کد خبر : 20066
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 19:01
-

با حضور دکتر ورناصری جلسه بررسی مسائل و مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه و جمع بندی دستاوردهای سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد

با حضور دکتر ورناصری جلسه بررسی مسائل و مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه و جمع بندی دستاوردهای سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد

با حضور دکتر ورناصری جلسه بررسی مسائل و مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه و جمع بندی دستاوردهای سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد + تصاویر       به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ،

با حضور دکتر ورناصری جلسه بررسی مسائل و مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه و جمع بندی دستاوردهای سفر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد + تصاویر

 

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ، نشست بررسی دستاوردهای سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ با حضور دکتر علیرضا ورناصری نماینده مجلس ،نماینده دکتر قالیباف و فرمانداران چهار شهرستان حوزه انتخابیه در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر علیرضا ورناصری ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به منطقه عنوان کرد: اصل حضور سفر دکتر قالیباف ، محرومیت حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا با وجود منابع عظیم خدادادی است که پس از بازدید تاکید ایشان بر رفع نواقص و مشکلات موجود بوده است البته از شروع به کار مجلس بارها معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه را خدمت ایشان مطرح نموده و کماکان در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: مشکلات منطقه بر اساس اولویت دسته بندی شده و به صورت مکتوب در اختیار فرمانداران چهار شهرستان و همچنین به رئیس محترم مجلس ارائه گردید.

ورناصری با اشاره به برخی از کاستی های منطقه اظهار داشت: حدود ۱۲ مشکل اصلی در چهار شهرستان مشترک است و اگر قرار باشد نسخه ای برای معضلات چهار شهرستان پیچیده شود، قاعدتاً باید مشکلات جاده‌ های ارتباطی حل شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اغلب جاده های آسفالت و خاکی منطقه نسبت به سایر شهرهای استان خوزستان بیان داشت : در دیدارهای مختلف با رئیس مجلس به دو موضوع مهم تاکید شد که این موارد شامل : محدودیت های قبل از انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی بوده است که در این دو برهه نسبت به این منطقه اجحاف شده است چرا که شهر مسجدسلیمان و سه شهرستان دیگر در هشت سال دفاع مقدس با گردان های متعدد پیش قدم بوده اند و شهدای زیادی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند پس اینکه شهرستان مسجدسلیمان بعنوان منطقه جنگی شناخته نشده ، واقعا ظلم بزرگی در حق مردم این شهر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با گلایه از روند موجود ، خاطرنشان کرد: طی چهل سال گذشته بعد از جنگ هیچ اقدامی جهت بازسازی مناطق آسیب دیده صورت نگرفته و زیر ساخت ها کاملا ویران گردیده اند که مجلس در این ارتباط نقش محوری می تواند داشته باشد، اول اینکه سهم حوزه انتخابیه بنده از شش برنامه گذشته چه بوده و چه دستاوردی داشته است؟ و اینکه چرا باید این همه محرومیت و مظلومیت در منطقه وجود داشته باشد که امروز شاخص های توسعه در بحث «درمان، جاده، آب آشامیدنی» در پایین ترین رتبه ها نسبت به دیگر شهرهاست.

وی بیان داشت: حوزه انتخابیه بنده با دارا بودن حدود ۱۲۶۵ روستا، ۸ شهر و ۴ شهرستان ، بزرگترین حوزه انتخابیه استان خوزستان با گستردگی هم مرز با استان لرستان، استان چهارمحال بختیاری و در ادامه آن تا نزدیک اهواز است، این در حالی است که این منطقه با گستردگی فراوان که در کنار رودخانه بزرگ کارون خوابیده، میانگین بهره مندی اش از آب ۶ ساعت در طول ۲۴ ساعت شبانه روز است. همچنین به محلات مختلف شهرستان به شیوه سابق آب رسانی انجام می شود و گاهی محلات این شهرستان تا هشت روز دچار کم آبی هستند . متاسفانه زیرساخت های مناسب شبکه آبرسانی وجود‌ ندارد و تاکنون که چهل سال از انقلاب گذشته است، کسی پیگیری این معضلات بزرگ نبوده است.

نماینده مجلس در ادامه گفت: انتظار می رود با برنامه ریزی های به عمل آمده، رئیس مجلس این موارد را در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح نماید و در نهایت حق عقب افتاده چهل ساله مردم مظلوم منطقه پس گرفته شود.

وی با اشاره به کاستی های بخش بهداشت و درمان گفت : واقعا اسف بار است که در دو شهرستان از چهار شهرستان حوزه انتخابیه حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان برادر کوچک و خادم مردم مسجدسلیمان از مجموعه مجلس انقلابی یازدهم نهایت تلاش خود را به کار خواهم بست تا اثرات مثبت کار را در تصمیم گیری ها داشته باشیم و پیگیری خود را تا رسیدن به نتیجه نهایی و رفع مشکلات دنبال کنیم.

دکتر ورناصری در بخش دیگر بیانات خود‌ به موضوع معضلات مالی تیم فوتبال نفت پرداخت و اظهار کرد: مسجدسلیمان به گردن ایران اسلامی حق دارد . تیم نفت مسجدسلیمان دل خوشی جوانان این خطه و‌ مناطق بختیاری نشین است، همه هزینه‌های این تیم در یک فصل به اندازه خرید یک بازیکن در فلان تیم نامدار پایتخت نیست و از این رو از وزیر محترم نفت انتظار می رود نگاه ویژه تری به این تیم داشته باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در خاتمه گفت: با اینکه دو سد آبی در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد و این منطقه بعنوان قطب برق آبی ایران شناخته شده است و ۸۵% درصد انرژی برق آبی کشور در استان تولید می گردد، اما با کمال ناباوری روستاهای کنار این سدها بدون آب می باشند و واقعا جای گلایه وجود دارد که در این خصوص ، در آینده جلساتی با وزیر نیرو برگزار خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.