کد خبر : 56
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 11:08
-

بالغ بر ۱۴ میلیون گردشگر وارد خوزستان شدند

بالغ بر ۱۴ میلیون گردشگر وارد خوزستان شدند

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که بیش از هفت میلیون گردشگر در نوروز ۹۸ در سطح استان اقامت داشتند از افزایش ۱۳ درصدی این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. غلام شجاعی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۹۷

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که بیش از هفت میلیون گردشگر در نوروز ۹۸ در سطح استان اقامت داشتند از افزایش ۱۳ درصدی این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

غلام شجاعی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین‎ماه ۹۸، ۱۴میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۳۴ نفر گردشگر وارد استان شدند و از مجموع مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری خوزستان دیدن کردند.

وی بیان کرد: چهار میلیون و ۶۲۱هزار و ۴۷۲ نفر از جاذبه‎های تاریخی ـ فرهنگی، پنج میلیون ۴۹۵هزار و ۱۱۲ نفر از جاذبه‎های طبیعی و چهار میلیون و ۲۰۵هزار و ۲۵۰ نفر نیز از جاذبه‎های دست‎ساز بازدید داشتند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: شهرستان ایذه در نوروز ۹۸ با ثبت یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۱۶۵ بازدیدکننده، عنوان گردشگرپذیرترین شهرستان استان را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: بعد از ایذه، شهرستان‎های بهبهان با یک میلیون ۳۷۸هزار و ۴۵۵ و ماهشهر با یک میلیون ۱۶۸هزار و ۶۸۰ بازدیدکننده در رده‎های دوم و سوم جای گرفتند. شهرستان‎های اهواز، خرمشهر، لالی و مسجدسلیمان نیز به ترتیب در رده‎های بعدی پربازدیدترین شهرستان‎های استان قرار گرفتند.

شجاعی عنوان کرد: از مجموع گردشگران وارد شده به خوزستان هفت میلیون و ۴۷۴هزار و  ۴۶۹ نفر در اقامت‎گاه‎ها و مراکز اقامتی استان اقامت داشتند. از این تعداد، ۷۳هزار و ۴۰۲ نفر در هتل‎ها، ۱۳هزار و ۳۵۹ نفر در هتل‎آپارتمان‎ها، یک‎هزار و ۳۰۱ نفر در هتل‎سراهای سنتی، ۱۶هزار و ۲۴۷ نفر در مهعمان‎پذیرها، ۱۲هزار و ۲۹۷ نفر در اقامت‎گاه‎های بوم‎گردی، ۱۸هزار و ۹۳۳ نفر در مجتمع‎های گردشگری و باقی مسافران نیز در سایر ظرفیت‎های اقامتی نوروزی استان شامل کمپینگ‎های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‎های مدارس، اردوگاه‎ها و قرارگاه‎های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‎های ورزشی، خوابگاه‎های دانشجویی و غیره اسکان داشتند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث خوزستان با اشاره به این‌که از بین کل اقامت‎کنندگان در استان در نوروز ۹۸، شهرستان اهواز با ثبت ۹۷۷هزار و ۲۴۳ نفرشب اقامت در رده اول قرار گرفت، افزود: لالی با ۷۶۲ هزار و ۷۶۰ نفر شب در اقامت جایگاه دوم قرار گرفت و خرمشهر نیز با ۶۵۶هزار و ۶۳۹ نفر شب اقامت رتبه سوم را به خود اختصاص داد و بهبهان، ماهشهر ایذه و آبادان نیز در رده‎های بعدی جای گرفتند.

وی با اشاره به این‌که در بُعد اقامت در استان خوزستان، شاهد رشد ۱۳ درصدی نسبت به نوروز گذشته بودیم، گفت: شرایط جوی خاص امسال در استان، بارندگی‎های شدید، وقوع سیل و به تبع آن تعطیلی چند روزه سایت‎های جهانی و تاریخی استان باعث شد در میزان بازدید از جاذبه‎های گردشگری چند درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشیم.

شجاعی اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین‎ماه ۹۸، در مجموع چهارهزار و ۱۳۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و اقامتی و دستگاه‎های خدمات‎رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث خوزستان ادامه داد: از این تعداد بازدید نظارتی انجام‎شده، یک‎هزار و ۱۵۵ بازدید از مراکز اقامتی، ۷۹۹ بازدید از رستوران‎ها و مراکز پذیرایی و بین‎راهی، ۳۴۳ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و یک‎هزار و ۸۳۹ بازدید نیز از مراکز اقامتی موقت اعم از کمپ‎ها، مهمانسراها، خانه‎مسافر و دیگر موارد به ثبت رسید؛ در اهواز نیز در مجموع ۶۵۰ بازدید نظارتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این بازدیدها، تعداد ۱۱۸ تذکر و  پنج اخطار کتبی صادر شد، یک مرکز اقامتی و سه مرکز پذیرایی نیز طی بازدیدها به دلیل تخلفات تعطیل شدند و در مجموع این بازدیدها ۱۱۵ فقره تشویق نیز به مراکر خدمات‎رسان داده شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.