کد خبر : 3121
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 19:03
-

آیا عامل عقب ماندگی خوزستان دخالت پیمانکاران در انتخاب مدیران استان است یا حضور مدیران لابی گر

آیا عامل عقب ماندگی خوزستان دخالت پیمانکاران در انتخاب مدیران استان است یا حضور مدیران لابی گر

مدیرانی هستن با سواد آکادامیک پایین و تجربه کم ، با همین لابی گری های شبانه و حزب باد بودن با توطئه برای افراد متخصص و کاردان همیشه سعی در اشغال کرسی های مدیریتی استان و از طرفی در حال تخریب دیگران میباشند که به زودی پرده از جنایات و دزدی های این افراد با مستندات لازم خواهم پرداخت.

آیا عامل عقب ماندگی خوزستان دخالت پیمانکاران در انتخاب مدیران استان است یا حضور مدیران لابی گر

✒ یادداشتی از دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی

همانطور که بارها گفته شد خوزستان غنی ترین استان کشور وحتی جهان است ؛ اما محروم و عقب مانده با این همه نعمت و فرصت!!!
این عقب ماندگی و محرومیت تنها در یک بخش نیست بلکه در همه بخش ها است ؛ کافیست سری به بیمارستان امام ، گلستان ، رازی و سینا که زمانی یکی از بهترین بیمارستان های استان بودند بزنید ؛ حتی در حد بیمارستان های بورکینافاسو(کشوری محصور در خشکی در غرب آفریقا) هم نیستند!!!! بعد سری به بیمارستان های اصفهان بزنید؛ ضعیف ترین بیمارستانش از بیمارستان نفت اهواز زیباتر و مجهزتراست!!!!
در زمینه پارک و فضای تفریحی که اصلا در اهواز دیگر فضایی وجود ندارد!!!!
در زمینه قیمت ها ودستمزدها هم که اظهر من شمس (بسیار آشکار) شده است.

در زمینه فساد هم که تاحالا حتی خبر اختلاص یک کارمند در اصفهان هم به گوشمان نرسیده!!!
در زمینه طرح های بزرگ مانند مسکن مهر هم ؛ در خوزستان کمترین بهره برداری در اجرای مسکن مهر در کشور را داشتیم؛ نمونه اش طرح های ناتمام مسکن مهر اهواز و رامین و شیرین شهر و آبادان و ماهشهر وسایر شهرهای استان!!!!
و ده ها مورد سوء عملکرد مدیران بخش های مختلف استان

خوب دلایل این موضوع روشن است؛
در وهله اول؛ پیمانکاران در انتخاب مدیران وابسته به خود برای تامین منافعشان نقش اصلی را دارند بعنوان مثال؛ یکی از پیمانکاران سالهای سال است در انتخاب مدیرکل مرتبط با گرانی و قیمت ها دخالت میکند دیگر چه انتظاری از بهبود شرایط این بخش دارید؛ وقتی سالهاست چند پیمانکار در مدیریت شهر تصمیم گیری میکند چه انتظاری از زیباشدن محیط شهری دارید؛ وقتی پیمانکاران لیدر و همه کاره بعضی نمایندگان هستند چه انتظاری از احقاق حق مردم دارید!!!

به عنوان مثال یک پیمانکار در شهر ما است که وظیفه و کارش شده ، مراجعه به مدیران از طرف نماینده و با فشاری که نماینده به مدیران وارد میکند شروع کرده به باج خواهی و تمام تصمیمات ایشان با نماینده در حقیقت مشترک بوده و گرداننده ستاد این نماینده نیز می باشد که در آینده ، بصورت آشکار به افشاء لابی های این دو خواهم پرداخت.

و….

در وهله دوم وقتی در استان فقط مدیرانی پست میگیرند که شبانه روز در حال لابی گری باشند و بدون لابی گری و حمایت افراد و کانون های قدرت کسی پست نمیگیرد و پست گرفتن افراد هیچ ارتباطی هم با لیاقت افراد نداشته باشد ؛ دیگر چه انتظاری از عملکرد مدیران دارید! و اصلا معیار ارزیابی مدیران عملکرد نیست بلکه حمایت کانون های قدرت و رانت از آنان است.

شما اگر نگاهی به مدیران استان بیندازید و بررسی کنید خواهید دید اکثر مدیران به یک شکل خاص و با حمایت یک شخص یا گروه رشد کرده اند و به راحتی میشود فهمید هر مدیر آدم و نیروی چه کسیت!! بعضی ها هم که حزب بادی هستند و متخصص لابی گری و آویزان شدن!!!

ب عنوان مثال مدیرانی هستن با سواد آکادامیک پایین و تجربه کم ، با همین لابی گری های شبانه و حزب باد بودن با توطئه برای افراد متخصص و کاردان همیشه سعی در اشغال کرسی های مدیریتی استان و از طرفی در حال تخریب دیگران میباشند که به زودی پرده از جنایات و دزدی های این افراد با مستندات لازم خواهم پرداخت.

نتیجه این دلایل در یک جمله میشود.

محرومیت گسترده غنی ترین استان کشور

این وسط این سوال از ارگان های نظارتی و امنیتی است که؛ علی رغم اینکه شناسایی این پیمانکاران و مدیرانی که عامل عقب ماندگی استان هستند اینقدر راحت است چرا قدمی برای حذف این عوامل بر نمیدارند تا استان را از انحراف خارج و به مسیر توسعه بازگردانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.