کد خبر : 4432
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1398 - 1:57
-

سلام بر علی اکبر ابن الحسین

سلام بر علی اکبر ابن الحسین

از ابتدای جوانی آثار عظمت و جلالت و انوار فضایل از سیمای مبارکش می درخشید. بخشش نبوی از وجود ش فروان می ریخت در مجد و شرافت و بزرگواری رسول کریم صلی الله علیه و آله و سلم را بیاد می اورد به تمام خصال خیر پیچیده شده بود فضائلش از ستارگان افزون، و محامدش

از ابتدای جوانی آثار عظمت و جلالت و انوار فضایل از سیمای مبارکش می درخشید. بخشش نبوی از وجود ش فروان می ریخت در مجد و شرافت و بزرگواری رسول کریم صلی الله علیه و آله و سلم را بیاد می اورد به تمام خصال خیر پیچیده شده بود فضائلش از ستارگان افزون، و محامدش برتر از کوههای بلند، زبان از وصفش ناتوان و دشمن چاره ای جز خضوع در برابر فضایل فراوان و بی مانندش ندارد.(منبع مقتل مقرم آیت الله سید عبدالله مقرم)
صحبت از فضایل شبیه ترین فرد خلق وخلقا به پیامبر رحمت و مهربانی است ‌.حضرت علی اکبر بن الحسین جوان رعنای و بافضیلت های اخلاقی و علمی بالایی که همه اورا با پیامبر اکرم تشبیه میکردند .
در یازدهم شعبان سال۳۳هجری در مدینه متولد شده اند.
رخساری زیبا وخلقی نیکو داشت .
علی اکبر بدون توجه به سن وسالش ،و باتوجه به درک شرایط خاص جامعه اسلامی وبخصوص تبلیغات منفی دشمن و همچنین محاصره شدن امام حسین واهلبیتش،دل از هوای دنیا زد وخود را آماده نبرد در راه حفظ حریم دین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ،آماده کرد.
در روز تاسوعا چندرویداد سرنوشت ساز در سرزمین کربلا واقع شد که تیتروار بیان میکنم
۱. ورود شمربه کربلا ۲… امان نامه برای حضرت ابوالفضل العباس
۳..فرمان حمله عمومی و محاصره خیمه های امام‌حسین ویارانش .
باتوجه به شهادت یاران امام حسین، اولین نفر از بنی هاشم جهت جنگ به میدان نبرد ،آماده شد ،علی اکبر علیه السلام بود .

علی اکبر علیه السّلام که رخساری زیبا و خلقی نیکو داشت به حضور پدر آمد و اذن میدان طلبید. ابا عبد اللّه علیه السلام بی درنگ به وی رخصت داد؛ سپس نگاهی ناامیدانه به قامت و اندام او انداخت وبی اختیار اشک از چشمانش سرازیر شد؛ رو به آسمان نمود و فرمود: «خدایا! شاهد باش جوانی به سوی این سپاه رفت که از جهت اندام و خلق و گفتار شبیه ترین مردم به رسولت بود و هرگاه مشتاق دیدار پیامبرت می شدیم به او می نگریستیم.»
جنگجویی علی اکبر بر هیچکس پوشیده نبود .
عطش انچنان بر حضرت غلبه کرده بود که بعداز حمله ای همه جانبه بر دشمن ،نزد پدر امد و طلب آب نمود ،اما آبی در کار نبود ودوباره به میدان برگشت، با دل و جان جنگید و ناجوانمردانه توسط بکر بن غانم به شهادت رسید .
____________نکته این مقاله_____
علی اکبر، الگوی جوانان امروزی
اینکه میگوییم واقعه عاشورا تجلی گاه ایثار وازخودگذشتگی عزت و سربلندی ووفاوپایداری وپایمردی است ، باوجود چنین جانفشانی هایی ثابت میشود که جوانان برای تاریخ سازی وقتی احساس تکلیف میکنند، وارد میشوند …
جوانانی که با توسل به مقتدایشان علی اکبر علیه السلام در جبهه جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس ، از جان ومال و آینده خود گذشتند تا وجبی از خاک این کشور به دست نااهلان نرسد، فرماندهی عملیات های بزرگ را بر دست گرفتند خیلی ها شهید شدند و خیلی ها یادگار ان دورانها ماندند .
جوانان زیادی در عرصه های علمی آموزشی فرهنگی سیاسی و ورزشی و فناوری واختراعات و مدیریتی امروزه پرورش یافته مکتب حضرت علی اکبر علیه السلام، پیشتاز افتخار آفرینی و همچنین خدمت رسانی به همه مردم هستند ..
جوانگرایی اصلی است که بعنوان یک شاخص در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است .
استفاده از نیروی جوان جهت شادابی و نشاط و بالندگی یک جامعه امری ضروری است ..
جوانان را در عرصه های امروزی که نگاه میکنیم ، (عزاداری ها ، آرمانهای انقلاب، صحنه های محرومیت زدایی، کمک به همنوعان،صحنه های دفاع از وطن و حریم اهلبیت،جهاد علمی وفرهنگی و….) نشان میدهد جوانان برای پایبندی به اصول انقلاب و نظام و حتی تشکیل یک مجلس و دولت انقلابی آماده است .
باتشکر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.