شهدای گمنام بستان در غربت

شهدای گمنام بستان در غربت

در سایه بی توجهی مسئولان بستان، شهدای گمنام این شهر در غربت به سر می برند. اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا- خدایا، ولىّ‏

در سایه بی توجهی مسئولان بستان، شهدای گمنام این شهر در غربت به سر می برند.

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا- خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی.

در سایه بی‌توجهی مسئولان؛ شهدای گمنام بستان در غربت
شهدای گمنام بستان در سایه بی‌توجهی مسئولان این شهر در غربت به سر می برند .
پیر و جوان، کوچک و بزرگ در آن روز آمدند تا بگویند ای شهدا اگر پدر و مادرهایتان نیستند تا شما را تا منزل ابدی بدرقه کنند ما همگی جزیی از خانواده شما هستیم که به پیشواز شما آمده‌ تا احساس غربت نکنید.
در همان چندماه نخست تدفین شهدا مسئولان اقدام به زدن چندین ستون و .. کردند تا یادمان این شهدای گمنام را بسازند اما متاسفانه با گذشت زمان غبار غربت بر قبور این شهدای عزیز نشست و روز به روز بر غربتشان افزوده شد.
شهدایی که در سال‌های ۶۲ و ۶۵ در عملیات‌های والفجر ۱ و کربلای ۴ در مناطق عملیاتی فکه و به فیض شهادت رسیدند و مهمان مردمان خونگرم بستان شدند تا مزارشان میعادگاه عاشقان باشد اما با گذری بر این مزار شهدا خواهیم دریافت که چه زود در غربت رفتند.
حال هر چه از زمان تدفین این آلاله‌های بی‌نام خفته در خاک رشت می‌گذرد غربتشان بیشتر و بیشتر می‌شود، باوجود گذشت این مدت از دفن این گل‌های فاطمی هیچ اتفاق خاصی برای ساماندهی یادمان آنان نیفتاده است.
مردم شهر بستان بویژه جوانان از وضعیت حرم شهدای گمنام گلایه داشته و وضعیت فعلی این مکان را در شأن شهدای گران‌قدر شهرخود نمی‌دانند و این در حالی است قرار بود یادمان شهدای گمنام; به همت شهرداری شش ماهه و با رویکرد بومی و حفظ درخت کنار قبور یادمان احداث شود اما تبدیل به سازه بتنی شد که نیمه‌تمام رها گردید.
طی این سال‌ها بارها کمبودها و نواقص مزار شهدای گمنام به مسئولان گوشزد شده، اما هنوز کوچکترین اقدامی انجام نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.