کد خبر : 4971
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 2:29
-

آنالیز شخصیت عقده ای

آنالیز شخصیت عقده ای

عقده مجموعه ای از احساسات و میولات و خاطراتی است که در ضمیر ناخود آگاه فرد مخفی است و او را دربند کشیده مطیع خود ساخته و به هر کوی و برزن می برد بدون انکه فرد کوچکترین اطلاعی از ان عقده داشته باشد. او فکر میکند که این تصمیمات نتیجه تفکر منطقی و عقلانی

عقده مجموعه ای از احساسات و میولات و خاطراتی است که در ضمیر ناخود آگاه فرد مخفی است و او را دربند کشیده مطیع خود ساخته و به هر کوی و برزن می برد بدون انکه فرد کوچکترین اطلاعی از ان عقده داشته باشد.

او فکر میکند که این تصمیمات نتیجه تفکر منطقی و عقلانی خود بوده ولی در واقع این طور نیست وبیشتر این تصمیمات نتیجه عقد داخل شخصیت او بوده و او تنها مجری بی اراده این عقده هاست.

مااز یک نفر که با او هیچ ارتباطی نداریم بدمان می اید بدون انکه ولو کوچکترین خطایی از او دیده باشیم. این تصمیمات در بحث روانشناسی بسیار پیچیده است گاهی رنگ لباس، عطر، یا نوع راه رفتن آن فرد باعث تشکیل چنین احساسی شده است.
برحسب مثال شخصی را میبینیم که تاحالا اوراندیده و نمیشناسیم ولی به محض این که عطری که زده به مشاممات می رسد از او متنفر میشویم بدون کوچکترین دلیل منطقی.
هنگامی که عقد شخصیت او را انالیز میکنیم میفهمیم آن عطر همان عطر دوستی بوده که در یک موقیت بسیار ناراحت کننده از او جدا شده که در لابه لای خاطرات تلخ او مخفی شده است.

گاهی عقد یک شخص در نوشته های او ظاهر میشود.

در تحلیل شخصیت افراد ادبیات تحریری او خیلی از اطلاعات مخفی ونهفته ی در بن آن شخص را برملا میکند.

استفاده از کلماتی چون؛
فتنه – طبل – بیعت – منصب – عقبه ی تاریخی – سیاه نمایی – صلاحیت – حروف مقطعه – آب گل الود — حسادت – کینه توزی – تفرقه – عداوت – عنکبوت…

پر واضح است که استفاده از کلماتی چون (عقبه ی تاریخی) در یک تیتر کوچک برای چند بار نشان از متنفر بودن شخص از عقبه ی تاریخی خود بوده که گویی چون بغض او را خفه کرده میخواهد از آن خلاص شود.

تکرار یک کلمه در یک معنی و با چند شکل متفاوت نشان از باورهای نهفته یک شخص است که به قلم می اورد. گویی میخواهد فریاد بکشد که مرا از بند این کلمات ازاد کنید؛ ( کینه توزی، مخالفت، تفرقه، سیاه نمایی، دو گانگی، شکاف، عداوت، قربانی، برنامه های شوم، سیاه نویسان، دشمنی، حسادت، ، عنکبوت ).

شاید در یک نگاه نتوان به تمام عقد شخصیت یک فرد اگاه شد اما متخصصان این علم به سادگی این امرا کشف میکنند. چه بسا این شخصیت خود را درمان کند ولو نگارنده از این اتفاق نا امید است.

از اینکه این مقال عقبه ی نچندان دور بعضی افراد معروف الحال دوران بچگی را به چالش میکشد عذرخواهی میکنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.