کد خبر : 11699
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 - 7:55
-

امام‌ جمعه اهواز: باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم

امام‌ جمعه اهواز: باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم

امام‌ جمعه اهواز گفت: برای نمایندگی مردم ایمان و تقوا کافی نیست و باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به نقدهای موجود به نمایندگان مجلس اظهار داشت: مجلس اگر

امام‌ جمعه اهواز گفت: برای نمایندگی مردم ایمان و تقوا کافی نیست و باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به نقدهای موجود به نمایندگان مجلس اظهار داشت: مجلس اگر ضعیف است ما ضعیف انتخاب کردیم؛ منتخبان و مسئولان ما یا منتسبان به ما هستند یا منتخب ما اما از این‌ پس بعد از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات پیش‌رو، افزود: مجلس فعلی فعالیت‌ها و کارهای قابل قبولی داشته اما در تراز انقلاب اسلامی نبود.

ادامه داد: کم‌توجهی و بی‌توجهی بسیاری از نمایندگان به مشکلات معیشتی مردم که یکی از مطالبات جدی آن‌ها است سبب بروز نارضایتی‌های بسیاری شد.

امام‌ جمعه اهواز عنوان کرد: نمایندگان مردم می‌توانستند با نظارت دقیق، وادار کردن دولت مردان به تمرکز بر رفع مشکلات اقتصادی و توجه به مطالبات مردم عامل امیدوارکننده برای مردم باشند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم گفت: باید در انتخابات آینده کسانی را انتخاب کنیم که جهادی و انقلابی باشند، شب و روز نشناسند، ناظر بر رفتارهای دولتمردان باشند، مسائل معیشتی و اقتصادی را در اولویت قرار دهند و به‌دنبال ایجاد ظرفیت‌های گوناگون برای اشتغال جوانان باشند. با این شرایط است که می‌توانیم به مجلس طراز انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به حمایت غیرقابل‌توجیه بسیاری از نمایندگان از اقدامات برخی مسئولان اجرایی که با منابع ملی ناسازگار بود، عنوان کرد: آن هنگامی‌که رهبری نهیب می‌زد و مردم مطالبه می‌کردند جا داشت نمایندگان در کنار مردم قرار می‌گرفتند و معیشت و اشتغال جوانان را اولویت قرار می‌دادند نه برجامی که برای انقلاب اسلامی سراسر ننگ بود.

امام‌جمعه اهواز گفت: اگر چه برای نمایندگی مجلس ایمان و تقوا در نظر گرفته‌ شده است اما نماینده طراز انقلاب اسلامی باید ۱۳ ویژگی مدیریتی نیز داشته باشد که ساده زیستی، جهادی بودن، مردمی بودن تجربه‌ شده، مقاومت آزموده شده در برابر دشمنان و پاک دستی برخی از این ویژگی‌ها است.

برخی از نمایندگان خیانت‌کار را باید پشت میله‌های زندان ببینیم

امام‌ جمعه اهواز با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان، گفت: در این دوره انتخابات ده‌ها نماینده مجلس دهم رد صلاحیت شدند.

موسوی‌فرد افزود: امروز دیگر چیزی به نام اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست و صف‌بندی رهبری مبنی بر انقلابی و غیرانقلابی باید مدنظر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: متأسفانه در طول سالیان گذشته اختلاف‌سلیقه افراد انقلابی در ایام انتخابات سبب شد که لیست‌های متعددی اعلام کنند اما در مقابل آن‌ها لیست واحد اعلام می‌شود و در برابر آن شکست می‌خورند.

امام‌جمعه اهواز بابیان اینکه پس از ۴۱ سال انقلاب‌های ما همچنان از اختلافات گذشته و آثار آن درس نگرفتند، گفت: اصلی‌ترین مسئله برای رسیدن به وحدت تنازل است اما نه تنازل در اصول بلکه تنزل در سلیقه‌ها تا بتوان باقدرت بیشتری نماینده‌ای در مجلس داشته باشند.

موسوی‌فرد افزود: هر کدام از جریان‌های انقلابی مانند نهری است که اگر این نهرها به یکدیگر متصل شوند رودخانه خروشانی می‌شوند که عبور از آن غیرممکن است و کمترین کوتاهی در انتخاب نمایندگان شایسته می‌تواند خسارت‌های فراوان و جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: باکمال تأسف مشاهده می‌شود برخی از طیف‌های انقلابی به‌جای اینکه عزم خود را جزم کنند برای برخورداری از یک مجلس طراز انقلاب اسلامی، در پیچ‌ و خم سلیقه‌های متفاوت مانده‌اند و از هم جدا شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تأکید کرد: اگر موقعیت‌ها را خوب درک کنیم و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیریم، انتخاب کاندیدای شایسته نیازمند کنار گذاشتن سلیقه‌ها است. بیایید کنار یکدیگر باشیم و مجلسی انقلابی بسازیم.

امام‌ جمعه اهواز با بیان اینکه امسال دیگر سردار سلیمانی در جمع مردم حاضر در راهپیمایی نبود، گفت: امسال درحالی‌که سردار سرافراز سلیمانی را در جمع خودمان نداشتیم اما مشی و جان سردار سلیمانی در همه عرصه‌ها حضور دارند. زبان قاصر از تشکر و قدردانی برای حضور پرشور مردم است.

وی افزود: چه روح تازه‌ای در انقلاب اسلامی دمیده است که مردم این‌گونه پس از ۴۱ سال تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها این‌گونه به میدان آمدند و از انقلاب دفاع می‌کنند.

موسوی‌فرد تاکید کرد: اگر همه مردم ایران اسلامی سختی‌ها را تحمل کردند به‌مراتب مردم استان خوزستان از پیدایش و ظهور انقلاب سختی‌های بیشتری را لمس کردند و اکنون همچنان از رهبر و انقلاب خود حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.