کد خبر : 9648
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 0:19
-

تئوریزه کردن ترس به اسم عقلانیت در این شرایط، خیانت است/راه حفظ منافع ملی، صلح و امنیت کشور از کانال انتقام سخت می گذرد

تئوریزه کردن ترس به اسم عقلانیت در این شرایط، خیانت است/راه حفظ منافع ملی، صلح و امنیت کشور از کانال انتقام سخت می گذرد

تئوریزه کردن ترس به اسم عقلانیت در این شرایط، خیانت است/راه حفظ منافع ملی، صلح و امنیت کشور از کانال انتقام سخت می گذرد   مبنای روابط بین الملل، زور و قدرت است. فلسفه سیاست بین الملل افسانه لویاتان توماس هابز است؛ مبنای روابط بین دولت ها و فلسفه سیاسی غرب، «انسان، گرگ انسان است»

تئوریزه کردن ترس به اسم عقلانیت در این شرایط، خیانت است/راه حفظ منافع ملی، صلح و امنیت کشور از کانال انتقام سخت می گذرد

 

مبنای روابط بین الملل، زور و قدرت است. فلسفه سیاست بین الملل افسانه لویاتان توماس هابز است؛ مبنای روابط بین دولت ها و فلسفه سیاسی غرب، «انسان، گرگ انسان است» توماس هابز فیلسوف سیاسی آنهاست.

 

 

برهان، استدلال و منطق دولت های غربی همین است: «هرکس قدرت داشته باشد می تواند سلطه کند». ژوزف نای می گوید: «قدرت، توانایی تحمیل اراده است، به رغم مقاومت دیگران».

 

گالبرایت معتقد است: «قدرت، توانایی دارندۀ آن است برای واداشتن دیگران به تسلیم در برابر خواست خود به هر شکل».

 

اساساً عقل مدرن غربی بر مدار زور و قدرت می چرخد. هرکسی زور و قدرت بیشتری داشته باشد مشروعیت دارد.

 

غربگرایان داخلی ایران معتقدند که اگر نمی توانی در برابر متجاوز مقاومت کنی، بایست و از تجاوز لذت ببر! اینها معتقدند که چنانچه آمریکایی ها و غربی ها هر کاری خواستند می توانند انجام دهند پس ما نباید پاسخ دهیم. اگر پاسخ دهیم وضع بدتر می شود و جنگ اتفاق می افتد و …!

 

اولاً عقلانیت و منطق اثبات می کند دشمن در هر سطحی به شما حمله کرد باید در همان سطح پاسخ دهید تا مجدد به شما حمله نکند. چنانچه ضربه دشمن را به اندازه پاسخ ندادید، درحقیقت پیام ضعف مخابره کرده اید ، درنتیجه دشمن دندان طمع تیز می کند و در حمله بعدی، ضربه سنگین تری به شما وارد می کند.

 

اگر در همان سطح پاسخ دادید و دشمن پالس قدرت شما را دریافت کرد، دیگر تخطی نمی کند. اما چنانچه از خود پالس ضعف منتقل کردی، دشمن می داند خبری نیست و در گام بعدی جلوتر می آید و اگر در قدم اول مسئول رسمی نظامی شما را در خارج از کشور مورد هدف قرار داد، در قدم بعدی، آدم شما را در داخل کشور مورد هدف قرار می دهد و هر دولت و کشوری که با شما مراوده دارد را می ترساند و حلقه محاصره را تنگ تر و تنگ تر می کند.

 

ثانیاً آمریکا امروز ضعیف تر از گذشته و جبهه مقاومت امروز قوی تر شده. عراق، لبنان، سوریه، یمن و … برگ برنده با جبهه مقاومت است. آمریکا توان وارد شدن در جنگ با ایران را ندارد وگرنه دوسه دهه است وارد می شد!

نکته دیگر اینکه درحال حاضر ترامپ تحت شدیدترین فشار افکار عمومی داخلی وخارجی قراردارد و همه وی را مسئول هرگونه جنگ احتمالی میدانند به همین دلیل در فضای رسانه ای شاخ و شانه می کشد و پشت پرده التماس و تا کنون ۱۶ کشور را واسطه کرده است ، لذا وی به اقدام تلافی جویانه ایران نمی تواند به این راحتی که میگوید پاسخ دهد .

 

اینکه جواب حمله دشمن، چگونه باشد، در چه سطحی باشد، کی و چه زمانی و چه مکانی و با چه ابزاری باشد این بحث دیگری است. اما اینکه عده ای در این شرایط که ملت ها خاصه ملت ایران و عراق به خشم آمده اند، ترس را تئوریزه کند و به آن لباس عقلانیت بپوشاند، احمقی خائن و دیوث سیاسی است که چنانچه مسئولین مشورت او را بپذیرند، کشور را در سراشیبی سقوط و ناامنی قرار می دهد.

 

مردم باید بدانند، راه منافع ملی، امنیت و صلح فقط از طریق مقاومت و انتقام سخت می گذرد نه چیز دیگری! آن ویژگی ای که مردم بخاطرش شیفته حاج قاسم سلیمانی شدند، تحصیل عزت برای ملت بود. چون دنبال عزت ایران بود مردم دوستش دارند. آن عزت امروز باید حفظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.