کد خبر : 18998
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 15:16
-

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر خرمشهر بارگیری شد

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر خرمشهر بارگیری شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیممدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری بیش از یک میلیون . ۳۸۰ هزار تن کالا در بندر خرمشهر گفت: روند صادرات در بندر خرمشهر از واردات پیشی گرفت. نوراله اسعدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری بیش از یک میلیون . ۳۸۰ هزار تن کالا در بندر خرمشهر گفت: روند صادرات در بندر خرمشهر از واردات پیشی گرفت.

نوراله اسعدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۶۲ تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۳ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در دوره زمانی ۵ ماهه امسال ۲۰۶ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخور دار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص رشد ۴۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر اظهار داشت: طی این مدت یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۳۲ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

اسعدی در ادامه افزود: طی ۵ ماهه نخست سالجاری بیش از ۲۹ هزار و ۱۸۳ تن بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر به انجام رسیده است ،که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹۴ درصدی را نشان میدهد.

وی گفت: در این مدت بیش از ۳ هزار و ۹۳۳ TEU بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۰ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به رشد چشمگیر صادارت در بندر خرمشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه واردات کالا یکی از موضوعات قابل توجه در زمان تحریم تا قبل از کرونا در تمام بنادر از جمله بندر خرمشهر است این اداره کل برای اینکه بتواند تناژ تخلیه و بارگیری فعالیت های دریایی، بندری و گمرکی را جبران کند صادرات جایگزین واردات شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.