کد خبر : 17664
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 20:10
-

ضرورت ایجاد وحدت رویه در جمع آوری کمک های مردمی

ضرورت ایجاد وحدت رویه در جمع آوری کمک های مردمی

شبکه خبری خوزستان//وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز که طی یک ماه اخیر رخ داده بیش از صد هکتار از طبیعت این منطقه را به واسطه حریق از بین برده است. علیرغم این قبلاً اعلام شده بود جمع آوری کمک های نقدی برای احیاء خائیز و یا حیات وحش کذب محض است و

شبکه خبری خوزستان//وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز که طی یک ماه اخیر رخ داده بیش از صد هکتار از طبیعت این منطقه را به واسطه حریق از بین برده است. علیرغم این قبلاً اعلام شده بود جمع آوری کمک های نقدی برای احیاء خائیز و یا حیات وحش کذب محض است و با افراد فرصت طلب تحت عنوان فعالان محیط زیست برخورد خواهد شد.اما این روزها مجدد شاهد معرفی شماره حساب و جمع آوری کمک های مردمی از طریق برخی تشکل ها و هیئات هستیم که دادستان بهبهان نیز تاکنون در این خصوص اعلام نظر ننموده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان، احیاء منطقه خائیز که با آتش سوزی های اخیر دچار خسارات فراوانی گردیده از ضروریات این منابع طبیعی ملی به شمار می رود. هر چند این روزها شنیده می شود که برخی گروهها با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی خائیز طی آتش سوزی ها و نبود علوفه کافی برای حیات وحش منطقه درصدد جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه علوفه هستند. اقدامی که پیش از این نیز با واکنش دادستان بهبهان و فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همراه شده بود. محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست پیش از این با اعلام اینکه جمع آوری کمک های نقدی برای احیاء خاییز و یا حیات وحش کذب محض است، گفته بود: با توجه به همکاری بسیار خوب این سازمان با پلیس فتا ضمن رصد و شناسایی افراد فرصت طلب که به دنبال سوء استفاده از احساسات شهروندان هستند، قاطعانه برخورد کرده و آنها را به مقامات قضائی معرفی می کنیم. 

با این حال به نظر می رسد که علیرغم گذشت مدتها از اتش سوزی گسترده منطقه خائیز هنوز وحدت رویه در جذب مشارکت عمومی و کمک های مردمی برای احیاء منطقه وجود ندارد و هر از چند گاهی شاهد معرفی شماره حساب های مختلف برای جذب کمک های مردمی هستیم. اگر چه دادستان بهبهان پیش از این طی بیانیه ای اعلام داشت جمع آوری کمک های مردمی غیرقانونی است و پیگیرد دارد، اما تاکنون در خصوص معرفی شماره حساب و انتشار فراخوان جمع آوری کمک های مردمی که گفته می شود این روزها در حال انجام است اظهار نظر رسمی منتشر نشده است.

علاوه بر این عدم متمرکز بودن اقدامات و پراکندگی فرآیند جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی علیرغم ماهیت خیرخواهانه بودن کار، می تواند زمینه ساز پیامدهای دیگری نیز باشد. از این رو امیدواریم تا دادستان بهبهان و دیگر نهادهای ذیربط ضمن اقدامی مشترک با معرفی فرآیند قانونی و رسمی جذب مشارکت های مردمی در احیاء خائیز از تداوم برنامه ریزی های پراکنده که بعضاً می تواند مورد استفاده برخی افراد فرصت طلب نیز قرار گیرد جلوگیری نماید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.