کد خبر : 4623
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهریور 1398 - 18:35
-

مناعت طبع و مصونیت

مناعت طبع و مصونیت

مناعت طبعان را به کوهی استوار و شامخ مانند می کنند که هیچ گاه برای ابرهای طمع سرفرود نمی آورند و هیچ زمان عرش عزتشان را به فرش ذلت، چرکین نمی نمایند. سریال مختار ثقفی را که دنبال می نمودم در جایی از این سریال؛ ابراهیم بن مالک اشتر را به طمع زعامت مردم عراق

مناعت طبعان را به کوهی استوار و شامخ مانند می کنند که هیچ گاه برای ابرهای طمع سرفرود نمی آورند و هیچ زمان عرش عزتشان را به فرش ذلت، چرکین نمی نمایند.
سریال مختار ثقفی را که دنبال می نمودم در جایی از این سریال؛ ابراهیم بن مالک اشتر را به طمع زعامت مردم عراق تحریک می کنند که ابواسحاق ثقفی را حمایت نکنند تا رسیدن به زعامت برای او سهل الوصول گردد.ابراهیم که مناعت و آزادگی را از پدر بزرگوارشان به ارث داشته اند؛تن به ذلت بیعت با زبیریان نمی دهند و با چشم پوشی از تعلق به منصب ،یار و یاور مختار آزادگی می شود وبا مدام ظواهر دنیا مست نمی شود و خار چشم عمرسعدها می شود و اتفافا انان را خوار می کند.
.در طول تاریخ عمرسعدها حضور آزاد منشان را بر نمی تابیدند ؛زیرا می دانستند اهلیت کسب منصب و خدمتگزاری به مردم را دارند؛لذا سعی می کردند بر شایسته سالاری خط کشیده، کسانی را بر اجرای امور بگمارند که بدون در نظر گرفتن وجدان و رصای خداوند مطیع بی چون و چرای آنان باشند.
اما عمر سعدها می دانند برای جلب رضایت مردم بایست و لو حفظ ظاهر از آزاد منشان در کابینه خود بهره جویند.این ترفند را زمانی انجام می دهند که خود و قدرت خود را شکست خورده بیابند و سعی می کنند در اواخر حکومت خود ،یک سیاهه بازی راه بیندازند و عزیزانی را که لایق و کارشناس بوده و چند سالی کنار گذاشته بودند،دعوت به تصدی منصب کنند.
اینجاست که ابراهیم مالک ها با اراده و سست اراده ها از هم تمایز می یابند تا فریب دغل کاری عمر سعدها را نخورند.اینجاست که عزت را با ذلت شش ماهه تعویض نمی نمایند و اتفاقا دادخواه می شوند.
مناعت طبع اکسیری می شود و مس هوس را به طلای ناب فلاح و رهایی مبدل می سازد.اینجاست که لا به ستمگر سرمشق آزادگان می شود و پوزه عمر سعدها را به خاک می مالد که در دشت احرار حکومت اغیار با تزویر دیگر کارساز نخواهد بود.دیگر سکه و وعده و وعیدهای مقلوب،مغلوب جان های سره و مخلص می شوند و وعده پیوسته خدا محقق می شود که ظلم رفتنی است
ما آزادگی را از امام حسین علیه السلام آموختیم.از رهنمود های امام شهیدان،خمینی کبیر فراگرفتیم که فرمودند:
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
از رهبرمعظم انقلاب یاد گرفتیم که به آمریکا نباید اعتماد کرد و اینک دشت ازادگان و هویزه اعلام می کند :فریب تغییرات مصلحتی نخواهند شد.
به یقین رهایی مردم دشت آزادگان و هویزه در اسفند ۹۸ محقق خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.