کد خبر : 20173
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399 - 7:56
-

ضدعفونی شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس در اهواز

ضدعفونی شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس در اهواز

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برگزاری مانور آزمایشی انتخابات در ۲۰ شعبه اخذ رای، گفت: فرآیند بررسی بهداشتی و ضدعفونی شعب اخذ رای مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز از روز سه‌شنبه آغاز ‌شد. علی‌حسین حسین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان با

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برگزاری مانور آزمایشی انتخابات در ۲۰ شعبه اخذ رای، گفت: فرآیند بررسی بهداشتی و ضدعفونی شعب اخذ رای مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز از روز سه‌شنبه آغاز ‌شد.

علی‌حسین حسین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه اهواز وجود دارد، بیان کرد: هیاتی متشکل از بهداشت و هیات نظارت بر انتخابات استان، روند بررسی و ضدعفونی شعب را از امروز آغاز ، و با توجه به اینکه تعدادی از شعب در مدارس مستقر هستند، ضدعفونی آنها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به نشست شب گذشته ستاد انتخابات خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: در این نشست اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت، فناوری و تبلیغات و هماهنگی بین هیات‌های اجرایی و نظارت ارایه و بررسی شد.

وی اضافه کرد: اعضا و محل‌های استقرار صندوق‌های رای‌گیری مشخص شده و تعرفه‌های رای به میزان کافی بین شهرستان‌ها(اهواز، کارون، باوی و حمیدیه) توزیع شده است.

حسین‌زاده همچنین گفت: دوشنبه هفته جاری مانور آزمایشی انتخابات در ۲۰ شعبه شهرستان اهواز برگزار و در آن میزان آمادگی و اخذ رای شعب ارزیابی شد.

وی در ادامه با تشکر از نامزدهای این مرحله از انتخابات مجلس، افزود: همکاری نامزدها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده است.

به گفته وی با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا و تغییراتی که در شیوه تبلیغات بوجود آمده، تشکیل ستادهای انتخاباتی ممنوع است و در صورت راه‌اندازی ستادها، فرمانداری باید تذکر بدهد.

بر اساس این گزارش، تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز ۷۰۴ شعبه پیش بینی شده است.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مشمول پروتکل‌های بهداشتی است. در این مرحله، توزیع اقلام انتخاباتی همچون جزوه و تراکت و راه‌اندازی ستادهای انتخابات و کارناوال ممنوع است و تبلیغات انتخاباتی به صورت مجازی یا تبلیغات شهری و یا پخش سخنرانی در صدا و سیما انجام می‌شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن به ۲۱ شهریور موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز بعد از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان نیز در ۶ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. انتخابات این مرحله ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد که در آن ۱۶ نامزد در حوزه های انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان برای انتخاب هشت نماینده با هم رقابت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.