کد خبر : 8098
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آذر 1398 - 13:08
-

ارتباط باجوانان وپیشرفت جامعه

ارتباط باجوانان وپیشرفت جامعه

ارتـبـاط عـبـارت اسـت از تـمـام روش هـایـی کـه از طـریق آن ممکن است ذهنی بر ذهن دیگری تـاءثـیـر بـگذارد. این عمل نه تنها با نوشته یا صحبت کردن ، بلکه حتی با موسیقی ، هنرهای تصویری ((تئاتر)) و عملا تمام رفتارهای انسانی عملی است . پس ارتباط پدیده ای است که باعث شکل گیری نظام

ارتـبـاط عـبـارت اسـت از تـمـام روش هـایـی کـه از طـریق آن ممکن است ذهنی بر ذهن دیگری تـاءثـیـر بـگذارد. این عمل نه تنها با نوشته یا صحبت کردن ، بلکه حتی با موسیقی ، هنرهای تصویری ((تئاتر)) و عملا تمام رفتارهای انسانی عملی است .

پس ارتباط پدیده ای است که باعث شکل گیری نظام نگرشی ، فکری ، عاطفی و رفتاری می گردد

گوهر گرانبهای جوانی ، به سبب برخورداری از استعدادها و قابلیت شکوفایی و رشد، بـزرگـان ـ اعـم از والدیـن و اجـتماع ـ را به دقت در ارتباط با جوانان وا می دارد. یکی از پـرسـش هـای بـنـیـادی در راه نمودن به جوان آن است که با چه شیوه ای و چگونه با این نـسـل رو بـه رو شـویـم ؟ شـایـد در ابـتـدای امـر ایـن سـئوال آسـان و سـهـل نـمـاید ولی آن گاه که با پیچیدگی های دوران حساس و سرنوشت سـاز جـوانـی و ظـرافـت هـای شـخـصـیـتـی او مـواجـه شـویـم

امروزه بزرگترین مشکل جامعه نوجوانان وجوانان ما شرایط تشخیص و شناسائی هدف و مسیر زندگی برای آینده خودشان میباشد.
به همین دلیل نوجوانان و جوانان کشور درجایگاه دلخواهشان قرار ندارند و به اجبار در مسیری که برایشان انتخاب شده در حرکت
هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که نوجوانان و جوانان ما با آن برخورد می کنند، شناسایی تشخیص هدف در مسیر زندگی برای
آینده شان می باشد. همین امر باعث می شود که نوجوانان و جوانان در کشور به اجبار در مسیری که برایشان انتخاب کرده اند
حرکت کنند، نه جایگاه دلخواه خودشان.

وقتی با جوانان هستی و در محیط جوان قرار داری، احساس کسی است که در هوای صبحگاه تنفّس میکند؛ احساس تازگی و طراوت میکنی. آن چیزی هم که معمولاً در ملاقات با جوانان، اوّل بار به ذهن میرسد و بارها شایدبه آن فکر میکنی ، این است که آیا اینها خودشان میدانند که چه ستاره‌ای در جبینشان میدرخشد؟ آیا این ستاره را میتوان دید؛ اما آیا خودشان هم میبینند؟ ستاره جوانی، ستاره بسیار درخشان و خوش‌طالعی است. اگر جوانان این گوهر قیمتی و بی‌نظیر را در وجود خودشان حس کنند، فکر میکنم که ان‌شاءالله از آن خوب استفاده خواهند کرد.

با مطالعه درنیازهای جوانان، نیازهای آنها در قالب چهار بُعد اقتصادی، اجتماعی، آموزشی – فرهنگی – هنری و تفریحی – ورزشی طبقه­ بندی شده و براساس الگوی تحلیل اهمیت – عملکرد تحلیل و تبیین شد. نتایج نشان داد امکانِ داشتن یک شغل خوب و باثبات، امکان صاحب‌خانه‌شدن و تهیه منزل مسکونی، امکان کسب درآمد، توانایی تأمین مخارج زندگی، وجود پارک و تفریحگاه، امکان خرید خودروی مناسب، وجود پارک­ها و بوستان­های مخصوص بانوان، توسعه و افزایش سلامت روانی و اجتماعی، فراهم‌بودن زمینه ازدواج و وجود برنامه­ های مشارکت جوانان در اولویت نیازهای جوانان قرار گرفتند.

درپایان باتوجه به اهداف گام دوم انقلاب و استفاده ازجوانان درمسئولیتها ،مسئولین درراستای تحقق اهداف انقلاب باید ارتباط خودرا با جوانان نزدیکتر ومحکتمر بکنند ومسئولیتها را همانگونه که در زمان انقلاب وجنگ تحمیلی ،جوانان دراختیار داشتند و سربلند از آن خارج شدنداکنون به آنها اعتماد وبسپارندتاسرعت پیشرفت جامعه مضاعف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.