کد خبر : 17010
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 3:29
-

واگذاری بخش‌های پرتونگاری بیمارستان‌های‌ اهواز به بخش خصوصی

واگذاری بخش‌های پرتونگاری بیمارستان‌های‌ اهواز به بخش خصوصی

رئیس انجمن علوم پرتونگاری خوزستان با اشاره به حضور کادر پرتونگاری در خط مقدم تشخیص و مبارزه با کرونا، اظهار داشت: برون سپاری مراکز پرتو نگاری بخش های دولتی مشکلات استخدامی و حقوقی زیادی برای کادر سلامت ایجاد کرده است. کرامت حافظی اظهار داشت: مدافعان سلامت پس از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور نقش موثر

رئیس انجمن علوم پرتونگاری خوزستان با اشاره به حضور کادر پرتونگاری در خط مقدم تشخیص و مبارزه با کرونا، اظهار داشت: برون سپاری مراکز پرتو نگاری بخش های دولتی مشکلات استخدامی و حقوقی زیادی برای کادر سلامت ایجاد کرده است.

کرامت حافظی اظهار داشت: مدافعان سلامت پس از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور نقش موثر در دفاع از سلامت عمومی کشور داشتند. یکی از اقشار موثر در پاسداری از این سلامت عمومی، گروه پرتوکاران در بیمارستان‌ها هستند.

وی افزود: پرتوکاران از گروه‌های موثر در عرصه دفاع از سلامت کشور بوده و با وجود مخاطرات بالای این شغل در استفاده از پرتوهای یونیزان، در مسیر مبارزه با کرونا شبانه روز فعالیت داشته و نقش مهمی ایفا کردند.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری خوزستان با اشاره به فعالیت های تشخیصی پرتونگاران در مسmله کرونا، اظهار داشت: تکنولوژیست‌های رادیولوژی و کارشناسان پرتونگاری و پرتودرمانی به علت کار با اشعه‌های خطرناک همیشه در معرض خطرات پرتوها هستند. این افراد در عرصه مبارزه با کرونا نیز در خط مقدم تشخیص این بیماری از طریق انجام گرافی‌های قفسه سینه و سی تی اسکن از بیماران مشکوک قرار دارند.

وی با گلایه از عدم احقاق حقوق اولیه این پرسنل ادامه داد: در این شرایط که پرتوکاران برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، انتظار داریم مسئولان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در برآوردن حقوق اولیه این قشر درمانی کوتاهی نکرده و کوتاهی که در این سال‌ها بر این افراد وارد شده را جبران کنند.

حافظی گفت: حوزه سلامت با کمبود نیرو در این بخش مواجه است و لازم است مطابق استاندارد‌های سازمان انرژی اتمی که برای این کار تعریف شده است، نیروی لازم جذب شود.

وی ادامه داد: پرتوکاران اکنون به دلیل مراجعه زیاد افراد مشکوک به کرونا ساعات زیادی را مجبور هستند در زیر اشعه کار کنند؛ لازم است با افزایش نیرو در یک شفیت کاری مواجه این افراد با اشعه کاهش داده شود.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری خوزستان گفت: مطالبات حقوقی این دسته از مدافعان سلامت به درستی محقق نمی‌شود. مطالباتی مانند فوق العاده کار با اشعه لازم است به درستی اجرا و همچنین معوقات سال گذشته پرسنل نیز پرداخت شود.

وی بیان داشت: برون‌سپاری بخش‌های دولتی تصویر برداری پزشکی به بخش خصوصی مشکلاتی مانند عدم امنیت شغلی، دستمزد پایین، شرایط غیر استاندارد کاری و همچنین عدم نظارت صحیح وزارت بهداشت بر کارکرد مطلب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی را سبب شده است.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری خوزستان با اشاره به بازگردان بخش‌های برون‌سپاری شده به حالت استخدام دولتی گفت: متاسفانه برخی مراکز برون‌سپاری حقوق و مزایا کارکنان را در این وضع اقتصادی چند ماه است پرداخت نکردند.

وی با اشاره به واگذاری بخش‌های پرتونگاری بیمارستان‌های حضرت امام خمینی (ره)، مرکز سی تی اسکن و ام آر آی و شتاب‌دهنده بیمارستان گلستان اهواز به بخش خصوصی اظهار داشت: در این مراکز در این سال‌ها تجهیزاتی را دولت و مقداری نیز بخش خصوصی خریداری کرده است. می‌توان در این بخش‌ها با انعقاد قرارداد و با هدف افزایش امنیت شغلی این افراد را به استخدام دانشگاه در آورد. بخش خصوصی نیز در سود این مراکز سهیم باشد.

حافظی گفت: بخشی از پرسنل این مراکز از وضعیت شغلی ناپایداری برخوردار هستند و در این سال‌ها تبدیل وضعیت نشده و اکنون شرایط استخدامی مانند شرایط سنی را از دست دادند. لازم است مسئولان در این بخش ورود جدی و موثر داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.