کد خبر : 17567
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 4:12
-

مبادلات تجاری در مرز شلمچه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فردا از سرگرفته می‌شود

مبادلات تجاری در مرز شلمچه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فردا از سرگرفته می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اعلام بازگشایی مرز بین المللی شلمچه گفت: این مرز از چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شده و فرایندهای تجاری از سرگرفته می‌شود. مرز بین‌المللی شلمچه که به‌دلیل شیوع کرونا بسته شده بود با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند بازگشایی شد. در این مراسم اسماعیل زمانی مدیرعامل

گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اعلام بازگشایی مرز بین المللی شلمچه گفت: این مرز از چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شده و فرایندهای تجاری از سرگرفته می‌شود.

مرز بین‌المللی شلمچه که به‌دلیل شیوع کرونا بسته شده بود با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند بازگشایی شد.

در این مراسم اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند که مسئولان عراقی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: بازگشایی این مرز که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، به حیات اقتصادی منطقه رونق می‌بخشد.

وی با اعلام اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در مرز ایران رعایت می‌شود، افزود: این بسترها نیز در طرف عراق آماده شده و از روز چهارشنبه مبادلات مرزی در شلمچه آغاز می‌شود.

مسئول منطقه آزاد اروند گفت: ازسرگیری فعالیت تجار و فعالان اقتصادی به‌نفع منطقه بوده و تجار بدون محدودیت در بخش‌های مختلف و با رعایت قوانین جاری کشور می‌توانند فعالیت کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم با توافق مثبتی که شکل گرفت در آینده‌ای نزدیک و بعد از پیگیری و جلسات مختلف بتوانیم در زمینه گردشگری به‌ویژه توریسم درمانی نیز اقدامات لازم را از سر بگیریم.

محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این مراسم گفت: در بازدید استاندار بصره و جمعی از فرماندهان نظامی ایران و عراقی از مرز بین المللی شلمچه بازگشایی مجدد مرز مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

وی افزود: بر‌اساس توافق صورت گرفته فعالیت تجاری در مرز شلمچه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر تمامی امکانات لازم بهداشتی و زیرساختی برای از سرگیری صادرات کالا از مرز شلمچه فراهم شده و مشکلی در این زمینه نسیت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.