کد خبر : 19848
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 17:58
-

آورد کارون را زیاد و از ورود فاضلاب های صنعتی و آلاینده ها به رودخانه کارون جلوگیری شود

آورد کارون را زیاد و از ورود فاضلاب های صنعتی و آلاینده ها به رودخانه کارون جلوگیری شود

اگر نیمی از اعتباراتی که در طرح غدیر هزینه شد برای تصفیه خانه فاضلاب هزینه می شد و شرکت هایی که فاضلاب صنعتی آنها، پساب های نیشکر و کشاورزی را تصفیه و سپس به کارون منتقل می‌کردند، اکنون کارون بهترین منبع تامین آب شرب بود.

طرح آب غدیر به سرنوشت آب حیات دچار خواهد شد / آورد کارون را زیاد و از ورود فاضلاب های صنعتی و آلاینده ها به رودخانه کارون جلوگیری شود

شبکه خبری خوزستان | حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد صبح پنجشنبه در نشست فرصت ها و سازوکارها برای توسعه زیرساخت های صنعت آب و فاضلاب خوزستان که با حضور مهندس جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان این که شاهرگ حیاتی خوزستان برای آب شرب و کشاورزی کارون است، اظهار کرد: برخی افراد برای منحرف کردن ذهن ما و احیای رودخانه کارون ، طرحی به نام طرح غدیر را راه اندازی و تحویل کشور دادند.

 

وی افزود: مبالغ زیادی برای این طرح هزینه شد که پایان و سرانجام خوبی نخواهد داشت و مانند طرح آب حیات که در آبادان اجرایی شد و هزینه های زیادی در این زمینه از بین رفت که اکنون این طرح کاملا بدون منفعت است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار های ارائه شده توسط مدیران آب و فاضلاب استان، این اطلاعات را غیر واقعی دانست و گفت: تا جایی که ما در شهرستان شادگان میبینیم، آمار ها ارائه شده صحت ندارد و این موضوع بسیار آزار دهنده است.

 

نماینده مردم شادگان در ادامه مطلب فوق بیان کرد: به اعتقاد بنده طرح آب غدیر نیز به سرنوشت طرح آب حیاط دچار خواهد شد، اگر مسئولین دنبال حل مشکل اساسی استان در حوزه کارون هستند باید آورد کارون را زیاد، و از ورود فاضلاب های صنعتی و آلاینده ها به رودخانه کارون جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام ناصری نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: اگر نیمی از اعتباراتی که در طرح غدیر هزینه شد برای تصفیه خانه فاضلاب هزینه میشد و شرکت هایی که فاضلاب صنعتی آنها، پس آب های نیشکر و کشاورزی را تصفیه و سپس به کارون منتقل می‌کردند، اکنون کارون بهترین منبع تامین آب شرب بود.

وی در پایان عنوان کرد: شرکت هایی که منابع اصلی آلودگی آب در خوزستان هستند، مانند شرکت نفت، فولاد، پتروشیمی، باید ملزم شوند در راستای ایفای تعهد به خدمات اجتماعی، و اعتباراتی را در سطح شهرستان یا استان برای حل این مشکل تزریق کنند که هرچه سریعتر شاهد حل شدن مشکل تامین آب شرب و کشاورزی در استان خود باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.