کد خبر : 17654
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 3:25
-

سرپرست فرمانداری شادگان: مشکلات آب منطقه تا ۱۵ روز آینده تقریبا برطرف می‌شود

سرپرست فرمانداری شادگان: مشکلات آب منطقه تا ۱۵ روز آینده تقریبا برطرف می‌شود

گروه استان‌ها- فرماندار شادگان با اشاره به ورود به موج دوم بیماری کرونا گفت: کم کاری در حوزه سلامت از سوی هر دستگاه و ارگانی که صورت گیرد غیر قابل گذشت است. به گزارش شبکه خبری خوزستان، امید صبری‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کم کاری در حوزه سلامت غیر قابل گذشت است، اظهارداشت:

گروه استان‌ها- فرماندار شادگان با اشاره به ورود به موج دوم بیماری کرونا گفت: کم کاری در حوزه سلامت از سوی هر دستگاه و ارگانی که صورت گیرد غیر قابل گذشت است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان، امید صبری‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کم کاری در حوزه سلامت غیر قابل گذشت است، اظهارداشت: زحمات زیادی توسط کادر درمانی کشیده شده و ستاد کرونا همه تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اما برای رفع این معضل کافی نیست و نیازمند همت جمعی برای غلبه بر بیماری کرونا هستیم.

وی افزود: همه تلاش‌های ما اگر به جلوگیری یک نفر به بیماری کرونا منجر شود، نعمت است و نباید آن را کم ارزش در نظر گرفت.

سرپرست فرمانداری شادگان در ادامه با اشاره به شناسایی ریشه مشکلات در شهرستان شادگان، گفت: مشکلات شهرستان ریشه در بی نظمی داشته و نیازمند ساماندهی حضور مدیران دستگاه ها به صورت منظم در محل خدمت خود و وقت گذاری بیشتر برای مردم هستیم.

صبری پور ادامه داد: تعطیلی‌های گاه و بیگاه کرونایی و تزلزل‌های مدیریتی بعد از سیل سبب شده بود نگرش برخی نهادها در خوزستان متفاوت باشد که به این مسئله در شادگان رسیدگی و شرایط به حالت عادی برگشت.

وی تصریح کرد: توصیه ام به مدیران شهرستان این است که قبل از کارمندان در محل کار خود حاضر شوند تا کارکنان با الگو گیری از مدیران نظم را رعایت کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه نظم، رمز موفقیت و پیشرفت کشور است، عنوان کرد: دستگاهی می‌‌تواند منظم باشد و وظایف خود را انجام دهد که مدیری منظم و پاسخگو داشته باشد.

کشاورزی و تالاب سرمایه های شادگان هستند

صبری پور با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری شادگان، گفت: در این حوزه اقداماتی در حال انجام است و به دنبال متحد کردن بهره برداران از تالاب شادگان هستیم.

وی افزود: آبادان، شادگان و بندر ماهشهر سه شهرستانی هستند که از تالاب شادگان استفاده می‌کنند و باید برای استفاده بهینه از آن همگرایی مستندی ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به اینکه کشاورزی و تالاب سرمایه‌های شادگان هستند، ادامه داد: برای زنده ماندن تالاب و کشاورزی در شادگان باید میزان رهاسازی آب از سد مارون افزایش یابد. اکنون به مدت ۲ هفته آب به میزان ۷۰ متر مکعب در ثانیه و یک هفته آب به میزان ۱۵ متر مکعب بر ثانیه برای شادگان رهاسازی می شود اما این برای کشاورزی و حیات تالاب کافی نیست.

صبری‌پور عنوان کرد: هنگامی که ۱۵ متر مکعب برثانیه آب رها سازی می‌شود همه آن صرف کشاورزی شده، هیچگونه آبی به تالاب نمی‌رسد و این موضوع اکوسیستم تالاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: با فرمانداری شهرهای بالادست جهت برخورد با برداشت کنندگان غیر مجاز آب، رایزنی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم برای حق آبه کشاورزی و تالاب شادگان مشکلی وجود نداشته باشد.

سرپرست فرمانداری شادگان تاکید کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر نخل در شادگان وجود دارد که برخی از آنها به سبب کم آبی در حال خشک شدن هستند و این در حالی است که خرمای شادگان یکی از با کیفیت ترین رقم‌های خرما در دنیا است.

تا ۱۵ روز آینده اتفاق خوبی در آب روستایی شادگان خواهد افتاد

صبری پور با بیان اینکه تاخیر در آب رسانی به سبب عدم پیگیری ها بوده، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در آب رسانی به روستاها به سبب عدم پیگیری مستمر به وجود آمده است. مشکلاتی که بعضا با یک تماس تلفنی قابل حل هستند اما کسی برای پیگیری آنها اقدام نمی کند.

وی افزود: به همراه نهادهای خدمات رسان در یک برنامه زمانبندی شده به صورت روستا به روستا مشکلات را بررسی و برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سرپرست فرمانداری شادگان تصریح کرد: اگر مدیری ۲ با برای حل مشکلات به مردم وعده دهد و وعده خود را عملی نکرد از ادامه همکاری با او در شهرستان معذوریم.

صبری پور با اشاره به ایجاد تغییرات در سیستم آبرسانی روستایی، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و تغییرات ایجاد شده تا ۱۵ روز آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آب روستایی شادگان خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.