کد خبر : 5707
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 8:46
-

آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین باحضور نماینده ولی فقیه خوزستان راه‌اندازی شد

آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین باحضور نماینده ولی فقیه خوزستان راه‌اندازی شد

آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین باحضور نماینده ولی فقیه خوزستان راه‌اندازی شد آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین در راستای ارائه ورق های خاص باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مسئولان این شرکت راه‌اندازی شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم ، آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین

آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین باحضور نماینده ولی فقیه خوزستان راه‌اندازی شد
آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین در راستای ارائه ورق های خاص باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مسئولان این شرکت راه‌اندازی شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم ، آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین در راستای ارائه ورق های خاص باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مسئولان این شرکت راه‌اندازی شد.

در مراسم راه‌اندازی این آزمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز از بخش‌های مختلف بازدید و توسط مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد در جریان آخرین وضعیت قرار گرفت.

در اجرای مفاد قرارداد خط لوله گوره به جاسک و الزام شرکت فولاد اکسین خوزستان به احداث آزمایشگاه خوردکی فلزات ( HIC/SSCC)، روز جاری با تلاش شبانه‌روزی واحدهای خرید و پشتیبانی، امور مهندسی، آزمایشگاه و سایر واحدها شرکت، این آزمایشگاه تکمیل و راه اندازی شد.

باتوجه به اینکه خوردگی یک واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی بین یک ماده، معمولاً یک فلز و محیط اطراف آن است که موجب تخریب ماده و خواص آن می‌شود، چنین برآورد می‌شود که هزینه مستقیم خوردگی در تمام کشورهای جهان بین ۳ تا ۴ درصد درآمد ناخالص داخلی است.

این امر نشان می‌دهد که با به کار بردن موثرتر تکنولوژی‌های موجود و اعمال تکنیک‌های دقیق مدیریت خوردگی می‌توان جلوی قسمت قابل توجهی از این هزینه‌ها را گرفت.

در همین جهت ساختمان آزمایشگاه خوردگی فولاد اکسین خوزستان متشکل از آزمایشگاه مکانیک، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمایشگاه خوردگی فلزات بوده که عملیات ساخت آن از خردادماه سال جاری طبق برنامه از پیش تعیین شده و با تلاش سایر واحدهای شرکت و بکارگیری پیمانکاران داخلی در راستای ارائه محصولات با کیفیت و مطابق استانداردهای صنایع مصرف کننده شروع و در تاریخ ۱۵ شهریورماه سال جاری اولین نمونه ورق در این آزمایشگاه تحت آزمایش قرار گرفت.

ظرفیت کاری آزمایشگاه خوردگی فلزات در هر نمونه آزمون بر اساس استاندارد، دارای ابعاد ۲۰*۱۰۰ میلی متر بوده که نمونه ها در روش تست HIC به مدت ۷۲ ساعت و در روش تست SSCC به مدت ۷۲۰ ساعت تحت آزمایش قرار می گیرند.
با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر تحریم‌های اقتصادی و عدم ارائه ضمانت نامه توسط شرکت‌های خارجی، ریسک تامین و انجام خدمات توسط این شرکت‌ها بالاتر رفته است، در همین راستا با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از تولید داخلی در سال حمایت از رونق تولید و همچنین حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، نسبت به نصب و راه اندازی آزمایشگاه خوردگی به صورت استعلام از شرکت‌های داخلی اقدام گردید.

این مسأله سبب صرفه جویی ۹۰ درصدی نسبت به مشابه خارجی آن گردید و ارزش ریالی این پروژه بالغ بر ۱۸ میلیار ریال بوده که در دو بخش ساختمانی و تجهیزاتی هزینه شده است.

با توجه به سیاست‌های مدیریتی این شرکت همواره سعی در دستیابی به تنوع محصولاتی جدید فولادی خاص در سبد خود دارد تا از این طریق، صنایع مصرف کننده این محصولات در شرایط فعلی کشور دیگر دغدغه تأمین ورق‌های مورد نیاز جهت انجام پروژه‌های خود که اغلب در زمره پروژه‌های ملی هستند را نداشته باشند.
انتهای پیام/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.