کد خبر : 16993
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 10:05
-

آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون

آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون

آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون:   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون خبر داد. جبار حمادی دراین باره اظهارکرد : مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان کنه گردآلود خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند و از شیره

آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون:

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون خبر داد.

جبار حمادی دراین باره اظهارکرد : مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان کنه گردآلود خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند و از شیره سلولی برگچه های جوان و میوه ها تغذیه کرده، و میوه آب خود را از دست می دهد.
وی افزود: راههای کنترل و مبارزه از جمله حمایت از دشمنان طبیعی این آفت، مبارزه با علفهای هرز، شستشوی درختان با آب خالص و یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی و در صورت لزوم استفاده از سموم کنه کش است که همه ساله توسط توصیه های مروجین پهنه به نخل داران برای جلوگیری از خسارت احتمالی داده می شود.

حمادی ادامه داد: خاک‌آلود و نامرغوب شدن میوه و قرار گرفتن یک‌لایه تار روی میوه از مهم‌ترین علائم این آفت است.

وی تصریح داشت : با توجه به طغیان آفت از اوایل خردادماه، تاکنون از ۲۶۰۰ هکتار نخلستانهای این شهرستان ۲۰۰ هکتار در سمپاشی شده اند و از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی مقداری سم و کود ریزمغذی تهیه و بین باغداران توزیع گرید.
در پایان حمادی گفت: با کنترل و مبارزه مبارزه به‌ موقع آفات از جمله آفت کنه تار عنکبوتی، هیچ مشکلی برای نخیلات به وجود نخواهد آمد و می‌توان شاهد عملکرد مطلوب نخلستان‌ها بود.

ناصرحکیمی خبرنگار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.