کد خبر : 16882
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 - 8:47
-

آیا تاکنون نوشته این منزل مشکل عشایری دارد را دیده‌اید؟

آیا تاکنون نوشته این منزل مشکل عشایری دارد را دیده‌اید؟

در برخی شهرها و روستاهای عرب نشین بر اثر مشکلاتی همچون قتل خانواده مقتول، خانواده قاتل و فامیل های آن را مجبور به ترک منازل خود می‌کنند که انتظار می رود شورای تأمین ، دادگستری،سادات، شیوخ و نخبگان جلوی این پدیده زشت موضعگیری کنند‌. باتوجه به آیه ۱۸ سوره فاطر که می‌فرماید وَلَا تَزِرُ وَازِرَهٌ

در برخی شهرها و روستاهای عرب نشین بر اثر مشکلاتی همچون قتل خانواده مقتول، خانواده قاتل و فامیل های آن را مجبور به ترک منازل خود می‌کنند که انتظار می رود شورای تأمین ، دادگستری،سادات، شیوخ و نخبگان جلوی این پدیده زشت موضعگیری کنند‌.

باتوجه به آیه ۱۸ سوره فاطر که می‌فرماید وَلَا تَزِرُ وَازِرَهٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۚ وَإِنْ تَدْعُ مُثْقَلَهٌ إِلَىٰ حِمْلِهَا لَا یُحْمَلْ مِنْهُ شَیْءٌ وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۗ إِنَّمَا تُنْذِرُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَیْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ ۚ وَمَنْ تَزَکَّىٰ فَإِنَّمَا یَتَزَکَّىٰ لِنَفْسِهِ ۚ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِیرُ و هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نگیرد و آن که بارش سنگین است اگر دیگری را هر چند خویش (و پدر و فرزند هم) باشد کمک بر سبکباری خود طلبد ابدا باری از دوشش برداشته نشود. و تو تنها آنان را که در خلوت و پنهانی از خدای خود می‌ترسند و نماز به پا می‌دارند توانی خدا ترس و پرهیزگار گردانی. و هر کس خود را (از کفر و گناه و اخلاق زشت) پاک و منزه ساخت سود و سعادتش بر خود اوست و بازگشت همه به سوی خداست ، نتیجه می گیریم که خداوند ایزدمنان در قرآن کریم به صراحت اعلام کرده است که هر کسی مرتکب عمل خلافی انجام شده است به تنهایی باید مورد عقاب قرار گیرد و خانواده و نزدیکان ایشان باید از هرگونه عقابی مصون باشند.

آیا وقت آن نرسیده است که با دخالت و وساطت شورای تأمین ، دادگستری، سادات و شیوخ و نخبگان این پدیده زشت و غیر انسانی پایان یابد؟

باتوجه به وضعیت معیشتی بسیار ضعیف اکثر مردم شهرها و روستاهای عرب نشین امیدوارم تدبیری خاص از طرف شیوخ و بزرگان طوایف اندیشیده شود که جلوی اینگونه پدیده های که ظاهری بسیار زشت دارند و باعث فروپاشی و بدبختی خانواده های که فقط به جرم فامیل بودن با فرد قاتل می‌شوند را شاهد باشیم.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.