کد خبر : 13052
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 - 16:49
-

انسجام سازمان های مردم نهاد در سایه جشنواره ملی گل نرگس بهبهان + تصاویر

انسجام سازمان های مردم نهاد در سایه جشنواره ملی گل نرگس بهبهان + تصاویر

عبودی مدیر جمعیت فعالان محیط زیست بهبهان: آموزش تفکیک از مبداء، عرضه محصولات ارگانیک و آموزش های محیط زیستی در غرفه انجمن ها انجام گرفت/داودی نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان:  اجرای جشنواره گل نرگس در سالهای بعد به تشکل های مردمی واگذار گردد/کاهکش دبیر شورای هماهنگی تشکل ها:

عبودی مدیر جمعیت فعالان محیط زیست بهبهان: آموزش تفکیک از مبداء، عرضه محصولات ارگانیک و آموزش های محیط زیستی در غرفه انجمن ها انجام گرفت/داودی نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان:  اجرای جشنواره گل نرگس در سالهای بعد به تشکل های مردمی واگذار گردد/کاهکش دبیر شورای هماهنگی تشکل ها: در این جشنواره ملی شکوفایی و رونق گردشگری با محیط زیست و تشکل های مردم نهاد پیوند یافته است

شبکه خبری خوزستان//مدیر جمعیت فعالان محیط زیست بهبهان اظهار داشـت: جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان از مهمترین رویدادهایی است که موجب انسجام و همبستگی بیشتر سمن ها می شود و امیدواریم تا در سالهای آتی شاهد مشارکت بیشتر سمن ها در این جشنواره مهم کشوری باشیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، عبدالصائب عبودی مدیر جمعیت فعالان محیط زیست بهبهان در حاشیه افتتاحیه جشنواره ملی گل نرگس بهبهان گفت: این جشنواره با حضور نمایندگانی از ۱۰ استان کشور در بهبهان برگزار شد که ضمن راه اندازی غرفه ای به معرفی و ارائه صنایع دستی و هنرهای ویژه استان مربوطه می پردازند. وی با اشاره غرفه انجمن های محیط زیستی بهبهان افزود: در این غرفه ضمن آموزش تفکیک از مبداء و دیگر موارد مرتبط با پسماند به عموم، اجرای بازیهای کودکانه همراه با اهدای جوایز را نیز خواهیم داشت. ضمن این که ارائه و فروش غذاهای ارگانیک از جمله عسل و نیز کود ارگانیک را در غرفه خواهیم داشت. عبودی ضمن قدردانی از حضور سمن های محیط زیستی مسجدسلیمان برای سومین سال حضور در جشنواره گل نرگس ابراز امیدواری نمود تا در سالهای آتی شاهد مشارکت بیشتر سمن ها در این جشنواره مهم کشوری باشیم.

سیروس داودی نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان نیز ضمن اشاره به حضور سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری، کسب و کار و اشتغال و کارآفرینی و همچنین محیط زیست در جشنواره ملی گل نرگس افزود: اگر چه اقوام مختلف سراسر کشور نیز هنرهای دستی خود را در غرفه ها به نمایش گذاشته اند که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بوده اما انتظار می رفت تا شرایط حضور هم استانی ها در این رویداد مهم فراهم گردد.

وی گفت: تلاش مسئولین محلی در برگزاری بهتر جشنواره قابل ستایش است و می توان با برنامه ریزی بیشتر برپایی جشنواره در سالهای بعد را به بستری مناسب برای رونق تولید و اقتصاد داخلی فراهم ساخت و دستاوردهای مهمتری را در پی داشته باشد. علاوه بر این پیشنهاد می شود تا برگزاری جشنواره گل نرگس به سمن ها و حوزه مردمی واگذار شود تا مشارکت بیشتر جامعه را شاهد باشیم.

ایمان کاهکش دبیر شورای هماهنگی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به این که در جشنواره ملی گل نرگس شکوفایی و رونق گردشگری با محیط زیست و تشکل های مردم نهاد پیوند خورده افزود: سمن ها تسهیل گر اجرای هر گونه رویداد مهم و مرتبط با حوزه محیط زیست و گردشگری هستند و تقویت رویکرد مدیران به این مقوله به ارتقاء سطح کیفی برگزاری برنامه ها کمک شایانی خواهد نمود.

وی افزود: لازمه نقش آفرینی و مشارکت سمن ها در فعالیت های اجتماعی اعتماد بیشتر به این فعالین مدنی است و برنامه هایی از قبیل جشنواره گل نرگس نیازمند کار گروهی بیشتر و برنامه ریزی منسجم تر خواهد بود که با حضور اثربخش سمن ها این موضوع نیز تحقق خواهد یافت.

حسن ناصر مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون نیز ضمن اشاره به برپایی جشنواره ملی گل نرگس بعنوان مهمترین رویداد گردشگری طبیعت در سطح استان افزود: رویدادهای محیط زیستی  از این قبیل به تغییر نگرش جامعه به محیط زیست و گردشگری منجر خواهد شد و جشنواره گل نرگس بهانه ای برا اصلاح رفتا جامعه در تمامی زمینه ها بویژه در حوزه محیط زیست خواهد بود.

عضو شورای نظارت و داوری تشکل ها همچنین خاطرنشان ساخت: در برگزاری هر رویدادی نقش سمن ها تأثیرگذار و حضور ان ها الزامی است و دغدغه محیط زیست که در شرایط کنونی عمدتاً از طریق فعالان این حوزه مطرح می شود بایستی با فرهنگ سازی سمن ها این تفکر به آحاد مختلف جامعه القاء شود.

کهزاد جعفری مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی تشکل ها نیز بیان داشت: امروزه توسعه اجتماعی و مشارکت مردمی از مهمترین مولفه هایی است که از طریق سمن ها و تشکل های مردمی قابلیت اجرایی بیشتری دارد و از این رو نگاه سمن های خوزستان به رویدادهای استانی در حوزه محیط زیست و گردشگری بویژه جشنواره گل نرگس بهبهان می بایست معطوف گردد. وی افزود: خوشبختانه در ماههای اخیر بخش عمده ای از سمن ها در عرصه های مختلف محیط زیستی استان عملکرد مطلوب و تأثیرگذاری را به ثبت رسانیده و امیدواریم تا روند این فعالیتها در سالهای آتی با کیفیت بهتری تداوم یابد.

گفتنی است هشتمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان قرار بود از ۱۲ تا ۱۴ دیماه برگزار شود که بعلت شهادت سردار قاسم سلیمانی، این جشنواره تنها در روز افتتاحیه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.