کد خبر : 10889
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 0:31
-

تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد

تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد

  تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد.     شبکه خبری خوزستان: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان خبر داد: تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد.     به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی ، با محوریت بیماری کرونا در سالن

 

تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد.

 

 

شبکه خبری خوزستان: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان خبر داد: تاکنون هیچگونه بیماری کرونا درهندیجان مشاهده نشد.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی ، با محوریت بیماری کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری به ریاست علی بویری فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان و با حضور روسای ادارات شهرستان هندیجان به عنوان اعضای این شورا برگزار شد.

 

این جلسه به صورت فوری و با موضوعیت بیماری کرونا تشکیل شد. مسائل مختلف حول این بیماری ازجمله تعریف بیماری، شدت و ضعف آن، راههای انتقال، راههای پیشگیری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان توضیحات جامع و کاملی در این باره دادند. اقداماتی که در سطح شهرستان توسط ادارات خصوصا شبکه بهداشت و درمان، اداره بندر سجافی و آموزش و پرورش باید صورت گیرد به عنوان مصوبات جلسه لازم الاجرا شدند.

 

فرماندار هندیجان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و اعلام وضعیت اضطراری در کشور، کلیه اقدامات پیشگیرانه باید در دستور کار ادارات قرار گیرد، اما نباید با بزرگنمایی مسئله باعث ترس و اضطراب در میان مردم شد.

 

شهرستان هندیجان به علت مرزی بودن و داشتن مراودات فراوان با کشورهای همسایه یکی از پرخطرترین شهرستانهای استان میباشد، از طرفی روابط تجاری ایران با کشور چین میتواند موضوع را برای ما مهمتر و جدی تر نماید، لذا باید با هوشیاری و حفظ آرامش با اجرای اقدامات پیشگیرانه و موثر مانع از ورود بیماری به داخل استان و کشور شویم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: آموزش، اقدام مهم دیگر در جهت پیشگیری از شیوع بیماری میباشد که با اهمیت بیشتر در بین ملوانان و دانش آموزان و همچنین عامه مردم باید انجام شود. نصب بنر، توزیع پمفلت، برگزاری جلسات آموزشی و استفاده مناسب از فضای مجازی راههای مناسبی در جهت بالا بردن سطح آگاهی جامعه میباشد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، درمورد بیماری کرونا توضیحات جامعی دادند و به سوالات و ابهامات اعضای شورا پاسخ دادند.

 

دکتر رئیسی بیان داشت: بیماری کرونا یک بیماری شبه آنفلوآنزا است که علائمی شبیه آن دارد که از خفیف تا شدید و بسته به شرایط فرد بیمار با درصد کشندگی پایین (۲-۳ درصد) بروز میکند ، درمان خاصی ندارد و پیشگیری مهمترین راه مقابله با آن است.

 

وی درپایان گفت : با توجه به وجود بندر سجافی در هندیجان که مراودات فراوانی با کشورهای همسایه دارد، پرسنل بهداشتی در پست مراقبت مرزی بندر سجافی به صورت دائم و با دقت بالا تمامی افراد ورودی در بندر سجافی از لحاظ بیماری کرونا مورد بررسی و مراقبت قرار میدهند، که درصورت کشف موردی از بیماری، اقدامات پیشگیرانه و درمانی را انجام دهند.

 

 

 

خبرنگار / اعظم حکیمی

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.