیم  و نفت خیز جنوب با آثار تاریخی و مردمی سخت کوش و فعال

اینها نقطه ای از دریای متلاطم این منطقه است که بنده توانستم آن ها را برای خواننده این متن به قلم بنگارم و شاید برای تعریف از این منطقه نیاز به نوشتن کتابها داشت که نمیخواهم  وقت خواننده را بیشتر از این بگیرم
برای مقایسه دشت آزادگان با دیگر شهرهای ایران نیز به جرات بگویم با وجود برکات الهی در این منطقه حتی مقایسه آن با شهرهای بزرگی همچون اصفهان و مشهد و شیراز  نیز قابل قیاس نیست
ولی و اما چرا حال و روز این منطقه شبیه به عصر حجری است !

مدتی پیش یکی از دوستانم میگفت اگر اربعین حسینی از مرز اصفهان به عراق بود امروز با ویزا باید وارد اصفهان میشدیم
این بحث هرچه جرح آور است ولی چون برای امام حسین(ع) و ارج نهادن به ارزشهای این مرد بزرگ تاریخ که نامش از شرق به غرب(در هند آوازه آزادی و آزاد اندیشی و مقابله و مبارزه  با طغیان و عبودیت است) لحظه ای مکث و به احترامش خواهیم گفت فدای امام حسین و یاران وفادارش مرز و خانه های ما گذرگاه زوارش.

ولی چرا برخی مسئولین ما حسین وار هوای این قدمگاه را ارج نمینهند ؟!

چرا خدمتی به این منطقه و مردمش که سزاوار بهترین ها هستند نمیکنند؟!

ما همه چیز داریم و همه شرایط یک شهر جهانی شدن را ولی چرا ؟!

برخی مسئولین مقصر اول هستند و برخی از ما مردم مقصر درجه ۲. شاید ما در انتخابمان آنگونه که شایسته است عمل نمیکنیم و احیانا انتخاب ما برحسب قبیله گری و مناطقی گری است.

به نظر نویسنده این متن ما نیاز به یک انقلاب درونی داریم انقلابی که ما را از بند تمسک به فرد، قبیله، و انتخاب یک شخص شجاع، صادق، و با تجربه، مدیریت و تخصص که  در قامت یک مرد ملی بتواند نمایندگی ما را در مرکز به نمایش بگذارد مردی که درد و رنج ما را به مرکز مخابره و از مرکز، درد ما را دوا کند. دردی که سالیان سال است ما از آن رنج می بریم به امید یک ناجی….

خفاجیه امروز نیازمند متخصصی است که حداقل دارای رزومه اجرایی قدرتمند در اداره شهرهای بزرگ و یا حتی استان را تجربه کرده است شخصی که یک مدیر موفق بوده، شخصی که بتواند دو حرف سیاسی بزند و لابی گر ماهر برای کسب امکانات، بودجه و استفاده صحیح از شرایط این شهر را بلد باشد؛ بتواند کارآفرین باشد و برای رفع بیکاری با وجود تعداد بالای شرکتهای صنعتی و مشاغل آزاد مربوط به این سرزمین و اشتغالزایی در بازارچه های مرزی و مبارزه با فقر و بدبختی و رونق بخشی به هور و زندگی در هور با زنده کردن آن،  گامی در پیشرفت  دشت آزادگان بردارد.

امیدوارم که شاهد انتخاب صحیح مردم و دوری از هم قبیله بودن و با نگاه شایسته سالاری رنگ و چهره شهرمان را تغییر دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.