کد خبر : 3400
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 8:18
-

افشاگری مهم وال‌استریت ژورنال ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران

افشاگری مهم وال‌استریت ژورنال ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران

افشاگری مهم وال‌استریت ژورنال ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران یک روزنامه مطرح آمریکا ضمن افشای ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران تصریح کرد که آنها قصد دارند با یک هجمه تبلیغاتی، رهبران سیاسی ایران را مقصر مشکلات اقتصادی این کشور نشان داده و از کسانی که در این

افشاگری مهم وال‌استریت ژورنال
ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران

یک روزنامه مطرح آمریکا ضمن افشای ماموریت اتاق جنگ رسانه‌ای آمریکا برای فریب مردم ایران تصریح کرد که آنها قصد دارند با یک هجمه تبلیغاتی، رهبران سیاسی ایران را مقصر مشکلات اقتصادی این کشور نشان داده و از کسانی که در این زمینه از کاخ سفید انتقاد می‌کنند اعتبار‌زدایی کنند.طبق اعتراف این روزنامه این طرح تا‌کنون با شکست مواجه شده است.

سرویس سیاسی-

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» با گزارش این خبر در روز پنجشنبه نوشت این تلاش‌ها یکی از جنبه‌های کمترشناخته شده سیاستی هستند که دولت ترامپ برای اعمال فشار بر ایران بعد از خروج از برجام و بازاعمال تحریم‌های اقتصادی در پیش گرفته است.
به نوشته این روزنامه، کارزار دولت آمریکا در صدد آن است با استفاده از ابزارهایی نظیر هشتگ، ویدئوهای یوتیوب و استفاده از شبکه‌های حامی آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) حمایت‌های مردمی از رهبران سیاسی در تهران را کاهش دهد.
وال‌استریت‌ژورنال نوشته سنجش اثرگذاری کارزار تبلیغاتی دولت ترامپ دشوار است، اما به نظر می‌رسد اکثر ایرانی‌ها کارآمدی و اثرگذاری روش‌های دولت او را زیر سؤال می‌برند.
تلاش برای مقصر جلوه دادن حکومت ایران در سیل اخیر
این گزارش در ادامه به تشریح روش‌های مختلفی پرداخته که دولت آمریکا ذیل این برنامه برای اثرگذاشتن بر ذهن مخاطبان در ایران به کار گرفته است. طبق نوشته وال‌استریت‌ژورنال، دولت آمریکا به ترند شدن هشتگ‌های ضد حکومت ایران در توئیتر کمک کرده است. از جمله این هشتگ‌ها ۴۰ سال شکست بود که در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ترند شد.
دولت ترامپ علاوه‌بر این با استفاده از رسانه‌های اجتماعی فارسی‌زبان تلاش کرده حکومت را مقصر سیل مرگباری جلوه دهد که در سال جاری در برخی از استان‌های ایران به وقوع پیوست.
در همین راستا، «برایان هوک»، نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران فیلمی از داخل سفارت سابق ایران در واشنگتن ضبط کرده و تلاش کرده در آن به طور مستقیم با مردم ایران صحبت کند.
یکی از افرادی که به شدت در طراحی این روش‌ها دخالت دارد «لن‌خدورکوفسکی»، مدیر یکی از بخش‌های ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ است. او در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا یکی از مقام‌های بخش روابط عمومی است.
وادار کردن فیسبوک و توئیتر
به حذف کاربران حامی حکومت ایران
از جمله دیگر اقداماتی که دولت ترامپ انجام داده وادار کردن فیسبوک و توئیتر به حذف شناسه‌های کاربری حامی حکومت ایران است. وال‌استریت‌ژورنال نوشته دولت آمریکا با موفقیت توانسته فیسبوک را مجاب کند حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کند. همچنین اینستاگرام حساب کاربری قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حذف کرد.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته هدف این کارزار پرداختن به طیف کامل «تهدیدهای» حکومت ایران است. او گفت: «مردم ایران شایسته دانستن این هستند که رهبرانشان کاملاً فاسد هستند و تأمین مالی نائبان تروریستی‌شان در منطقه را به بهبود زندگی آنها ترجیح می‌دهند.»
علیرضا میریوسفی، سخنگوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد می‌گویند آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ تلاش کرده از طریق هجمه‌های تبلیغاتی در میان مردم نارضایتی ایجاد کند اما موفق نشده است.
به گزارش فارس، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از آقای میریوسفی نوشت: «شواهد آشکار هستند: در حالی که مردم ایران از تروریسم اقتصادی تحمیل‌شده بر آنها رنج می‌برد، اکثریت آنها دولت ترامپ را مقصر می‌دانند.»
بیشترین توهین‌ها به ملت ایران با ژست ایران دوستی!
دولت ترامپ در حالی در هجمه‌های تبلیغاتی خود خودش را حامی مردم ایران نمایش می‌دهد که توهین‌آمیزترین الفاظ و سیاست‌ها علیه ملت ایران را با پرده‌پوشی‌های کمتر نسبت به دولت‌‌های قبلی در صدر سیاست‌های خود قرار داده است.
ترامپ در یکی از نخستین تصمیم‌های خود بعد از ورود به کاخ سفید با صدور یک فرمان، شهروندان ایران و چند کشور مسلمان دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. نام عربستان که ۱۵ نفر از شهروندانش جزو عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بودند در فهرست این کشورها نبود.
کاخ سفید همچنین در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، در حالی که ایرانی‌ها در سراسر دنیا سرگرم جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان بودند با صدور چندین بیانیه به طور مکرر درباره احتمال نقض قوانین تحریم‌ها هنگام کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هشدار داد.
ترامپ چندی بعد هم در سخنانی سخیف، مردم ایران را «ملت تروریست» توصیف کرد. توهین‌های ترامپ به همین‌جا ختم نشد و او در زمان آشوب‌های دی‌ماه سال گذشته هم مردم ایران را «گرسنه غذا» توصیف کرد.
سیاست ضدایرانی ترامپ تحت تأثیر لابی سعودی-اماراتی-اسرائیلی
گزارش‌های متعددی که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید منتشر شده نشان می‌دهند سیاست‌های ضدایرانی او تا اندازه زیادی تحت تأثیر شبکه لابی سعودی-اماراتی-صهیونیستی قرار دارند.
این افشاگری‌ها نشان می‌دهند قراردادهای تسلیحاتی و امنیتی لابی‌گران با دولت‌های عربستان و امارات نقش مهمی در موج رسانه‌ای ایجاد شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، سعودی-اماراتی و صهیونیستی علیه ایران و قطر ایفا کرده‌اند.
دولت آمریکا در زمان آشوب‌های دی‌ماه سال ۱۳۹۶ هم تلاش داشت مطالبات اقتصادی به حق مردم را سیاسی و ضد حاکمیت جلوه دهد. واشنگتن در آن زمان، در رویدادی بی‌سابقه نشستی در شورای امنیت برای بررسی آشوب‌ها در ایران تشکیل داد.
نقش و دخالت آمریکا
در آشوب‌های دی ماه ۱۳۹۶
شورای امنیت در حالی دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در رویدادی بی‌سابقه، به درخواست آمریکا خارج از حیطه وظائفش برای بررسی مسئله‌ داخلی یک کشور تشکیل جلسه می‌داد که با اقدامات خرابکارانه و کارشکنی‌های آمریکا در رسیدگی به وظایف اصلی‌اش مانند‌اشغال طولانی‌‌مدت فلسطین و بمباران کور مردم یمن توسط ائتلاف عربستان ناکام مانده بود.
این تلاش آمریکا و شورای امنیت از این جهت هم بی‌سابقه محسوب می‌شد که هیچ‌یک از اعضای شورا حتی بعد از توسل پلیس کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و… به خشونت‌های آشکار و بی‌تناسب برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز، هیچ‌گاه درخواستی برای برگزاری نشست مشابهی مطرح نکرده است.
مدتی بعد از این سیاست‌های ضدایرانی، دانشگاه مریلند یک نظرسنجی درباره آشوب‌‌ها در ایران منتشر کرد که نتایج آن با تصویری که آمریکایی‌ها تلاش داشتند از آن بسازند تفاوت زیادی داشت.
مردم ایران به رغم مشکلات اقتصادی با سیاست‌های کلی نظام موافقند
این نظرسنجی نشان داد اکثریت قاطع مردم ایران علیرغم داشتن مطالبات اقتصادی و معیشتی، با سیاست‌های کلی نظام ایران موافق هستند و تغییر نظام سیاسی را دنبال نمی‌کنند.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم در گزارش روز پنجشنبه خود اعتراف کرده که تحریم‌های آمریکا به ایجاد نارضایتی عمومی از حاکمیت ایران منجر نشده است. این روزنامه نوشته این تحریم‌ها به یکپارچه‌تر شدن حاکمیت ایران کمک کرده و تا کنون به ایجاد جنبشی گسترده علیه حکومت ایران منجر نشده‌اند.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال گفته میلیون‌ها دلار پولی که وزارت خارجه آمریکا برای اثرگذاری روی عموم جامعه ایران هزینه می‌کند، تحت تأثیر توئیت‌های ترامپ کم‌اثر می‌شوند. او گفته توئیت‌های او کاملاً غیرمنسجم هستند و طیفی از التماس به مذاکره تا تهدید به حمله نظامی را در بر می‌گیرند.
علی‌رغم این مقام‌های دولت آمریکا مدعی شده‌اند که توئیت‌های ترامپ اثرگذار هستند و اغلب با واحد «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا هماهنگ می‌شوند. وال‌استریت‌ژورنال با وجود این،‌اشاره کرده که برخی از این توئیت‌ها در میان کاربران به سخره گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.