کد خبر : 9605
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398 - 8:59
-

اسرائیلیزه شدن سیاست در عصر ترامپ / سلیمانی پیام آور صلح در منطقه بود

اسرائیلیزه شدن سیاست در عصر ترامپ / سلیمانی پیام آور صلح در منطقه بود

با روشن شدن این حقایق، دول عرب کم کم به عدم صداقت دوستی آمریکا نسبت به خود و قربانی شدن منافع شان بخاطر حفظ امنیت اسرائیل پی می برند.

 

اسرائیلیزه شدن سیاست در عصر ترامپ/سلیمانی پیام آور صلح در منطقه بود.

 

عراقی ها بعنوان میانجی اختلافات سیاسی میان عربستان و ایران از اخلال و کارشکنی اسرائیل و تبعیت بی چون و چرای ترامپ از نتانیاهو به ستوه آمدند.

بدون تردید، رای دیروز نمایندگان پارلمان عراق به لایحه ی خروج نیروهای نظامی خارجی از کشور و انحصار بکارگیری سلاح برای دولت عراق، بعد از سخنان افشاگرانه نخست وزیر آن کشور جناب آقای عادل عبدالمهدی در حقیقت، می توان فصل جدیدی از بومی سازی سیاست در منطقه ی خلیج فارس را شاهد بود.

 

دیروز در پارلمان، نخست وزیر عراق از اهداف مربوط به سفر شهید قاسم سلیمانی در راستای دعوت دولت متبوع خودشان نیل بر تنش زدایی و رفع اختلافات بین ریاض و تهران پرده برداشت و در حقیقت، وی با بیان این واقعیت که آن شهید مظلوم برخلاف یاوه گویی های ترامپ سفیر و پیام آور صلح و تنش زدایی بود نه تدارک کننده ی یک جنگ خانمانسوز در منطقه!!!

 

با این توصیف با روشن شدن این حقایق، دول عرب کم کم به عدم صداقت دوستی آمریکا نسبت به خود و قربانی شدن منافع شان بخاطر حفظ امنیت اسرائیل پی می برند.

 

اکنون جهان عرب باید فارغ از هرگونه اختلاف با خود و دیگر همسایگان به این واقعیت های ملموس توجه نمایند که افزایش تنش و درگیری در منطقه خواست چه کسانی و به چه منظوری است.

 

یاداداشت/نیک سرشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.