کد خبر : 1003
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 18:29
-

وعده‌ای که رنگ عمل به خود ندید؛ کم‌لطفی مسئولان به افتتاح کلینیک دندانپزشکی ایذه

وعده‌ای که رنگ عمل به خود ندید؛ کم‌لطفی مسئولان به افتتاح کلینیک دندانپزشکی ایذه

دندانپزشکی در ایذه به یک بیزینس تبدیل شده استیک شهروند اهل ایذه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وضعیت دندانپزشکی در ایذه نگران کننده است و دندانپزشکی در ایذه بجای درمان و خدمت، “بیزینس” شده است.چهار تنگی افزود: هزینه کاشت یک دندان ایمپلنت توسط متخصص دندانپزشکی و جراع دهان و دندان در استان مجاور ۱۵میلیون ریال است، که در ایذه بیش از ۳۰میلیون ریال توسط یک دندانپزشک عمومی برای این کار اخذ می شود.

افتتاح کلینیک دندانپزشکی شهرستان ایذه هم چنان مورد کم لطفی مسئولان درمانی این شهرستان و استان خوزستان قرار گرفته و وعده‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای تحقق این مهم تاکنون عملی نشده است.

شهرستان ایذه یکی از نقاط پرجمعیت استان خوزستان محسوب می‌شود که گسترش عادلانه خدمات درمانی در این شهرستان محقق نشده است و نیاز این شهرستان به کلینیک دندانپزشکی تاکنون بی نتیجه مانده و شهروندان آن از بخش مهمی از بهداشت دندان مناسب محروم هستند.

در سال ۹۶، ساختمانی در کلینیک ۱۷شهریور ایذه بهسازی و تابلو کلینیک دندانپزشکی بر سر در آن نصب که وعده تجهیز و افتتاح آن، چندین بار توسط مدیران شبکه بهداشت این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی خوزستان داده شد که تنها به یک تلخند خلاصه شد.

دندانپزشکی در ایذه به یک بیزینس تبدیل شده است

یک شهروند اهل ایذه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وضعیت دندانپزشکی در ایذه نگران کننده است و دندانپزشکی در ایذه بجای درمان و خدمت، “بیزینس” شده است.

چهار تنگی افزود: هزینه کاشت یک دندان ایمپلنت توسط متخصص دندانپزشکی و جراع دهان و دندان در استان مجاور ۱۵میلیون ریال است، که در ایذه بیش از ۳۰میلیون ریال توسط یک دندانپزشک عمومی برای این کار اخذ می شود.

وی گفت: چندین سال است وعده افتتاح کلینیک دندانپزشکی دولتی را مسئولین درمانی برای ایذه می‌دهند اما در حد همان وعده می ماند.

هیچگونه نظارت بر دندانپزشکی های ایذه وجود ندارد

یکی دیگر از شهروندان ایذه ای در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کارگر ساده با دست مزد روزانه ۵۰۰هزار ریال و ۵فرزند چگونه توانایی ترمیم، پر و عصب کشی یک دندان در ماه را دارد؛ در ایذه نظارت بر این قشر یا وجود ندارد یا توانایی نظارت ندارند.

کامیار نجفی با اشاره به اینکه مدیریت شبکه بهداشت و درمان ایذه یک دندانپزشک است، افزود: تعرفه دندانپزشکی درشهرستان ایذه هیچگونه تعادلی نداشته و با توجه به زمان و میزان مراجعه کننده قیمت توسط پزشک تغییر می‌کند که لزوم ورود فوری مدیرشبکه بهداشت و درمان به این موضوع را می طلبد.

در انتظار افتتاح کلینیک دندانپزشکی، کلینیک دیابت ایذه هم تعطیل شد

کیانی دیگر شهروند اهل ایذه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:باتوجه به وعده مسئولین بهداشتی ایذه بیش از ۳۰بار است برای درمان دندان به کلینیک دندانپزشکی ایذه مراجعه میکنم که با درهای بسته مواجع می شوم؛ در این آمد و شد متوجه شده ام کلینیک دیابت ایذه هم به کار خود پایان داده و آن هم تعطیل شده است.

وی افزود: انتظار افتتاح کلینیک دندانپزشکی را داشتیم که کلینیک دیابت هم تعطیل شد. از نماینده محترم ایذه در مجلس تقاضامندیم برای رفع این دو مشکل ورود کند.

الویت این اداره، تامین دندانپزشک برای روستاهای ایذه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه ابتدا با اظهار بی اطلاعی از کلینیک دندانپزشکی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کلینیک دندانپزشکی تنها یک ساختمان بهسازی شده بود که از دندانپزشک و تجهیزات در آن خبری نبود.

حسین شاه با بیان اینکه الویت برنامه کاری ما پوشش دندانپزشک روستایی است، گفت: در صورت بهره مندی از پزشک کافی، راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در برنامه این اداره قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به تعطیلی کلینیک دیابت ایذه، تصریح کرد: کلینیک دیابتی وجود نداشت که تعطیل شود؛ در دوره پیشین مدیریت بنده، خدمات کلینیک دیابت توسط دکتر ورزنده تا سال ۹۴ ارائه می شد که پس از آن خدماتی جسته و گریخته به بیماران دیابتی داده می شود.

شاه ولی با اشاره به اینکه درخواست راه اندازی کلینیک دیابت توسط بخش خصوصی داده شده، افزود: همکاری لازم را با بخش خصوصی خواهیم داشت که درصورت عدم مراجعه، قطعا کلینیک دیابت توسط شبکه بهداشت و درمان راه اندازی می شود.

کلینیک دندانپزشکی به بایگانی تبدیل شده است/کلینیک دیابت ۶ماه است که نیمه تعطیل شده است

یکی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان ایذه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از بهسازی و رنگ آمیزی ساختمان کلینیک دندانپزشکی، متاسفانه در جذب تجهیزات و پزشک عاجز بودیم که متاسفانه این کلینیک به بایگانی تبدیل شده است.

وی افزود: کلینیک دیابت تا ۶ ماه گذشته با ۴روز فعال بودن در هفته ۲۰۰۰پرونده در آن تشکیل شده که متاسفانه در حال حاضر یک روز در هفته آن هم جهت صدور کارت برای انجام آزمایشات بیماران دیابتی فعال است.

این پرسنل بهداشت و درمان ایذه با اشاره به اینکه آمار بیماران دیابتی ایذه نزدیک به ۱۰هزار نفر است، تصریح کرد: انجام معاینات اولیه توسط پزشک عمومی، درصورت نیاز ارجاع به پزشک‌قلب و صدور کارت برای انجام آزمایشات رایگان در بیمارستان های دولتی از خدمات این کلینیک دیابت در شهرستان ایذه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.