کد خبر : 20315
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 10:10
-

مشکلات زیست محیطی رودخانه شاوور-شوش

مشکلات زیست محیطی رودخانه شاوور-شوش

. روستاهای پائین دست از آب رودخانه جهت مصارف کشاورزی، دامداری و شست و شو استفاده می‌کنند که همین کار باعث بیماری‌های زیادی برای دام‌ها و ساکنین روستاها شده است.

رودخانه شاوور در ۱۸ کیلومتری شمال غرب شهرستان شوش در کناره شرقی روستای جریه ( قریه سید احمد) از به هم پیوستن چند چشمه تشکیل شده است. رودخانه شاوور در مسیر شمال به جنوب، پس از گذشتن و تقسیم شهرستان شوش به دو بخش شرقی و غربی به موازات جاده اهواز – اندیمشک و عبور از خیرآباد عبدالخان، میان دو رودخانه کرخه و دز به حرکت ادامه می‌دهد و پس از طی کردن مسافتی حدود ۷۰ کیلومتر به رودخانه دز می‌ریزد.

تخلیه فاضلاب شهری از چندین نقطه و دخل و تصرف در حریم رودخانه باعث آلودگی و مشکلات زیست محیطی شده است. عدم لایروبی، ورود پسماند کشاورزی و ریختن نخاله ساختمانی جهت احداث پارک، موجب بازگشت فاضلاب از رودخانه به ساحل شده است که این امر باعث بوجود آمدن مشکلات بهداشتی و بوی نامطبوع برای ساکنین کنار رودخانه شاوور شده است. روستاهای پائین دست از آب رودخانه جهت مصارف کشاورزی، دامداری و شست و شو استفاده می‌کنند که همین کار باعث بیماری‌های زیادی برای دام‌ها و ساکنین روستاها شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.