کد خبر : 5321
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 8:56
-

استقرار مواکب ایرانی در عراق؛ مدیران از ورود افراد بیگانه خودداری کنند

استقرار مواکب ایرانی در عراق؛ مدیران از ورود افراد بیگانه خودداری کنند

استقرار مواکب ایرانی در عراق؛ مدیران از ورود افراد بیگانه خودداری کنند گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق باحضور تعداد بسیاری از خادمان برگزار و نسبت به نکات لازم برای ایمنی و سهولت در خدمات‌رسانی به زائران تبیین شد. به گزارش شبه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، گردهمایی مدیران مواکب

استقرار مواکب ایرانی در عراق؛ مدیران از ورود افراد بیگانه خودداری کنند
گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق باحضور تعداد بسیاری از خادمان برگزار و نسبت به نکات لازم برای ایمنی و سهولت در خدمات‌رسانی به زائران تبیین شد.
به گزارش شبه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق باحضور تعداد بسیاری از خادمان و در آستانه اربعین در تالار فجر برگزار شد.

در این گردهمایی، مکی یازع مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: مدیران مواکب پیش از حرکت برای حضور و انتقال وسایل به کشور عراق باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا از وقوع هرگونه مشکل و گره خودداری شود.

وی بیان کرد: مدیران موکب اربعین حسینی از همراه داشتن ماشین شخصی خودداری و باید از رانندگان قابل اعتماد و آشنا با مسائل اربعین حسینی استفاده کنند.

مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه در پایانه مرزی شلمچه ادامه داد: بیش از ۷۰ موکب در عراق از استان خوزستان مستقر و به خدمات‌رسانی مشغول می‌شوند.

وی درباره ساماندهی موکاب در پایانه مرزی شلمچه، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ موکب برای استقرار در این پایانه ثبت سامانه شده و اقدامات ساماندهی نظیر چینش، زمان تقسیم غذا، سرویس‌دهی، گاز و امکانات، اعزام بیمه‌گذار و امنیت تبیین شده است.

یازع با اشاره به این‌که تردد مواکب ایرانی به کشور عراق از طریق مرز شلمچه و با عتبات عالیات خوزستان است، عنوان کرد: پایانه مرزی شلمچه باید با برخورداری از محور تجاری و سهولت در ترد برای زائران اربعین حسینی از آمادگی لازم برخوردار است.

مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه در پایانه مرزی شلمچه گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۴۲ ماشین موکب‌داران استان‌های کرمان، هرمزگان، البرز و تهران از مرز شلمچه به کشور عراق جابجا شدند.

وی اظهار داشت: در طول سال جابجایی ۱۸ قلم کالا ممنوع است اما در ایام اربعین حسینی براساس حجم گسترده زائران امام حسین(ع) بخشی از آنها براساس محدودیت‌ها منتقل می‌شود.
مدیران مواکب از بکارگیری افراد بیگانه تحت عنوان زائر و خادم خودداری کنند

همچنین مهرعلی حاجی‌زاده مسئول حراست ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان اظهار داشت: باتوجه به حضور سیل عظیمی از زائران کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی در عراق، دشمنان به دنبال ضربه زدن و حاشیه‌سازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به جزء پاسپورت هیچ مدرک دیگری در کشور عراق اعتبار ندارد، زائران و مدیران مواکب از به همراه داشتن مدارک اضافی خودداری کنند.

مسئول حراست ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: مدیران مواکب در صورت وقوع هرگونه مشکل در روند خدمات‌رسانی می‌توانند از طریق نمایندگان دیپلمات‌ها اقدام کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای ایمنی مواکب در کشور عراق، اظهار داشت: مدیران مواکب برای حفظ ایمنی خدمات‌رسانی از بکارگیری افراد بیگانه تحت عنوان زائر و خادم ناشناس خودداری کنند.

وی عنوان کرد: اقلامی که بنا است از طریق مرز شلمچه به عراق منتقل شوند، براساس نوع خدمات موکب و به وسیله ستاد عتبات عالیات ثبت در سامانه می‌شود.

مسئول حراست ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: نظارت بر روند فعالیت مدیران موکب و خادمان امام حسین(ع) در این موکب‌ها براساس دستورالعمل صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم بیش از ۷۰ موکب از استان در مسیرهای مختلف عراق و خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند و مواکب از دوم مهرماه سال جاری می توانند نسبت به استقرار در عراق اقدام و تا ۲۵ ماه صفر اجازه اسکان دارند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.