کد خبر : 17252
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 19:28
-

نخستین دادستان بندر امام خمینی(ره) معرفی شد

نخستین دادستان بندر امام خمینی(ره) معرفی شد

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه دادسرای بندر امام خمینی(ره) به‌طور رسمی با معرفی امید شیرانی‌زاده به عنوان دادستان، شروع به فعالیت کرد. اسد هلالی‌‌زاده، اظهار داشت: با دستور رئیس قوه قضائیه از اسفند ماه ۹۶ دادگاه عمومی بندر امام خیمنی(ره) به صورت رسمی به دادگستری بندر امام خمینی(ره)، ارتقا

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه دادسرای بندر امام خمینی(ره) به‌طور رسمی با معرفی امید شیرانی‌زاده به عنوان دادستان، شروع به فعالیت کرد.

اسد هلالی‌‌زاده، اظهار داشت: با دستور رئیس قوه قضائیه از اسفند ماه ۹۶ دادگاه عمومی بندر امام خیمنی(ره) به صورت رسمی به دادگستری بندر امام خمینی(ره)، ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه ساختمان قبلی دادگستری جوابگوی دادگاه و دادسرا نبود و بعد از گذشت دو سال تاخیر، به دلیل نبود اعتبارات مالی ساختمان و امکانات اداری دادسرا تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

هلالی‌زاده با تشکر از تلاش‌های حجت‌الاسلام صادق مرادی رئیس دادگستری استان خوزستان و معاونان وی برای راه‌اندازی دادسرا بندر امام خمینی(ره) و ساختمان جدید حوزه قضایی گفت: از طریق ویدئو کنفرانس به صورت رسمی دادسرا بندر امام خمینی(ره) با معرفی امید شیرانی‌زاده به عنوان دادستان، آغاز به کار کرد.

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های استقرار دادسرا در بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: در گذشته برای دعاوی کیفری از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان صدور رای نهایی با قاضی دادگاه عمومی بود و باعث اطاله دادرسی می‌شد که با استقرار دادسرا این کار تسهیل پیدا می‌کند.

وی افزود: از ویژگی‌های استقرار دادسرا می‌توان به تحقیقات اولیه نظیر تشکیل اولیه پرونده صدور کیفرخواست و قرار منع تعقیب، تعقیب متهم، نظارت بر حسن اجرای وظایف ضابطان و واحدهای مربوطه اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.