کد خبر : 19991
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 20:20
-

بازدیدهای نظارتی در حل مشکلات و آینده کشور اثرگذار است

بازدیدهای نظارتی در حل مشکلات و آینده کشور اثرگذار است

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام سیدرضا تقوی با اشاره به اهمیت نظارت میدانی نمایندگان اظهار داشت: زمانی که اعتبارنامه نمایندگان از هر حوزه انتخابیه‌ای تصویب می شود، وی نماینده کل ملت ایران خواهد شد و صرفا اختصاص به یک حوزه انتخابیه ندارد. وی در ادامه با بیان اینکه نظارت به

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

حجت الاسلام سیدرضا تقوی با اشاره به اهمیت نظارت میدانی نمایندگان اظهار داشت: زمانی که اعتبارنامه نمایندگان از هر حوزه انتخابیه‌ای تصویب می شود، وی نماینده کل ملت ایران خواهد شد و صرفا اختصاص به یک حوزه انتخابیه ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت به معنای نشستن در مجلس و استماع گزارش کارشناسان و مسئولان نیست، افزود: یکی از راه های نظارت، حضور فیزیکی نمایندگان بر سر طرح ها و پروژه ها و مشاهده وضعیت مردم از نزدیک است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه دیوان محاسبات به وظایف خود عمل می کند، نمایندگان نیز باید با حضور در مناطق مختلف از نحوه تخصیص بودجه های اختصاصی و مصوب به پروژه ها و مسائل مختلف باخبر شود.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با تأکید بر اینکه نمایندگان باید خواسته های مردم را از زبان آنها بشنوند نه مسئولان، اظهار داشت: اینگونه بازدیدهای نظارتی در آینده کشور اثرگذار است و نمایندگان نباید صرفا به حوزه های انتخابیه خود بسنده کرده بلکه باید در شهرهای دیگر نیز حضور یافته و از نزدیک مسائل مردم را درک کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نمایندگان باید از نزدیک بر حسن اجرای قوانین نظارت کنند، خاطرنشان ساخت: لازم است جلسات عمومی در صحن و قانون نویسی کمتر و نظارت بیشتر شود چرا که قانون به اندازه کافی در کشور موجود بوده و حتی قوانین اضافی باید با تنقیح حذف شود و این نظارت است که در مجلس یازدهم اهمیت بسزایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.