کد خبر : 12893
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 11:58
-

اساتید بسیجی دانشگاه‌های خوزستان فجایع هند و کشمیر را محکوم کردند

اساتید بسیجی دانشگاه‌های خوزستان فجایع هند و کشمیر را محکوم کردند

جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان فجایع اخیر در هند و کشمیر را محکوم و بر ضرورت نقش آفرینی دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کردند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، باتوجه به فجایع اخیر در هند و کشمیر جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش

جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان فجایع اخیر در هند و کشمیر را محکوم و بر ضرورت نقش آفرینی دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، باتوجه به فجایع اخیر در هند و کشمیر جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان ضمن محکومیت این اتفاقات، بر ضرورت نقش‌آفرینی دستگاه دیپلماسی کشور مطابق با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی تاکید کردند.
متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الجبار المنتقم

مطالبه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان درخصوص اتفاقات اخیر هند و کشمیر

قال رسول الله(ص): “من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس منهم و من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه بمسلم” _ رسول خدا(ص) فرمودند: هرکس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد از آنان نیست و هرکس بشنود که مردی فریاد کمک خواهی از مسلمانان بلند کرده و او را اجابت نکند مسلمان نیست(کافی، ج ۲، ص ۱۶۴، ح ۵).

اخیرا تصاویری دردناک و فجیع منتشر شده که نشان می‌دهد دولت هند تحت هدایت حزب اسلام‌ستیز بهاراتیا جاناتا، مسلمانان کشمیر و هند را از حقوق طبیعی و قانونی خود محروم کرده و با حمله به مسلمانان و اشغال شهرهای آنان توسط سربازان هندی، متعرض نوامیس مسلمانان شده و امنیت روانی، جانی و مالی آنان را به خطر انداخته است.

زنان و دختران مسلمان از سربازان هندو در امان نیستند و زنان و کودکان زنده به گور می‌شوند. این تصاویر چنان‌اند که دل هر انسان صاحب وجدانی را به درد می‌آورند. در خطبه ۲۷ نهج البلاغه چنین می‌خوانیم که وقتی سپاهیان معاویه در سرحدات اسلامی زیور آلات مسلمانان و غیرمسلمان را به در آورند امیرالمومنین(ع) فرمودند جای ملامت نیست اگر مرد مسلمان از غصه بمیرد که مهاجمان بدون هیچ آسیبی که متوجه‌شان شود به هدف خود رسیدند، بلکه نزد من به مردن سزاوار است.

درخصوص آلام مسلمانان در هر جای جهان انتظار کنشگری فعال و پویا از دستگاه دیپلماسی کشور مطابق با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی در دفاع از مستضعفان جهان و همه مسلمانان است. به ویژه اینکه به نظر می رسد که جنایات انجام شده توسط دولت هند با اشاره آمریکا و اسرائیل و جهت فشار به مسلمانان جهان انجام شده و سفر اخیر ترامپ جنایتکار و قاتل سردار سرافراز شهید سپهبد سلیمانی، به هند مقارن حمله به مسلمانان، موید این احتمال است.

توئیت وزیر خارجه در اعتراض به جنایات حزب حاکم هند که نتیجه آن جری‌تر شدن دولت هند و احضار سفیر ایران بوده گرچه نشان از آن دارد که وزارت خارجه نسبت به موضوع بی‌تفاوت نبوده است اما این مقدار پاسخگوی توقعات به حق در چنین موضوعاتی نیست. ما اساتید بسیجی استان خوزستان انتظار داریم که وزارت خارجه:

۱٫ سفیر هند را احضار و اعتراض خود را به دولت هند اعلام کند.
۲٫ از طریق همراه کردن برخی کشورها، سازمان ملل را برای پیگیری موضوع در دادگاه‌های بین المللی و صدور قطع‌نامه تحت فشار قرار دهد.
۳٫ از طریق (کنوانسیون منع و مجازات جنایت نسل‌زدائی) طرح دعوی کند.
۴٫ از طریق (سازمان کنفرانس اسلامی) موضوع را پیگیری و دولت هند را تحت فشار قرار قرار دهد.
۵٫ در مناسبات با دولت فعلی هند تجدیدنظر کند.

همچنین از مجلس شورای اسلامی توقع داریم:

۱٫ با مجلس هند برای کنترل تهاجمات دولتی علیه مسلمانان وارد رایزنی شود.
۲٫ از طریق (اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی) موضوع را پیگیری کند.
۳٫ نمایندگان تازه انتخاب شده ملت در مجلس یازدهم از رایزنی برای پیگیری قضیه غفلت نکنند.

امید است امروز ما مخاطب عتاب نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) نباشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.