کد خبر : 8263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 7:54
-

احتمال بروز بحران مالی در شهرداری اهواز در سال آینده وجود دارد

احتمال بروز بحران مالی در شهرداری اهواز در سال آینده وجود دارد

احتمال بروز بحران مالی در شهرداری اهواز در سال آینده وجود دارد عضو شورای شهر اهواز پیش‌بینی کرد در سال آینده شهرداری اهواز دچار بحران مالی شود و شهرداری برای پرداخت حقوق کامل و به موقع به نیروی‌های شهرداری دچار مشکل شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان محمدرضا ایزدی در نطق پیش از دستور صد

احتمال بروز بحران مالی در شهرداری اهواز در سال آینده وجود دارد

عضو شورای شهر اهواز پیش‌بینی کرد در سال آینده شهرداری اهواز دچار بحران مالی شود و شهرداری برای پرداخت حقوق کامل و به موقع به نیروی‌های شهرداری دچار مشکل شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان محمدرضا ایزدی در نطق پیش از دستور صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار داشت: شهرداری اهواز در سال آینده با بحران مالی روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش حقوق و افزایش هزینه کالا و خدمات در کشور عنوان کرد: طبق برآوردهای ما هزینه‌های جاری شهرداری در سال ۹۹ به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، در حالی که درآمد شهرداری کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه: دیوان عدالت اداری ۱۱ قلم از درآمدهای پایدار شهرداری را حذف کرده است تاکید کرد: با این وضعیت سال آینده شاهد عدم پرداخت حقوق کامل و به موقع هزاران نیروی شهرداری خواهیم بود

ایزدی گفت: باید از هم اکنون پیگیر مطالبات قانونی مردم از دستگاه‌ها برای اداره کردن و مدیریت شهری اقدام کرد چرا که این بحران مالی نه تنها مدیریت کلانشهر اهواز را دچار مشکل می‌کند بلکه مدیریت شهری کل استان با بحران مواجه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم پرداخت یک سوم از هزینه وسایط حمل و نقل درون شهری از سوی دولت تصریح کرد: اهوازی که باید از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بهره‌مند باشد از ۱۷۰ دستگاه اتوبوس برخوردار است که نیمی از آن هم بدون کولر است.

عضو شورای شهر اهواز همچنین موضوع رها شدن قطار شهری در چهاردهمین سال از کلنگ زنی آن را مطرح کرد و گفت: باید ۵۰% هزینه مترو را دولت پرداخت کند. دلیلی ندارد که در شهرهایی مانند شیراز، کرج، اصفهان و مشهد که مترو در آن‌ها همزمان با اهواز کلنگ‌زنی شد پروژه به سرانجام برسد اما مردم ما از نعمت قطار شهری برخوردار نباشند.

ایزدی در ادامه در موضوع منابع درآمدی شهرداری از صنایع آلاینده و عدم تحقق آن از سوی صنایع آلاینده اظهار نظر کرد و افزود: پیگیری و به سرانجام رساندن این منبع درآمدی شهری که سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از صنایع آلاینده‌ای همچون شرکت نفت، صنایع فولاد، توسعه نیشکر، فولاد اکسین، ملی حفاری و دیگر صنایع آلاینده می باشد باید بوسیله شهردار، شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران محترم ارشد استان و اهواز صورت گیرد.

وی در بخش آخر سخنان خود به مشکلات مالی موجود در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۷۰۰ چک فرم خورده به میزان حدودا ۸۰ میلیارد تومان وجود دارد که جزء مطالبات شهرداری از بدهکاران می‌باشد و سال‌هاست که یا به علت بی‌توجهی و بی‌تفاوتی و یا بعلل دگیری وصول نشده است.

عضو شورای شهر افزود: این فرم‌ها از مناطق هشتگانه شهرداری به اداره کل حقوقی ارسال شده است که اگر مدیریت درستی اعمال می‌شد این مطالبات به موقع وصول می‌گردید تا شاهد عقب افتادگی در حقوق ماهانه کارگران و یا عدم پرداخت سنوات ده‌ها نفر از کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری نبودیم که پس از ۳۰ سال خدمت برای گرفتن سنوات قانونی خود به شهرداری و شورای شهر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.