کد خبر : 16947
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 18:59
-

ویژه و مهم | آیا زمان برخورد با الیگارشی فساد و ناکارآمدی حلقه نرگس فرا نرسیده است؟

ویژه و مهم | آیا زمان برخورد با الیگارشی فساد و ناکارآمدی حلقه نرگس فرا نرسیده است؟

ویژه و مهم | آیا زمان برخورد با الیگارشی فساد و ناکارآمدی حلقه نرگس فرا نرسیده است؟ بحران کرونا همچنان در خوزستان جولان می دهد، جان عزیزان مان را می گیرد و سئوالات جدی نسبت به مبتلایان، آمارسازی ها، ضعف اساسی مدیریت و کتمان حقیقت ایجاد کرده است. شیوع افسار گسیخته کرونا دلیل دیگری بر

ویژه و مهم | آیا زمان برخورد با الیگارشی فساد و ناکارآمدی حلقه نرگس فرا نرسیده است؟

بحران کرونا همچنان در خوزستان جولان می دهد، جان عزیزان مان را می گیرد و سئوالات جدی نسبت به مبتلایان، آمارسازی ها، ضعف اساسی مدیریت و کتمان حقیقت ایجاد کرده است.

شیوع افسار گسیخته کرونا دلیل دیگری بر ناکارآمدی و فساد مدیریتی در استان خوزستان است، اما همزمان با برخی تلاش های سازمان یافته برای کم اثر کردن اخبار کرونا، تلاش می شود اخبار دادگاه اسد بیگی ها هم به حاشیه رانده شود.

این روزها برخی اعضاء خوزستانی محفل نرگس برای نجات هم محفلی خود (مسعود اسدبیگی) دست به کار شده اند و در حال انجام اقداماتی در استان خوزستان هستند تا برخی مدارک و آثار فساد مخفی بماند.

شنیده ها حاکی است همزمان با آنکه خواست افکار عمومی در خوزستان برای عزل استاندار بالا گرفته است و تلاش های خودجوش مردمی برای افشاء روابط اقتصادی مسعود اسدبیگی مدیرعامل کارخانه های کاغذ سازی و هفت تپه روز به روز بیشتر می شود.

تعدادی از اعضاء محفل نرگس در شهرهای شوش، شوشتر و اهواز دست به کار شده اند تا با اعمال نفوذ در ادارات، رسانه ها و یا گفتگو با برخی کارگران شرکت هفت تپه مسائلی را که به زیان پرونده است، اثر زدایی کنند.

همچنین طی روزهای گذشته فشارهای زیادی بر روی روزنامه نگاران مستقل خوزستانی و کمپین مردمی برکناری استاندار خوزستان وارد شده است تا فضا به نفع استاندار تغییر کند و این کمپین متوقف شود.

عده ای با حضور در فضای مجازی و القاء آنکه رابطه اسدبیگی ها با برخی مسئولین خوزستانی یک رابطه حاکمیتی توصیه شده از سوی مقامات بسیار بالا در کشور است، برخی مسئولین خوزستانی دخیل در این پرونده را بی تقصیر و مجریان دستورات مقامات بالاتر معرفی می کنند که در نقش قهرمانی عمل کرده که تا کنون برای حفظ مصالح نظام سکوت کرده و به ناروا قربانی مسئله دور زدن تحریم ها شده است. این عده با استناد به توقف خبر رسانی نسبت به دادگاه اسدبیگی و حضور مسعود اسدبیگی بدون لباس زندان (با کت و شلوار) در دادگاه تلاش می نمایند مردم را به برقراری عدالت در دادگاه اسدبیگی دلسرد نموده و موضوع دادگاه را فرمالیته جلوه دهند.

اما جای تعجب آنجاست که در حالی که سرنخ بسیاری از ناکارامدی ها و روابط اقتصادی وسیاسی مسئله دار در خوزستان به مرتبطین “محفل نرگس” باز می گردد، چگونه است که هنوز یک گزارش مستقل از این محفل اقتصادی-سیاسی از خوزستان به مرکز دریافت نشده است؟ فهرست بلندی از روابط اقتصادی -سیاسی مسئله دار مرتبط با محفل نرگس، طی سال های گذشته وجود داشته که دلسوزان نظام در استان نسبت به آنها هشدارهای مکرر داده اند و گاها” سر و صداهای زیادی هم ایجاد کرده که عبارتند از:
*رابطه اعتراضات کارگری کارخانه هفت تپه – مدیران کارخانه و مدیران ارشد استان، رابطه مدیرعامل سابق بانک کشاورزی کشور با محفل نرگس، رابطه متهمین به فساد در شهرداری اهواز و شورای چهارم، رابطه واگذاری و تغییر کاربری چندین هکتار از اراضی کمربند سبز اهواز به برخی اشخاص، رابطه تخریب ساحل کارون، ایجاد رستوران های مجلل و واگذاری برخی از رستوران های ساحلی به مدیران نزدیک به حلقه نرگس، رابطه متهمین به فساد در منطقه آزاد اروند با محفل نرگس، رابطه اشخاص وثیقه گذار برای آزادی برادر اسحاق جهانگیری با محفل نرگس، رابطه برخی شرکت های مشاور در پروژه های آب و فاضلاب و ذی نفعان آن با محفل نرگس، رابطه نارضایتی مردم در پروژه های آبرسانی و ابهام در هزینه کرد بودجه های کشوری، رابطه اشخاص ذی نفع در زمین ۱۲ هکتاری ساحل غربی رودخانه موسوم به “پرونده خوزستان” با محفل نرگس، رابطه دخالت های محفل نرگس در ابقاء شهردار متهم به فساد در دوران شورای چهارم اهواز، رابطه تخلفات انتخاباتی در شورای پنجم و ده ها پرونده ی دیگر که بعضا” به دلیل ابعاد اجتماعی از ذکر آنها صرفنظر می شود.

مردم شهیدپرور خوزستان امیدوراند حال که قوه محترم قضاییه به پرونده “اسدبیگی” یکی از اعضاء محفل نرگس در خوزستان ورود کرده است، از این سرنخ به عنوان ردیابی سایر تخلفات و ابعاد پیدا و پنهان این محفل استفاده گردد و سکوت دستگاههای نظارتی نسبت به فعالیت های این محفل شکسته شود، محفلی که با تسهیل و پیوند زدن منافع جویان خارج از استان به فرصت های اقتصادی درون استان، خوزستان را به حیاط خلوت فعالیت های اقتصادی اشخاص ذی نفوذ مرکز نشین تبدیل کرده است و با به کار گیری عوامل رسانه ای و اشخاص شبه اداری تلاش نموده بر ماهیت ناکارامدی واسطه گری خود سرپوش بگذارد، *هرچند ابعاد اجتماعی این فساد و نا کارامدی ها از طریق بحران های مکرر اجتماعی نظیر بحران قطع آب و برق، بحران تظاهرات سپرده گذاران بانکی، بحران های کارگری، بحران آب غیزانیه و دهدز، بحران آوارگان سدگتوند، بحران شمارش آرا در انتخابات شورا، بحران سیل، بحران امداد رسانی به زلزله زدگان و توزیع اقلام کمکی و سرقت آنها، بحران کرونا و بحران فسادهای مکرر در پرونده های متعدد فساد که هراز گاهی بروز پیدا می کنند.

در میانه این همه بحران شایسته است که اثرگذاران استان دست از حمایت از این مدیریت محفلی در استان بردارند به یک مدیریت منطقی و علمی رضایت دهند.

طوری عمل نکنیم که مردم دلسرد شوند و تصور کنند بازگرداندن اعتماد مردم شهیدپرور خوزستان به نظام ومسئولین آن، برای عده ای به وظیفه ای فراموش شده تبدیل شده است.

✍ یدالله محمدی ۹۹/۰۳/۲۲
#آتش_به_اختیار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.