کد خبر : 16585
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 خرداد 1399 - 19:08
-

استاندار خوزستان از طرح آب رسانی چوئبده و منیوحی بازدید کرد

استاندار خوزستان از طرح آب رسانی چوئبده و منیوحی بازدید کرد

استاندار خوزستان از طرح آب رسانی چوئبده و منیوحی بازدید کرد:   شریعتی استاندارخوزستان :بر حل سریع مشکل آب چوئبده تاکید دارم طرح جامع آبرسانی چوئبده تا ۵ ماه دیگر افتتاح می شود/دستورات لازم جهت حل مشکل تنگه ها داده شد/نبض ایران با نبض خوزستان یکی است/امنیت خوزستان، امنیت ایران است/جلوی تفرقه افکنی را بگیریم

استاندار خوزستان از طرح آب رسانی چوئبده و منیوحی بازدید کرد:

 

شریعتی استاندارخوزستان :بر حل سریع مشکل آب چوئبده تاکید دارم طرح جامع آبرسانی چوئبده تا ۵ ماه دیگر افتتاح می شود/دستورات لازم جهت حل مشکل تنگه ها داده شد/نبض ایران با نبض خوزستان یکی است/امنیت خوزستان، امنیت ایران است/جلوی تفرقه افکنی را بگیریم

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با سفر به شهرستان آبادان از تاسیسات آبرسانی شهر چوئبده بازدید به عمل آورد و دستورات لازم را در خصوص بهبود وضعیت مشکلات آبرسانی این شهر و افت فشار آب برخی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبادان و منیوحیِ اروندکنارصادر کرد.

به گزارش خبرنگارما از شهرستان آبادان شریعتی در این سفر از روستاهای تنگه یک و سه، طرح توسعه آبرسانی شهر چوئبده و تاسیسات آبرسانی این شهر و همچنین ایستگاه تقویت فشار منیوحی بازدید و بر روند تسریع افتتاح پروژه ها تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در این بازدید بیان کرد:طرح جامع آبرسانی چوئبده که کلنگ آن در سال ۹۷ زده شد انشالله در ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد و آب پایدار چوئبده برای ۲۵ سال آینده تضمین و تامین می شود. البته باید آب شیرین کن  نصب بشود که  مرحله بعدی است. با سرمایه‌گذاران توافق شده و بعد از اینکه تصفیه خانه کامل و تکمیل شد و تجهیزات خریداری گردید و به بهره‌برداری رسید، سرمایه‌گذار برای بحث آب شیرین کن دعوت خواهد شد.
وی تصریح کرد: اما تا آن روز برای حل موقت این مشکل آب شیرین‌کن سیار فردا اینجا(چوئبده) نصب می شود و ظرف چند روز آینده  آب شیرین با کیفیت آب معدنی آب از طریق ۵ تانکر به دست مردم می رسد.

شریعتی افزود:الان تقریبا در شبانه روز۳۰۰۰ مترمکعب آب برای مصارف روزانه  تزریق می شود. با تمهیداتی که آبفای استان برنامه‌ریزی کرده، ظرف چند روز آینده میزان تامین آب  افزایش پیدا خواهد کرد و شرایط آب در شیرهای خانگی بهتر خواهد شدو تامین آب در نقاط مختلف شهر چوئبده به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا خواهد یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد:در رابطه با تنگه ها، تنگه ی ۳ الان یکی از مناطقی هست که مشکل اصلی دارد و چند کیلومتر خط لوله و چند پمپ نیاز دارند. مقرر شده است آبفای شهری شنبه این موارد را تامین کنند و کار نصب را انجام دهند.  امیدواریم که ظرف ۱۰ روز تا ۱۲ روز مشکل تنگه ۳ حل شود و تامین آب شرب بهبود پیدا کند تا اینکه طرح اساسی که اصلاح و نوسازی کل خط به میزان ده کیلومتر است، انجام گردد. بنا شد همزمان با اصلاحات تنگه سه، مشکل تنگه ی یک هم حل شود.  تعهد کردیم  برای تنگه ها ۴ بیل مکانیکی  تأمین کنیم و لایروبی انهار را شروع کنند. این لایروبی  شرایط را برای آبیاری نخیلات و عرضه بهتر محصولات کشاورزان مرزداران عزیز تامین می نماید.
وی عنوان داشت : مبلغ  ۳۰۰ میلیون تومان برای لایروبی انهار چوئبده در نظر گرفته شد تا  نخیلات عزیزان شرایط بهتری پیدا کند  تا برداشت خرمای خوبی داشته باشند و در خلق ثروت و معیشت مرز داران و عزیزان روستایی موثر باشد. برای اصلاح بخشی از  شبکه آب چوئبده قرار شد ۵ میلیارد تومان تامین منابع پیش بینی شود.
استاندار خوزستان گفت: ما به کارمان متعهد هستیم. امنیت خوزستان، امنیت کشور و اقتصاد خوزستان، اقتصاد کشور است. نبض خوزستان و نبض کشور به هم مرتبط است.  مرزداران همه و همه افتخار می‌کنند به ایرانی بودن خود و  همه این عزیزان مرزدارانی بودند که در طول قرون متمادی مرزداری کردند و خون دادند برای خاکشان. با وجود همه سختی‌ها در زمین خود ماندند تا به وظیفه خطیر و اساسی خود عمل کنند. در عین حال ما هم در جهت تامین شرایط ایده آل کشاورزی، تامین آب شرب  و تامین معیشت این عزیزان متعهد هستیم. امیدوار هستیم به صورت یکپارچه با هر گونه تفرقه افکنی مقابله کنیم.
شایان ذکر است استاندار خوزستان در ادامه بازدید خود از طرح آب رسانی منیوحی بازدید به عمل آورد.در این بازدید نیز شریعتی دستوراتی را مبنی بر تسریع اتمام این پروژه صادر نمود. خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.