کد خبر : 18567
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 3:25
-

ارز ‌فروش شرکت فولاد خوزستان ‌به بازار ارز تزریق می‌شود

ارز ‌فروش شرکت فولاد خوزستان ‌به بازار ارز تزریق می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: بخش عمده فعالیت این مجموعه تامین شمش مورد نیاز داخل و صادرات مازاد شمش است. این صادرات باعث ارزآوری و تزریق این ارز به بازار در کنترل نواسانات اقتصادی موثر بوده است. علی محمدی ، با اشاره به سیاست حمایت از تولید داخلی در مجموعه فولاد، اظهار داشت: برای حمایت

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: بخش عمده فعالیت این مجموعه تامین شمش مورد نیاز داخل و صادرات مازاد شمش است. این صادرات باعث ارزآوری و تزریق این ارز به بازار در کنترل نواسانات اقتصادی موثر بوده است.
علی محمدی ، با اشاره به سیاست حمایت از تولید داخلی در مجموعه فولاد، اظهار داشت: برای حمایت از صنایع داخلی و بخش های پایین دست، دنبال تامین نیاز مجموعه از بازار داخل هستیم.

وی افزود: بخش عمده فعالیت این مجموعه تامین شمش مورد نیاز شرکت داخلی و صادرات مازاد آن است. این صادرات باعث ارزآوری شده و تزریق این ارز به کشور در شرایط تحریم در کنترل نواسانات ارز موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی صادرات در ۴ ماهه اول سال۹۹بیان داشت: شرکت فولاد خوزستان کاهش صادرات را به سمت تامین مواد اولیه شرکت‌های نوردی در سراسر کشور اختصاص داده است.

این تولید کننده گفت: در واقع تولید این مجموعه، محصول نیمه نهایی صنعت فولاد به شمار می‌آید و در سال جاری بیش از ۶۰ درصد محصولات شرکت فولاد خوزستان در اختیار کارخانه‌های نوردی استان قرار گرفته است، تا چرخه‌ی تولید در شرکت‌های داخلی و پایین دستی متوقف نگردد.

وی اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک ناشر بورسی موظف است همیشه اطلاعات مالی و اقتصادی خود را در شبکه عمومی «کدال» گذاشته تا هیچ گونه ابهامی در تولید و فروش و صادرات خویش نداشته باشد.
محمدی گفت: ما به دنبال تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا نورد هستیم، بنابراین با تعامل سازنده با صنایع بالادستی و همچنین حمایت هم جانبه از صنایع پایین دستی سعی بر حفظ پایداری و توسعه در زنجیره صنعت فولاد داریم.

وی با رد خام فروشی در این مجموعه بیان داشت:عده‌ای هفته‌های اخیر سعی کردند تا سیاست‌های حمایتی شرکت‌هایی مثل فولاد خوزستان را که تولیدکننده کالای واسطه‌ای فولاد است، را تحت عنوان صادرات مواد خام جلوه دهند که اقدامات مثبت این شرکت در تامین مواد اولیه کارخانه‌های نورد استان و کشور و همچنین تامین ارز حاصل از صادرات و گردش آن در سیستم بانک مرکزی، عکس این مساله را ثابت می‌کند.

شرکت فولاد خوزستان با بکارگیری ۱۱ هزار نیرو به طور مستقیم و پنجاه هزار نیرو به طور غیرمستقیم، نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور و خوزستان دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.