کد خبر : 12515
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398 - 10:25
-

ابراز نگرانی استاندار خوزستان از بحران سیل و هجوم ملخ‌ها/ شیوع کرونا تحت کنترل است

ابراز نگرانی استاندار خوزستان از بحران سیل و هجوم ملخ‌ها/ شیوع کرونا تحت کنترل است

استاندار خوزستان با اعلام وضعیت شیوع کرونا در استان، گفت: اکنون وضعیت شیوع این ویروس در استان تحت کنترل است و امیدواریم با کمک مردم بتوانیم دو بحران سیل و هجوم ملخ‌ها را کنترل و مدیریت کنیم. غلامرضا شریعتی در نخستین جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با

استاندار خوزستان با اعلام وضعیت شیوع کرونا در استان، گفت: اکنون وضعیت شیوع این ویروس در استان تحت کنترل است و امیدواریم با کمک مردم بتوانیم دو بحران سیل و هجوم ملخ‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.

غلامرضا شریعتی در نخستین جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با اعلام وضعیت شیوع این ویروس در استان، اظهار داشت: اکنون وضعیت شیوع این ویروس در استان تحت کنترل است و امیدواریم نقطه نهایی اوج این بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

وی افزود: همه کادر بهداشتی درمانی استان بسیج هستند تا با تکیه‌بر علم و دانش این بیماری را کنترل کنند. البته مردم نیز تاکنون همراهی بسیار خوبی داشتند و با رعایت بهداشت فردی مقابل شیوع بیماری ایستاده‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: از ایثار و ازخودگذشتگی کادر پزشکی و کسانی که به‌صورت مستقیم با مبتلایان به کرونا در ارتباط هستند تقدیر می‌کنیم چراکه این افراد اکنون در خط مقدم جنگ سلامتی مردم هستند.

شریعتی با اشاره به ورود آب‌وهوای استان به‌روزهای گرم و افزایش دما در بیشتر شهرهای خوزستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کم‌کم به‌روزهای گرم خود نزدیک می‌شود امیدواریم شرایط زیستی این ویروس با مشکل مواجه شده و ریشه‌کن شود اما همچنان تا بالا رفتن دمای هوا باید در راستای کنترل شیوع آن تلاش کرد.

وی با اشاره به تجربیات کشور چین در مواجهه با این ویروس، افزود: به کادر پزشکی توصیه می‌شود از تجربیات کشور چین در کنترل و درمان این بیماری استفاده کنند. همه امکانات دستگاه‌های استان تا ریشه‌کن شدن این ویروس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی است.
شریعتی از احتمال بروز دو بحران هجوم ملخ‌ها به مزارع و وقوع سیل در فروردین‌ماه ابراز نگرانی کرد و گفت: اکنون سدهای دز و کارون تقریباً پر هستند که باید برای جلوگیری از وقوع سیل در فروردین‌ماه مقداری از آب آن‌ها تخلیه شود. همچنین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز باید آمادگی لازم برای هجوم ملخ‌ها را داشته باشد تا خسارت کمتری به کشاورزان وارد شود.

وی بابیان اینکه تاکنون با کمک مردم از بحران‌های گذشته به‌سلامت عبور کرده‌ایم، افزود: از تلاش آحاد مردم، متولیان قرارگاه مبارزه با کرونا و حلقه مدیریتی استان جهت جلوگیری از شیوع این بیماری تقدیر و تشکر می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.