کد خبر : 20106
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 8:59
-

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت مجازی حجت‌الاسلام همت‌پور از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این مسابقات در چهار رشته ترتیل، قرائت نماز، مکبری و اذان و به صورت مجازی برگزار می‌شود. «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» ، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: این

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت مجازی

حجت‌الاسلام همت‌پور از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این مسابقات در چهار رشته ترتیل، قرائت نماز، مکبری و اذان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» ، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: این مسابقات که از مهم‌ترین رویدادهای ستاد کانون‌های مساجد است، امسال به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه مسابقات امسال ویژه سنین ۹ تا ۱۴ سال (متولدین سال‌های ۹۰-۱۳۸۵) است افزود: این مسابقات در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل سوره‌های یاسین، الرحمن و واقعه) و قرائت نماز ویژه خواهران و برادران و رشته‌های مکبری و اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.
وی آخرین مهلت شرکت در این رویداد قرآنی و بارگذاری آثار را تا (۳۰ آذر ۹۹) عنوان کرد و اذعان داشت: این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir  بارگذاری کنند ادامه داد: نفرات برتر در هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند و با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع کرونا، نحوه برگزاری مرحله کشوری این مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ضبط آثار شرکت‌کنندگان به دلیل شیوع بیماری کرونا در منازل بلامانع است تصریح کرد: البته در شرایط عادی اجرا و ضبط این آثار در مساجد از اولویت برخوردار بوده و امتیاز بیشتری دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اضافه کرد: همانند دوره‌های قبل افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و …)  طی سال های ۹۶ تا ۹۸رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده‌اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده باشند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
وی عنوان کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته‌های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز است و هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده باید به طور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را درج کند.

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه فایل‌های ارسالی در همه رشته‌ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد ابراز کرد: همچنین ضبط فیلم باید به صورت افقی، بی‌حرکت و بدون تدوین باشد.
وی به کیفیت داوری در رشته تلاوت نور (ترتیل) اشاره کرد و اظهار داشت: در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در مورد شرایط اختصاصی رشته «قرائت نماز» ویژه برادران و خواهران بیان کرد: در این بخش شرکت‌کننده باید به اجرای زنده نماز سه رکعتی اقدام کند و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود.
وی گفت: همچنین در رشته قرائت نماز، بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود، ضمن اینکه حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد.
حجت‌الاسلام همت پور با بیان اینکه هر فرد در یک رشته می‌تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد تاکید کرد: آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد؛ ضمن اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی (۸۱ تا ۱۰۰) خوب ( ۶۶  تا ۸۰ ) و متوسط (۵۰ تا ۶۵) رتبه‌بندی می‌شوند و از نفرات برتر رشته‌ها در مرحله استانی تجلیل می‌شود.
وی در مورد شرایط اختصاصی رشته اذان ویژه برادران گفت: در این رشته فقط اذکار اذان از «الله اکبر» تا «حی علی الصّلاه» ضبط و ارسال شود و در این رشته در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی مساجد خوزستان با اشاره به شرایط اختصاصی رشته مکبری ویژه برادران یاد آور شد: اثر مربوط به اجرای زنده مکبری برای نماز دو رکعتی است و در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.