کد خبر : 18443
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 4:19
-

مردم سرمایه‌ اجتماعی | جهانشاه دانش

مردم سرمایه‌ اجتماعی | جهانشاه دانش

اینکه چه می دانیم مهم نیست مهم این است که برای امورات مردم چه کسانی را می شناسیم که‌ در حرف و عمل‌ همپای مردم و یاور راستین ملک و ملت باشند…

 

مردم سرمایه‌ اجتماعی | جهانشاه دانش

با درود‌ … مردم سرمایه‌ اجتماعی هستند ؛ در هر فرآیند پیشرفت عمران و آبادی امروزه برای یک مملکت تابع‌ شرایط ویژه آماده سازی بوده است.

سرمایه اجتماعی در بررسی های اقتصادی مخصوصا در جوامع مدرن با تمام متغیرهای جامعه شناختی همچون اعتماد ، آگاهی ، نگرانی درباره دیگران و مسائل جامعه ، مشارکت عمومی ، انسجام و همبستگی ، رضایت آحاد جامعه روستایی و شهری و توزیع امکانات بر حسب استعداد و استحقاق و … ارتباط دارد .

اینکه چه می دانیم مهم نیست مهم این است که برای امورات مردم چه کسانی را می شناسیم که‌ در حرف و عمل‌ همپای مردم و یاور راستین ملک و ملت باشند و خود نیز از جنس مردم و شهروندان آنان را خدمتگزارانی صدیق و معتمد بدانند بسیار مهم است.

در طی زمان این مقوله ما مردم سرمایه های مرز و بوم یک کشوریم ؛ چکیده حرف خردمندان و دانشمندان بوده که زایده تجربه است ، هیچگاه اندیشه خردگرایانه کلاسیک روی هستی مردم ریسک نکرده و نمی کند بلکه تاکنون با رشد تکنولوژی و اهمیت دانش و مهارت کارکنان و مدیران شرکت ها و بنگاه های خصوصی اعم از خدماتی و تولیدی و … مفهوم سرمایه انسانی جایگاه خود را در ادبیات مدیریت برجسته نمود و موفقیت های برنامه های اقتصادی کشورها پیشرفته همراه با تسهیل مسیر دستیابی افراد به منافع اقتصادی شخصی و عمومی مورد توجه خاص دولتمردان و رهبران احزاب و گروه های کنشگر جوامع پیش رو قرار گرفت.

پارادایم سرمایه اجتماعی محور مناسبات اقتصادی در امر‌ توسعه به معنای دسترسی آحاد جامعه به سطح مناسبی از هر یک از انواع بیشمار سرمایه‌ اقتصادی همراه با مهیاسازی شرایط لازم برای دستیابی به منافع اقتصادی رفاه جامعه در بستر امنیت سیاسی و توسعه پایدار گردیده است .

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.