کد خبر : 18170
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 20:39
-

فرماندار ویژه آبادان در دیدار با رئیس کمیسیون انرژی مجلس

فرماندار ویژه آبادان در دیدار با رئیس کمیسیون انرژی مجلس

فرماندار ویژه آبادان در دیدار با رئیس کمیسیون انرژی مجلس:   رفع مشکلات آبادان و خرمشهر اعم از مشکلات زیر ساختی عمرانی و آسیبهای اجتماعی ناشی از ٨ سال جنگ تحمیلی در حد اعتبارات سالانه عادی دولتی نیست/ مجلس ماده واحده ای مصوب کند و حق این مردم شریف را بدهد/مجلس یک بار برای تمام

فرماندار ویژه آبادان در دیدار با رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

 

رفع مشکلات آبادان و خرمشهر اعم از مشکلات زیر ساختی عمرانی و آسیبهای اجتماعی ناشی از ٨ سال جنگ تحمیلی در حد اعتبارات سالانه عادی دولتی نیست/ مجلس ماده واحده ای مصوب کند و حق این مردم شریف را بدهد/مجلس یک بار برای تمام دوران پس از جنگ، برای خرمشهر و آبادان تصمیم جزیره ای و انقلابی بگیرد/آبادان و خرمشهر هنوز متاثر از جنگ و مردم این دو شهرستان منتظر آبادانی اند

به گزارش خبرنگارما ازآبادان فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان و همچنین سد سلولی پایین‌دست بهمنشیر وارد آبادان شد و مورد استقبال زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان و نمایندگان مردم  آبادان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. پیش از بازدید رئیس کمیسیون انرژی مجلس جلسه‌ای در پالایشگاه آبادان در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه برگزار شد. در این نشست فرماندار ویژه آبادان،بر لزوم اهتمام مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری جزیره ای و انقلابی نسبت به رسیدگی به وضعیت و مشکلات شهرستان های آبادان و خرمشهر تاکید کرد.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان خطاب به رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: انتظارمان آن است که در مجلس برای یک بار هم که شده تصمیمات اساسی برای آبادان و خرمشهر گرفته شود تا آن مسائلی که در جنگ برای این دو شهر حادث شد و همچنان باقی است با یک تصمیم انقلابی و جهادی نمایندگان مجلس به مردم ٨ سال جنگ زده آبادان و خرمشهر بالاخره توجه کنند و فریادشان را بشنوند

وی افزود: در زمان جنگ گاهی درباره آبادان و خرمشهر در مجلس به صورت جزیره ای تصمیماتی گرفته می شد که هیچ ارتباطی به کل ایران نداشت، و مشکلات مربوط به جنگ تحمیلی حل می شد  از شما می خواهم مجلس یازدهم  برای یک بار هم که شده یک تصمیم جزیره ای و انقلابی و جهادی برای رفع مشکلات مبتلابه این دو شهر بگیرد کاری که مجالس قبلی بعد از جنگ تحمیلی هرگز نکردند.
موسوی اظهار داشت: اعتماد و اعتقاد لازم را بر همراهی و شما با نمایندگان شهرهای آبادان و خرمشهر در احقاق حق این دو شهر دارم چون شما بچه ناف آبادان هستی و شما هم به این شهر دین دارید، آنچه آبادان و خرمشهر در طول دوران مجالس مختلف با وجود هردو ه ۴ نماینده در مجلس عایدشان شد همین وضعیت نابسامانی است که اکنون هم در آبادان و هم در خرمشهر شاهدش هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: آبادان و خرمشهر در تمام زیر ساختهایشان متاثر از جنگ تحمیلی هستند و با گذشت سالها از پایان جنگ هنوز منتظر اقدامات عمرانی ما مسئولین هستند.

موسوی یاداور شد ٢رودخانه ی اروند  و بهمنشیر که یکی بین المللی و دیگر ملی است و در تمام ایران بی مانند هستند. به هدر میروند بهمنشیر تحت کنترل است و ما می توانیم به طور روزانه آن را کنترل کنیم به این ترتیب که اجازه دهیم آب به آن داخل و یا اصلا به آن ورود نکند، اما با احداث سد سلولی بالادست بهمنشیر، معلوم نیست که آب خروجی این رودخانه به کجا می رود و چه استفاده ای از آن می شود. متاسفانه از رودخانه بهمنشیر به جز در بحث کانالهای سنتی در دیگر زمینه ها همچون ساحل سازی، تجاری و کشاورزی از آن استفاده نمی شود و این آب شیرینی است که ما در ایران آن را به هدر می دهیم و نتوانستیم سد پایین دست را احداث کنیم.

وی گفت: از سوی دیگر آب رودخانه ی شیرین اروند رود به عنوان وحشی ترین رودخانه خاورمیانه را داریم که بدون بهره برداری یکراست وارد دریاچه ای از نمک بنام خلیج فارس می شود ما در بین دو رودخانه ملی و بین المللی هم خود تشنه ایم و هم نخلها و دامهایمان هرگز سیراب نمی شوند نمی دانم این چه سیاستی است که ما آب آشامیدنی مورد نیازمان را با وجود دو رودخانه با ۴  آب شیرین کن نتوانیم در دل شهرمان برداشت کنیم و بایستی از صدها کیلومتر آن سو تر با لوله ی جی آر پی شکننده از سد دز به آبادان منتقل کنیم اگر سنگی با این نوع لوله برخورد کند و بشکند تا بخواهیم محل شکستگی را پیدا و آن را ترمیم کنیم هیچ آب جایگزینی برای آب شرب مصرفی مردم آبادان نداریم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به فاصله حدود ۲۰ متر برخی انهار سنتی از اروند رود، عنوان داشت : در حالی که با ۴ آب شیرین کن در کنار آبادان ما می توانیم پایدار ترین آب را در دو بخش شرب و کشاورزی در سطح شهرستان آبادان داشته باشیم و یک دهم این لوله چند صد کیلومتری هزینه نکنیم اما نمی دانم چه سیاستی است که ما امکان استفاده بهینه از این دو رودخانه ی خدادادی را نداریم و از آن محرومیم ضمن اینکه از این آب نیز هیچ استفاده صنعتی، تجاری و گردشگری نیز نمی کنیم.

موسوی اظهار کرد: در ماده ی ۲ برنامه ششم توسعه چنین آمده که آنچه تصمیم در مورد مسائل زیست محیطی و آب و صنعت گرفته می شود بایستی از اروند تا مکران باشد و این همان اروندیست که بدون استفاده منتظر اجرای این قانون است اما رها شده است.

وی تصریح کرد: تقاضای ما  ازمجلس و مجلسیان آنست که برای یک بار هم که شده در مجلس تصمیمات اساسی و بودجه های مناسب برای آبادان و خرمشهر جنگ زده گرفته شود تا آن مشکلاتی که صرف به مناسبت جنگ برای آبادان و خرمشهر حادث شد و همچنان باقی مانده اند با یک تصمیم انقلابی و جهادی نمایندگان مجلس یازدهم برطرف شود و ما فرق این مجلس با دیگر مجلس ها را احساس کنیم.

شایان ذکر است پس از این جلسه رئیس کمیسیون انرژی مجلس از روند اجرایی پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان دیدن کرد بازدید از سد پایین‌دست بهمنشیر که مدتی است  روند اجرایی پروژه آن متوقف گردیده است، از دیگر برنامه‌های دکتر فریدون عباسی در سفر به آبادان بود. در بازدید از سد سلولی بهمنشیر مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان در هفته آتی  نسبت به درخواست اعتبار لازم برای از سرگیری پروژه اقدام نماید تا از سوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصمیمات جدیدی در خصوص تامین اعتبار لازم صورت پذیرد.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.