شماره : 56278
29 / 1 / 1403 - 11:44

اهدای دوازده میلیارد ریال بن کارت به مددجویان بهزیستی ماهشهر

صبح امروز سه شنبه۲۸ فروردین ماه ، آیین اهدای کارت کمک معیشتی به مددجویان تحت پوشش‌ بهزیستی وکمیته امداد شهرستان ماهشهر، با حضور معاون هماهنگی موسسات غیردولتی،مشارکت‌های مردمی و اشتغال و مدیر حراست بهزیستی خوزستان،فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،در این

صبح امروز سه شنبه۲۸ فروردین ماه ، آیین اهدای کارت کمک معیشتی به مددجویان تحت پوشش‌ بهزیستی وکمیته امداد شهرستان ماهشهر، با حضور معاون هماهنگی موسسات غیردولتی،مشارکت‌های مردمی و اشتغال و مدیر حراست بهزیستی خوزستان،فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،در این مراسم تعداد هزار و ۲۰۰ بن کارت ده  میلیون ریالی به ارزش دوازده میلیارد ریال،  ازسوی   شرکت عملیات غیر صنعتی  و خدمات صنایع پتروشیمی و ۴ شرکت از شرکت های منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر ودر راستای مسئولیت اجتماعی شرکت ها،  به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی ماهشهر اهدا شد.

در پایان این مراسم از سوی مدیر کل بهزیستی خوزستان  با اهدای  لوح از  مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی  و خدمات صنایع پتروشیمی  و فرماندار شهرستان ماهشهر تقدیر شد.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56278 توسط رسول حسین پور و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 11:44:15
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56275
29 / 1 / 1403 - 10:46

سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در صنایع کشاورزی خوزستان

سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در صنایع کشاورزی خوزستان مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال برای بهره‌برداری طرح‌های صنایع کشاورزی خوزستان سرمایه‌گذاری شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان : سید عباس موسوی گفت : در سال گذشته، ۲۳ پروانه بهره‌برداری صنایع کشاورزی

سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در صنایع کشاورزی خوزستان
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال برای بهره‌برداری طرح‌های صنایع کشاورزی خوزستان سرمایه‌گذاری شد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان : سید عباس موسوی گفت : در سال گذشته، ۲۳ پروانه بهره‌برداری صنایع کشاورزی در استان صادر شده که ظرفیت تولید این صنایع ۱۶۳ هزار تن بوده است . وی اظهارکرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف فرآوری، نگهداری و صنایع تبدیلی کشاورزی، زمینه اشتغال ۳۴۲ نفر فراهم شد. موسوی‌ادامه داد: همچنین در سال گذشته، ۴۱ فقره جواز تاسیس برای صنایع کشاورزی خوزستان صادر شد که ظرفیت این طرح‌ها ۲۸۵ هزار تن محصول است. وی با بیان اینکه این طرح‌ها در حال اجرا هستند تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح‌ها ۴۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است و با تکمیل آنها زمینه اشتغال ۶۸۷ نفر فراهم می شود. وی گفت: همچنین ۱۹۶ فقره موافقت نامه اصولی برای صنایع کشاورزی خوزستان در سال گذشته صادر شده که ظرفیت جذب مواد خام برای اجرای این صنایع کشاورزی یک میلیون و چهار هزار تن و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای آنها ۴۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال است. موسوی تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۷۲ نفر فراهم می‌شود. مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : در حال حاضر ۲۸۰ فقره صنایع کشاورزی در خوزستان وجود دارد که زمینه اشتغال پنج هزار و ۷۶۰ نفر را فراهم کرده‌اند. موسوی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این صنایع کشاورزی را ۲۵ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال اعلام

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56275 توسط رسول حسین پور و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:46:48
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56273
29 / 1 / 1403 - 10:45

برداشت ۵۱ هزار تن گندم در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از سطح مزارع خوزستان برداشت شده است.

 

برداشت ۵۱ هزار تن گندم در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از سطح مزارع خوزستان برداشت شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان: عبدالرضا سیداحمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: برداشت گندم که مهمترین محصول کشاورزی کشور است از ۲۰ فروردین آغاز شده و ۱۰۵ مرکز خرید این محصول را برعهده دارند.

وی افزود: تاکنون ۵۱ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران خریداری شده است.

سیداحمدی ادامه داد: برداشت کلزا نیز از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت و در حال حمل به کارخانجات است.

وی با بیان اینکه امسال بخش خصوصی توانسته بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

سیداحمدی گفت: امسال ۱۰ هزار تن کلزا بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و پیش بینی می شود بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص برداشت چغندرقند قند نیز بیان کرد: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه استراتژیک است که بیشترین سطح  این محصول  با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

سیداحمدی گفت: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام تلاش ها بر  این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56273 توسط رسول حسین پور و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:45:38
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56271
29 / 1 / 1403 - 10:44

تولید ۱۰۰ درصدی ارقام گندم بذری بومی در خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سید بهرام اندرزیان  رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت:  با توجه به نقش گندم در امنیت ملی و غذایی، روند افزایش تولید گندم نسبت به قبل از انقلاب چهار برابر افزایش یافته که ۴۰ درصد این امر ناشی از افزایش سطح زیر کشت و ۶۰ درصد ناشی از انتقال دانش کشاورزی به عرصه است.

تولید ۱۰۰ درصدی ارقام گندم بذری بومی در خوزستان

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه رقم‌های تولیدی گندم که به دست کشاورز می‌رسد حاصل دسترنج ۱۰ تا ۱۲ ساله محقق است گفت: ۱۰۰ درصد ارقام گندم بذری کشاورزان خوزستان توسط محققان کشاورزی استان تولید شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان: سید بهرام اندرزیان  رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت:  با توجه به نقش گندم در امنیت ملی و غذایی، روند افزایش تولید گندم نسبت به قبل از انقلاب چهار برابر افزایش یافته که ۴۰ درصد این امر ناشی از افزایش سطح زیر کشت و ۶۰ درصد ناشی از انتقال دانش کشاورزی به عرصه است.

وی به چالش‌ها و تنش‌های محیطی استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی، کمبود منابع آبی، گرم شدن هوا، گرد و خاک و تنش‌های سرمایی عملکرد محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهد ضمن اینکه بارش‌های فراشدید نیز به علت ایجاد مندابی خسارت ۱۰۰ درصدی به زمین کشاورزی و محصول وارد می‌کند.

اندرزیان ادامه داد: برخی آفات و بیماری‌های جدید نیز در سال‌های اخیر پدید آمده که عملکرد محصول را کاهش می‌دهند؛ با وجود این چالش‌های محیطی توانستیم ۶۰ درصد عملکرد گندم را افزایش دهیم که این موضوع حاصل دانش کشاورزی متاثر از مراکز تحقیقاتی کشاورزی است.

وی به وجود ۲ مرکز تحقیقات کشاورزی، آموزش و منابع طبیعی در دزفول و اهواز اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول ۹ شهر شمالی خوزستان و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان واقع در اهواز ۲۲ شهر دیگر استان را پوشش می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه رقم‌های تولیدی گندم که به دست کشاورز می‌رسد حاصل دسترنج ۱۰ تا ۱۲ ساله محقق است گفت: ۱۰۰ درصد ارقام گندم بذری کشاورزان خوزستان توسط محققان کشاورزی استان تولید شده‌اند.

اندرزیان به معرفی حدود ۲۰ رقم گندم توسط محققان خوزستان در حال حاضر اشاره و اضافه کرد: هر ساله رقم‌های مختلف گندم در خوزستان تولید می‌شود تا در صورت جوابگو نبودن رقم‌های موجود از آنها استفاده شود؛ رقم‌های تولیدی مختص خوزستان بوده و نسبت به تنش‌های گرمایی، کم‌آبی و آفات مقاوم هستند.

وی تصریح کرد: نقشه پراکنش ویژه‌ای برای کشت در خوزستان ترسیم شده زیرا به علت شرایط متفاوت آب و هوایی ارقام متفاوتی نیاز است و باید نسخه خاصی برای هر شرایط آب و هوایی توسط محققان نوشته شود.

اندرزیان بیان کرد: هر ساله حدود سه هزار رقم محصول کشت می‌شود تا پس از انجام آزمایشات مختلف چند رقم سازگار تایید و به کشاورزان معرفی شود.

وی با بیان اینکه گندم خوزستان ۱۲ درصد پروتئین دارد که این میزان نشانه کیفیت گندم خوزستان است ادامه داد: بیشتر گندمی که در خوزستان تولید می‌شود به استانهای دیگر ارسال می‌شود زیرا امکان ذخیره حجم گندم تولیدی در خوزستان وجود ندارد.

اندرزیان خوزستان را قطب اصلی تولید گندم دانست و بیان کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید شده که این میزان، نان ۱۱ میلیون نفر را تامین می‌کند.

وی در خصوص پایین بودن کیفیت نان در خوزستان نیز گفت: در برخی موارد گندمهای وارداتی وارد سیلوهای مصرفی خوزستان می‌شوند که ممکن است کیفیت پایین‌تری نسبت به گندم تولیدی خوزستان داشته باشند و نانوایان از گندم وارداتی استفاده کنند؛ البته برخی نانوایی‌ها نیز روش پخت نادرستی دارند که باعث می‌شود نان کیفیت لازم را نداشته باشد و موجب گله‌مندی شهروندان شود.

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56271 توسط رسول حسین پور و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:44:29
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56262
29 / 1 / 1403 - 10:43

بازدید شهردار کلانشهر اهواز از آخرین وضعیت محور L400 پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف

بازدید شهردار کلانشهر اهواز از آخرین وضعیت محور L400 پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف شهردار اهواز از آخرین وضعیت احداث محور ال ۴۰۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف بازدید کرد. در بازدید امینی شهردار کلانشهر اهواز از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف؛ گفت: مراحل نهایی پروژه احداث محور ال ۴۰۰ با نظارت حوزه فنی

بازدید شهردار کلانشهر اهواز از آخرین وضعیت محور L400 پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف

شهردار اهواز از آخرین وضعیت احداث محور ال ۴۰۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف بازدید کرد.
در بازدید امینی شهردار کلانشهر اهواز از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف؛ گفت: مراحل نهایی پروژه احداث محور ال ۴۰۰ با نظارت حوزه فنی با سرعت قابل قبولی در حال انجام و ‌تکمیل است .
وی ادامه داد : محور ال۴۰۰ آخرین محور تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف با هدف تکمیل نهایی این پروژه غیر همسطح از لحاظ باز کردن بخش عمده ای از گره ترافیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسیر بلوار شهید سلیمانی از سمت فرودگاه را به بلوار شهید مدرس شرقی میدان چهار اسب متصل می نماید .
وی یادآور شد : تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری بر آن است که طبق برنامه ریزی، پروژه را به بهره برداری برسانیم وآنرا در اختیار شهروندان شریف و مسافران عبوری قرار دهیم.
لازم به ذکر است در این بازدید میدانی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، معاون محیط زیست و خدمات شهری ، مدیر شهرداری منطقه۳ و جمعی از مسئولین اجرایی نیز حضور داشتند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56262 توسط محمدباقر عباسی و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:43:32
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56258
29 / 1 / 1403 - 10:34

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری: شهرداری‌ها ویترین نظام جمهوری اسلامی هستند

شب گذشته رضا امینی شهردار اهواز با همراهی جمعی از معاونین و مدیران مناطق هشتگانه به دیدار حجت الاسلام والمسلمین هدایی منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز شهرداری اهواز، حجت الاسلام والمسلمین هدایی با تبریک عید سعید فطر و استقبال از برگزاری این جلسه، شهرداری‌ها را

شب گذشته رضا امینی شهردار اهواز با همراهی جمعی از معاونین و مدیران مناطق هشتگانه به دیدار حجت الاسلام والمسلمین هدایی منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز شهرداری اهواز، حجت الاسلام والمسلمین هدایی با تبریک عید سعید فطر و استقبال از برگزاری این جلسه، شهرداری‌ها را ویترین نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی کار برای شهروندان را حقیقتاً یک عبادت بدانید.

وی در این زمینه توضیح داد: بسیاری از شهروندان حتی نشانی برخی وزارتخانه‌ها را نمی‌دانند و به آنجا کاری ندارند، اما نشانی شهرداری یک منطقه را به خوبی می‌دانند چرا که بسیاری از امورات در شهرداری‌ها رفع و رجوع شده که در صورت انجام درست کارها آبرومندی برای نظام خریداری می‌شود.

منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شهرداری‌ها را پیش قراولان ارائه خدمات به شهروندان دانست و افزود: اقدامات شهرداری اهواز در خدمت رسانی به خوبی توسط شهروندان دیده شده و بخشی از مشکلات موجود نیازمند هماهنگی میان سایر ادارات مربوطه در اهواز را دارد.

این مقام مسئول استقامت و استمرار در انجام اقدامات و فعالیت در حوزه‌های گوناگون را یکی از رموز موفقیت شهرداری اهواز معرفی و تصریح کرد: این روحیه بایستی در سایر بخش‌های شهرداری جاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظارات شهروندان از شهرداری ابراز داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اولویت بندی صورت می‌گیرد که دغدغه شهروندان از آسفالت معابر و خیابان‌ها و همچنین آب‌های سطحی فراتر رود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر انجام کار پیمانکاران در زمینه‌های مختلف شهرداری در خصوص مدیریت نخاله‌های موجود در سطح شهر پیشنهاد داد: با توجه به گستردگی سطح شهر تعداد دستگاه‌های بازیافت نخاله در راستای مدیریت این مسئله افزایش یابد.

گفتنی است در آغاز این دیدار رضا امینی با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در سخنانی کوتاه به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری اهواز طی ۳۰ ماهه گذشته پرداخت.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56258 توسط محمدباقر عباسی و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:34:19
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56255
29 / 1 / 1403 - 10:27

دیدار عیدانه شهردار اهواز با آیت الله حیدری

دیدار عیدانه شهردار اهواز با آیت الله حیدری به مناسبت تبریک عید سعید فطر، امینی شهردار اهواز به همراه معاونین و مدیران مناطق هشتگانه به دیدار آیت الله حیدری منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری خوزستان ؛آیت الله حیدری با تبریک عید سعید فطر و آغاز

دیدار عیدانه شهردار اهواز با آیت الله حیدری

به مناسبت تبریک عید سعید فطر، امینی شهردار اهواز به همراه معاونین و مدیران مناطق هشتگانه به دیدار آیت الله حیدری منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری خوزستان ؛آیت الله حیدری با تبریک عید سعید فطر و آغاز سال نو شمسی و تقدیر و تشکر بابت خدمات ارائه شده توسط شهرداری به شهروندان اظهار داشت، امیدواریم خداوند به مجموعه شهرداری توفیق خدمات بیشتر را ارزانی بفرماید.

وی در ادامه با اشاره به مبحث قطار شهری گفت: با توجه به وقفه‌ای که در بحث مترو اتفاق افتاده است امیدواریم در زمان شهردار کنونی اتفاقات مناسبی در خصوص راه‌اندازی مجدد آن رقم بخورد و آنجایی که بتوانیم از طریق ارتباط و تشکیل جلسه با مسئولین امر، برخی امورات را جلو ببریم در کنار برادران شهرداری خواهیم بود.

منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصمیم شورای ششم اسلامی شهر با موضوع منع استخدام جدید و جلوگیری از استخدام‌های بی‌رویه و تغییر نگاه به شهرداری به عنوان یک بنگاه استخدامی افزود: به نظر می‌رسد توجه به ساماندهی منابع انسانی از ضروریات مدیریت شهریست که باید با حساسیت و جدیت پیگیری گردد و هماهنگی شورا و شهرداری در این زمینه جای تشکر و قدردانی دارد.

آیت الله حیدری همچنین به اهمیت آسفالت در سایر محلات به ویژه محلات کم برخوردار اشاره و تصریح کرد لازم است در این زمینه شهرداری اهواز به تلاش‌های خود ادامه دهد.

برپایه این گزارش، رضا امینی در این دیدار با تبریک عید سعید فطر به مبحث آسفالت اشاره کرد و عنوان داشت: یک سوم مساحت اهواز به عنوان حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی شناخته می‌شود و در حال حاضر ۳۰ میلیون متر مربع معابر و خیابان در اهواز موجود است که طبق برآوردها با آسفالت و پیاده روسازی و رسیدگی نزدیک به ۳.۸ میلیون متر مربع تاکنون انجام شده است.

وی با تقدیر و تشکر از توجه آیت الله حیدری به مباحث شهری و ارتقای سطح رفاهی شهروندان ادامه داد: بسیاری از مناطق برای اولین بار در اهواز آسفالت شدند و در تلاش هستیم در هر محله‌ای با تکمیل شبکه فاضلاب با انجام زیرساخت های مرتبط، بلافاصله آنجا مورد آسفالت قرار گیرد.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56255 توسط محمدباقر عباسی و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:27:52
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56241
29 / 1 / 1403 - 1:55

سرانجام انتخابات مسجدسلیمان چه شد؟/شفافیت معجزه می کند

20 هزار امضا برای کارزار و حدود 29 هزار رأی در صندوق؛ پاسخ به ابهامات انتخابات حوزه مسجدسلیمان چه شد؟؛

شبکه خبری خوزستان// علیرغم گذشت حدود دو ماه از انتخابات مجلس هنوز ابهامات و پرسش های متعددی در خصوص نتیجه انتخابات برجاست. 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها، نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه از طریق وزارت کشور منتشر شد و براین اساس از مجموع ۸۷ هزار و ۲۲۸ رای صحیح اخذ شده، “علی عسگر ظاهری عبده وند” با کسب ۲۸ هزار و ۶۹۸ رای به مجلس دوازدهم راه یافت. سخنگوی شورای نگهبان اواخر اسفندماه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بین نفر اول و دوم، شمارش آرا در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و پس از شمارش مجدد «رضا جباری» به عنوان منتخب مردم راهی مجلس شد.

با این حال بیش از یک ماه از نتیجه بازشماری آرای حوزه انتخابیه مسجدسلیمان گذشته و جزییاتی از تعداد آراء در فرآیند بازشماری منتشر نشده است. از یک سو این موضوع برای سرنوشت ۲۸۶۹۸ رأی علی عسگر ظاهری با ابهاماتی همراه شده و از سوی دیگر راه اندازی کارزار درخواست صیانت از آرای مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل به حدود ۲۰ هزار امضاء رسید.

از طرفی حجت الاسلام امینی در بخشی از مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که رهبر انقلاب رد صلاحیت یکی از کاندیداها را صراحتاً «اجحاف» نامید. این نشان می‌دهد که رهبر حکیم ما در خصوص افکار عمومی و رضایتمندی مردم و دعوت برای رأی حداکثری، احساس مسئولیت خاص دارند و در جایی که تصمیم اشتباهی را مشاهده کنند، تذکر می‌دهند!
لذا بنده طلبه هم به تأسی از رهبری معظم انقلاب می‌خواهم این سؤال را از مسئولین گرامی مربوطه بپرسم که چگونه به تغییر ناگهانی نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه ما رسیدند؟ اگر تخلف شده حرفی نیست و قطعا باید با آن برخورد شود اما آیا بهتر نبود با توجه به فاصله بسیار کم آرا۶ دو طرف(حدود ۲۴۶ رای)انتخابات ابطال گردد و دوباره در یک فضای شفاف و با نظارتی بهتر برگزار شود؟ در پیگیری‌هایی که بنده به عمل آوردم متوجه شدم که برخی مجموعه های استانی ما هم قائل به اولویت ابطال انتخابات بودند نه جابجایی! آیا مردم منطقه ما حق ندارند بدانند که چطور و بر اساس بازبینی چند صندوق، نتیجه کلی انتخابات در چهار شهر و با مشارکت حدود ۹۰ هزار نفر، تغییر کرد؟ خصوصاً این که انتخابات مجلس، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد انتخابی منطقه ماست و فی‌المثل با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که هم تعداد اعضای آن بیشتر است و هم شعاع نفوذ آن در ادارات و ارگان‌ها کمتر، به کلی متفاوت است. لذا انتظار می‌رفت که کار با نظارت و شفافیت بهتری انجام شود اما این انتظار محقق نشد و افکار عمومی در هاله ای از ابهام و تعجب باقی ماند.

با تمام این تفاسیر باید دید که با روند بازشماری و اعلام نتیجه جزییات آن نیز منتشر خواهد شد یا روند به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد …

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56241 توسط کد 1031 و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 01:55:24
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56197
28 / 1 / 1403 - 11:44

جلسه توجیهی برون سپاری خدمات مشاوره غیرحضوری تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی خوزستان برگزار شد

صبح امروز جلسه توجیهی برون سپاری خدمات مشاوره غیرحضوری (تلفنی) ۱۴۸۰ باحضور سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری ، سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی و رئیس اداره امور مالی بهزیستی استان و کارشناسان بهزیستی شهرستان اهواز و استان، وتعدادی از مراکز مشاوره و مسئولین موسسات دارای پروانه فعالیت و مجوز در دفتر معاونت پیشگیری برگزار

صبح امروز جلسه توجیهی برون سپاری خدمات مشاوره غیرحضوری (تلفنی) ۱۴۸۰ باحضور سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری ، سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی و رئیس اداره امور مالی بهزیستی استان و کارشناسان بهزیستی شهرستان اهواز و استان، وتعدادی از مراکز مشاوره و مسئولین موسسات دارای پروانه فعالیت و مجوز در دفتر معاونت پیشگیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، در این نشست صادق خجسته سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری  در مورد اهمیت  و ضرورت موضوع با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی خرید خدمات تخصصی از بخش غیر دولتی برای مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی غیر حضوری دولتی (خط (۱۴۸۰) شامل انواع خدمات تخصصی روانشناسی ، مشاوره و راهنمایی ، و نوع خدمت(کودک و نوجوان،مشکلات خانوادگی،سوالات پیش از ازدواج و آموزش پیش از ازدواج تحصیلی ،تربیتی ،شغلی و مشکلات بالینی از جمله اختلالات روانی شامل  استرس ،اضطراب ،افسردگی و…) بر اساس  قوانین و مصوبات توضیحاتی ارائه کرد.

و در ادامه سرپرست  معاونت پشتیبانی و منابع انسانی  با بیان اینکه برون سپاری خدمات مشاوره یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است که با هدف افزایش کیفیت خدمات مشاوره ای، و بهره‌مندی  جامعه هدف از این خدمات  راه اندازی شده است.

گفتنی است  در این نشست ضمن بررسی علل و عوامل ارتقای سطح سلامت روانی ،اجتماعی  و کیفیت کار مشاوره و توانمندی نیروها در مورد ضوابط حاکم برقرارداد و پاسخگویی به سوالات وابهامات متقاضیان در خصوص نحوه برون سپاری خدمات مشاوره غیرحضوری صدای مشاور (۱۴۸۰ ) بحث وتبادل نظر شد.

 

 

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56197 توسط رسول حسین پور و در روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 11:44:18
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 56195
28 / 1 / 1403 - 10:45

توسعه نخیلات در کارون

توسعه نخیلات در کارون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت : ۴۷ هکتار باغ نخل رقم برحی که به روش جویچه ای آبیاری می شود در شهرستان کشت شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان : مدیر جهاد کشاورزی کارون از کشت ۴۷ هکتار باغ نخل رقم برحی در روستای عرب عباس این شهرستان خبر داد

توسعه نخیلات در کارون
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت : ۴۷ هکتار باغ نخل رقم برحی که به روش جویچه ای آبیاری می شود در شهرستان کشت شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان : مدیر جهاد کشاورزی کارون از کشت ۴۷ هکتار باغ نخل رقم برحی در روستای عرب عباس این شهرستان خبر داد و گفت :این نخیلات که بصورت ردیف های ۸*۸ متر کشت شده و به روش جویچه ای آبیاری می شوند با هزینه شخصی کشاورز احداث و نیاز به حمایت های مالی دارند. جبار حمادی در ادامه افزود: خرما یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و اقتصادی بودن فعالیت در حوزه نخیلات نیازمند هموار کردن راه خرما برای حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات این محصول است. وی ادامه داد: ایجاد زنجیره پیوسته تولید تا صادرات یکی از نکات مهمی است که می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را در بهبود وضعیت اقتصاد نخیلات داشته باشد‌. یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، تقویت نهادها و انجمن‌های محلی نخل و خرما است که با ایجاد همبستگی بین نخل‌داران، بازار از دست دلالان خارج شده و نخل‌داران بر بازار خرما حاکم می شوند.

ثبت شده در سایت شبکه خبری خوزستان طی شماره 56195 توسط رسول حسین پور و در روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:45:44
© Copyright 2024 https://khznn.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر